ventolin en slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Honingbij, 31 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Honingbij

Honingbij Lid

10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    Hallo allemaal,

sinds een aantal maanden krijgt David Ventolin tegen hoesten en benauwdheid. Trouw gaven wij elke ochtend en avond de pufjes. De laatste tijd gaat het een stuk beter met hem en op een gegeven moment kwamen we erachter dat de ventolin op was. We hebben geen nieuwe besteld en dus heeft hij al ruim een week geen pufjes meer. Het gaat hartstikke goed, maar er viel me ineens iets anders op: David slaapt meer, langer en lekkerder....
    Zou dat met die ventolin te maken hebben?

Groetjes
    Honingbij

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik denk het niet, hoor. Finn heeft het ook maandenlang gebruikt, maar na het stoppen is er geen verandering gekomen. Maar ja, je weet nooit. Finn puft nu nog steeds flixotide. Wie weet als hij dat niet zou doen?

3. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik denk dat dat komt omdat hij niet benauwd meer is...

4. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    keira zit nu dus ook inmiddels een maand aan de ventolin en nog een andere, maar blijft vreselijk hoesten:( ze slaapt ook zooo weinig nu, steeds wakker van het gehoest:( ik vind het ook moeilijk om te geven, ik heb zo een plastik inklap ding, vreselijk onhandig die slaat ze steeds in, nog enige tips?

ik vind het zo zielig dat ze bijna geen lucht krijgt en blijft hoesten:(

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik snap het effe niet ventolin is ook voor accutte benauwdheid, maar ik lees over hoesten zijn jullie kindjes dan ook benauwd?
    anders zou ik eens terug gaan naar de huisarts.

tip voor de gene die een kindje hebben met benauwdheid (acuut) geen de kindje zwarte koffie het doet echt wonderen.

6. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    ja ze hoest omdat ze het benauwd heeft...

zwarte koffie? mag je dan wel koffie geven?lijkt me beter als al die medicijnen, maar hoeveel geef je dan?

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb het zelf gehad, en zomaar een paar slokje, koud kan ook.
    Vraag het maar eens aan de dokter,
    er wers zelfs een reclame van gemaakt door het astma fonds.

8. kan best kloppen hoor. De ventolin komt ook een beetje in de rest van het lichaam terecht en verhoogt bijvoorbeeld de hartslag. Het kan dus best zijn dat zonder ventolin de kleine rustiger is.

9. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

Marit krijgt zowel Ventolin 4 x per dag als 2 x Flixotide en nu ook een antibioticakuur. Afgelopen weekend was ik met een logeerpartij vergeten deze puffers mee te geven, en nu werd ze midden in de nacht even wakker. Niet hoesten, maar wel wakker en kletsen. Precies andersom als bij jou dus.

Ik denk idd dat jouw zoontje het dan niet meer nodig zal hebben en Ventolin kan die kleintjes toch ook onrustig maken? Dus als hij dat niet meer krijgt, kan dat ook zeker verschil maken.

Judithteresa: Ik heb een 'vaste' babyhaler, dus 1 lange toeter zeg maar, dus geen problemen met inklappen. Misschien zoiets halen bij de apotheek?

10. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    conny, ik zal er meteen naar vragen! wat een onding dit zeg, en ik moet nog even door met die puffers!

11. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Ik heb ook een grote puffer voor Yeline met Ventolin en Flixotide ik gebruik de ventolin bijna elke dag en als ze echt heel erg benauwd is geef ik de Flixotide erbij. Tot nu toe slaapt ze 's nachts net zo als anders ze hoest nu niet zo erg want het gaat tot kokhalsen toe en dan is ze maar aan het lucht happen :(

12. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mijn vriend kreeg - toen hij klein was - van de verpleegsters ook koffie. Ik vraag me alleen af: Kan je nog wel slapen van de koffie?

13. sasje77

sasje77 Actief lid

19 apr 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Wel apart dat toch elke dokter weer wat anders zegt...
    Ik gebruik ook pufjes voor Amber, maar moet dus flixotide preventief gebruiken en als ze kort ademig en benauwd is de ventoline vooraf...(die gebruik ik nu al een tijdje niet meer, want ze heeft het niet zo heel erg benauwd meer)
    Zie bij jou dat het net andersom is...

14. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Dat is zeker raar zeg :( moet morgen toch naar de huisarts en zal nog eens vragen wat nu het beste is voor Yeline. De flixotide heeft ze van een andere arts gekregen omdat die van ons vakantie had.

Knufjes aan je meisjes ;) (ken je wel van het B4L forum "Chantal en Boyd")

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik was ff aan het meelzen.
    Wil niet betweterig overkomen, maar de ventolin is voor acute 'aanvallen' en de flixotide voor dagelijks gebruik.
    De flixotide legt een beschermlaagje over de luchtwegen, zodat het slijmvlies niet opzwelt. De ventolin maakt de luchtwegen wijder zodat je als je benauwd bent makkelijker kunt ademen.
    Ik zou het idd maar eens navragen, zou zonde zijn als de medicijnen niet werken omdat er geen goede uitleg is gegeven over het gebruik.

groetjes Chantal

16. sasje77

sasje77 Actief lid

19 apr 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Ja dat was mij ook zo gezegd....
    Ik gebruik dus nu dagelijks flixotide, dat is ook om de ontsteking aan de luchtwegen te remmen...
    Ventoline gebruik ik eigenlijk maar zelden, vind het ook rotspul, want ambertje word er hyper en onrustig van...
    Toen ik met haar naar de HA ging om dat ze het zo benauwd had kreeg ik ook eerst alleen vetoline, maar na 2 weken zag ik geen verschil...
    Toen een keer naar de HAP geweest, omdat het helemaal niet goed ging met haar, kregen we flixotide, dat sloeg gelijk dezelfde dag nog aan...
    Na 2 weken afgebouwd, maar het kwam weer terug, dus nu preventief aan de flixotide en over een paar maanden langzaam weer een keer afbouwen, om te kijken wat er gebeurd....

17. sasje77

sasje77 Actief lid

19 apr 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Ben benieuwd wat de dokter zegt...knuf terug aan jou meisje ;)

18. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Nou ik snap er niks meer van hoor :( heb de dokter vandaag gevraagt en ik mag alleen Ventolin geven omdat Flixotide niet goed is voor Yeline ivm haar leeftijd omdat ze nog zo jong is (terwijl die van jullie het gewoon mogen hebben.). Ze zei dat het de groei tegenhoudt en het niet zo goed is dus als Yeline erg piept en benauwd is mag ik alleen de Ventolin gebruiken en als ik de Flixotide wil gebruiken mag het alleen op dokters advies :( .

Heb mn nichtje ook gevraagt vandaag want die heeft in het ziekenhuis gewerkt en die zegt precies hetzelfde als jullie en zegt ook dat de dokter ongelijk heeft. Lekker dan denk je ook dat je goed advies krijgt :rolleyes:

19. sasje77

sasje77 Actief lid

19 apr 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Nou dat vind ik wel heel raar hoor, dat je dokter dat zegt...
    Het lijkt me ook stug dat Flixotide de groei enzo tegen houdt, terwijl mijn dochter het kreeg voor geschreven met 5 maanden.....
    Ik zal als ik jouw was toch advies vragen bij een andere dokter of evt ziekenhuis....
    De Flixotide kreeg Amber voor geschreven bij de HAP en toen ik mijn dokter daar over informeerde zei die dat het goed was....

Deel Deze Pagina