Navelbreuk

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Brien24, May 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Hoi

Vraagje afgelopen woensdag zag me schoonzusje dat het naveltje van me zoontje heel ver uitstaat. Ze zei dat het weleens een navelbreuk kan zijn. Nu wil ik voor de zekerheid even na laten kijken. Maar moet ik dan het CB bellen of gewoon me eigen dokter?

Groetjes

Brien

2. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Huisarts even bellen denk ik. Zou ik doen denk ik :)

3. Vanes

Vanes Actief lid

Jul 28, 2007
    182
    1
    0
    Hoi Hoi,

Frederique heeft ook een navelbreuk. Al bij de geboorte riep ik het meteen. Ze zeiden toen dat het wel in zou trekken, maar dat is dus niet gebeurd.
    Ik heb er naar laten kijken bij het eerste bezoek aan het CB en ben daarna nog naar de huisarts geweest. Maar ze doen nu er toch niks aan.
    Ze geven het eerst de mogelijkheid om zelf dicht te groeien. Is dit niet het geval dat zal een operatie nodig zijn. Dit is pas bij een jaar of drie.
    Hier is de navelbreuk gebleven. Dit zie je door dat de navel uit steekt zeg maar. Vaak zie je ook dat de navel er normaal uit ziet en wanneer mevrouwtje zich boos maakt of huilt, dat de navel dan naar buiten komt zetten.

4. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Ik zou het cb bellen erover, en dan vragen of je naar de HA moet ermee.

5. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Gewoon even langs de huisarts ermee. Maar waarschijnlijk doen ze er idd nog niets mee. Het kan vanzelf dicht groeien. Maar bij mijn zoon van 10 is het er nog steeds. Toen hij voor een liesbreuk in het ZH was nog maar eens laten checken (door de jaren heen al vaker na gevraagd en de chirurg was nu toch bezig) en wederom was het niet nodig er iets aan te doen.

6. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Hoi

Ben vandaag bij de huisarts geweest en het zag er goed uit. Hoefde me geen zorgen te maken. Het schijnt wel meer bij baby's er zo uit te zien. Hoefde me pas zorgen te gaan maken als hij 5 jaar is en dat het dan nog steeds niet dicht is.

Bedankt voor jullie reacties

Groetjes

Brienn

Share This Page