Pfff moet even van me afschrijven hoor meiden. Mijn zoontje van 8.5 is snotverkouden, de snotpinnen vliegen om je oren. Hoesten niezen wat koortsig niet lekker dus. Overdag slaapt hij redelijk maar zodra ik hem s'avonds in z'n bedje leg is het een drama. Huilen huilen huilen, zo zielig want hij is doodop maar valt gewoon niet in slaap. Gisteren avond heb ik hem uit bed gehaald en heel de tijd bij me gehouden, ben op ons bed gaan zitten en hij is op mijn borst eindelijk in slaap gevallen. Helaas werd hij s'nachts weer wakker, ben er ieder uit geweest. Bij ons in bed genomen toen begon meneertje te lachen en te kletsen dus terug naar bed. We hebben geen oog dicht gedaan hopelijk is hij snel opgeknapt want dit id niks zo!!!
Aiaiaiai.. ik weet waar je het over hebt....gister overdag heeft hij alleen op mijn borst geslapen... s'nachts nauwelijks.. pas toen hij tussen ons in lag (en we hebben geprobeerd om hem in zijn eigen bed te laten slapen tot een uur of vier) Nu lichte koorts en als hij wakker is huilen huilen huilen....
Pfff echt zielig he, ik laat m'n mannetje ook echt niet huilen vind het zo sneu. De snot loopt langs alle kanten naar beneden, z'n neusje helemaal rood. Hoe oud is jouw kindje?
Hier ook getroffen door verkoudheid...mijn meisje is 3 mnde en 2 wk.het is zo zielig...hier helpt stomen in de douche...alles loopt er dan uit...helaas is het maar voor een half uurtje...maar het helpt haar wel om in slaap te komen...mischien een idee voor jullie kindjes? Xxx
Goed idee idd, eergisteren hebben we dit ook gedaan en dat verlicht wel. Daarna ingesmeerd met luuf een zetpil en naar bed. Gisteren was het echt een drama hij huilde zo vaak, echt zielig. Hopelijk gaat het vanavond wat beter. Succes allemaal
Hier ook een kleine snotfabriek. Gisteren was hij een beetje aan het hoesten en toen ik hem vanmorgen uit bed haalde zat het snot werkelijk overal, zijn hele gezicht zat onder! Heb zn ledikantje kunnen verschonen want zijn hoeslakentje zat ook vol gesnotterd. Hij heeft ook wat koorts. Gelukkig is hij niet erg huilerig, alleen wat hangeriger. Normaal mag ik blij zijn als hij een minuutje op mijn schoot wil zitten, vanmorgen heeft hij een kwartier tegen me aangehangen. Wanneer geven jullie eigenlijk een zetpilletje? Ik ben zelf niet zo van de pilletjes, slaap is het beste medicijn (voor mezelf dan he, ik zal niet gauw een paracetamolletje nemen). Omdat hij nog redelijk vrolijk is, geef ik die nu niet. Misschien vanavond, mocht zijn koorts nog stijgen, aangezien hij gisteren ook al van 22.00 tot 00.30 wakker is geweest, hoop ik dat hij vannacht beter slaapt.
Och heel herkenbaar. Ik ben nog aan het herstellen van drie bijna compleet slapeloze nachten en de volgende snottebellen regen dient zich al weer aan . Lang leve de herfst...
Ja...hier idem Kleine is altijd vrolijk...behalve de laatste 2 weken, van de ene verkoudheid (incl. pseudokroep) in de andere over gegaan...zucht Vannacht heeft ze weer een klein beetje geslapen, gisterennacht ben ik uit pure wanhoop om 03:30 buiten gaan wandelen met haar (goed ingepakt in de wandelwagen), door de frisse lucht krijgt ze dan nog een beetje lucht. Ik gebruik inmiddels wel nesivine (de babyconcentratie) dit scheelt echt heeeeeel veel, in combi met pcm had ze daarstraks weer een klein beetje praatjes. Ook wel sneu, ze heeft dit in combinatie met tandjes krijgen :s Sterkte met je mannetje!
