Vandaag de groeiecho van onze baby gehad, met 36 weken nog een echo. De baby werd wel aan de grote kant geschat, de meeste dingen waren net aan de bovenlijn. Alleen de buikomtrek was wat groter. Ze schatten hem nu al op 2500 gram! Op welk gewicht werden jullie baby's geschat met 32 weken? (ik krijg overigens groeiecho's omdat mn oudste 9 pond was bij de geboorte 39+3wk)
ik heb met 31 weken een echo gehad en toen schatte ze het op 4 pond. beetje aan de grote kant maar ja we zien wel hoe en wat verder. ik heb trouwens geen suiker of iets anders waardoor de groei meer kan zijn.
Wij hebben met 34 weken een groeiecho gehad en toen woog onze kleine rond de 2500 gram, dit zou iets hoger dan normaal zijn maar volgens de echoscopiste wordt het bij een voldragen zwangerschap dan 7 a 7,5 pond.....
Je moet je niet teveel van die groei echos aantrekken. Ze geven slechts een indicatie. Bij mij zaten ze er bijna een kilo naast! Dus maak je echt niet te druk hoor! Ik heb altijd kinderen gekregen die voor liepen op groei/gewicht en er was nooit wat aan de hand..!
Ik had gister een groei echo bij 32,2 en hij woog volgens de echo rond de 2 kilo. dit zou passen bij een termijn van 31 weken. dus iets achter. Maar het zegt helemaal niks!!!