Bedje eventueel wat verhogen of matrasje en goed verluchten, neusdruppeltjes, de verdamper in kamertje erg hoog zetten voor meer stoom. Zou eventueel kunnen zijn dat er een oorontsteking bijgekomen is! Daardoor slapen ze erbarmelijk slecht, willen ze niet neerliggen omdat het dan pijn doet. Als zoontje verkoudheid heeft, komt er bijna altijd een oorontsteking bij. En dat is enkel met antibiotica te verhelpen. Dus als het vannacht weer prijs is, misschien eens naar dokter. Hier sliep hij overdag ook redelijk maar 's nachts dan een ramp.
Hier was het vorige week ook zo'n drama en echt heel zielig en hard huilen. Dacht eerst dat hij een oorontsteking had maar blijkbaar doordat alles dicht zat had hij druk op zijn oren wat hem pijn deed. Neusspray, luuf op zijn borst en ruggetje en para zetpil voor de nacht hielpen hem wat beter de nacht door. Nu nog alleen snotteren en gebruik de neusspray (gewoon zoutoplossing) en de luuf nog en slaapt hij een stuk beter. Succes ermee! Weet hoe vervelend het is zo'n zieke uk die niet kan zeggen wat hij voelt.
Hier 1 van bijna vijf maanden.. het lijkt losser te komen... er wordt gehoest en door de neus geademd dat was gister niet... (en vannacht al helemaal niet) Het is slaap komen is het probleem niet, maar de verstopte neus die midden in de nacht ontdekt wordt *gaaaaap*
Hier gaat het gelukkig wat beter, geen koorts meer en afgelopen nacht heel de nacht geslapen. Nog wel flink niesen en snotteren, vandaag ga ik weer werken en moet tie naar m'n schoonouders. Gisteren ben ik lekker een dag thuis gebleven voor m'n ventje, als je zelf ziek bent ben je ook het liefste thuis. Nog even een vraagje, gaat oorontsteking altijd gepaard met koorts? Hoe herken je dat nou, grijpen naar de oortjes, stinken de oortjes bijv ook? Succes allemaal
hier 1 die van de ene verkoudheid naar de andere gaat. gelukkig nog nooit oorontsteking gehad. hier hielp: badje met zwitzal adem vrij voor het slapen gaan neus leeghalen met zo een peertje neusspray zoutoplossing hoestdrank bisolvon gesnipperde ui onder zijn bed. 2 boeken onder zijn ledikant pootjes waar hij met zijn hoofd lag. hopelijk gaat het snel over.
Bedankt voor de tips Miss geul! Ik heb al een pallet Luuf ingeslagen, neusspray en idd bedje omhoog aan het hoofd einde, gelukkig lijkt ons manneke het ergste gehad te hebben.
Hier ook redelijk de nacht doorgekomen. Een paar keer wakker geweest maar gelukkig geen uren achter elkaar. Mijn zoontje heeft dus geen last van een verstopte neus, maar een neus waar de liters snot uitkomen. Vanmorgen zat het gewoon dik vast aan zijn neusje Koorts is gelukkig wat gezakt, hij ligt nu alweer anderhalf uur te slapen, hopelijk doet het hem goed. Beterschap aan alle kleintjes! Volgens mij heerst het ook wel, lees op facebook ook niks anders.
@ peetje mijn zoontje hetzelfde, echt het snot komt er met bakken uitzetten. Als hij na z'n slaapjes wakker wordt zit echt heel z'n koppie onder het snot ook z'n bedje en z'n kroeltje, echt sneu. Hij vind het ook echt een drama als ik z'n gezicht of neusje schoon wil maken maar het kan niet anders want het loopt eruit. Kleine van m'n vriendin is gisteren opgenomen in het ziekenhuis met het RS virus, begint ook met een verkoudheid. Ik gelijk weer bang dat mijn kleine ventje dat straks ook krijgt. Ze hebben vrijdag nog naast elkaar gelegen op het speelkleed.