Hallo dames, Mijn man en ik willen beide een paar kilo's afvallen. Ml is het laatste jaar heel wat bijgekomen en ik wil graag die laatste zwangerschaps kilo's kwijt. Maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen kwa eten. Voor door de dag heb ik al yoghurt en müsli in huis gehaald met appels en komkommer. Het avond eten vind ik lastiger. Vandaag had ml kipfilet met (droge) rijst en sperzieboontjes. Ik had nog gehakt liggen wat ik moest maken dus heb gekozen voor gehaktballetjes in tomatensaus met rijst en boontjes. Heeft iemand van jullie Tips? Ik heb echt geen idee of rijst wel goed is en gehakt? Kom maar op met jullie ideetjes!!
Ligt eraan of je een dieet wil volgen Bij weight watchers mag je bijv eten wat je wil maar een maximaal aantal punten per dag. Je kunt bijv koolhydraatarm gaan eten, magere kwark, kipfilet, als tussendoortje rijstwafels en cherry tomaatjes, 20+ kaas, eieren, etc Rijst is idd goed en qua vlees raden ze vaak kip of rund aan ipv varken. Hier nu sinds de bevalling 23 kilo kwijt gewoon door gezond eten, niet een bepaald dieet ofzo. Heel veel succes meid!
Ja ik zat ook te denken aan de weight watchers... Want inprincipe kan je alles wel eten maar dan met mate.
Heb je al eens een eetdagboek bijgehouden? Als je weet waar het probleem zit is het makkelijker er iets aan te doen... Maar je hoeft niet perse aan de droge rijst om af te vallen ( tenzij je er van houdt natuurlijk)
Alleen zou ik nooit aan crash dieeten doen.... Ivm vitamine tekorten of koolhydraten te kort terwijl je die juist nodig hebt.
Ik hou nu al m'n eten bij via de eetmeter van voedingscentrum.nl. Heel makkelijk bij te houden en je kunt ook kijken hoeveel calorieen er in een bepaald product zitten.
Oooh dat doen ze ook bij gewichtsconsulentes... dat werk idd erg goed en 30 min bewegen per dag werk ook super erbij
Hier eten we iedere avond verse soep. Uitje fruiten in een klein beetje olie, water, bouillonblokje en veel verse groenten erbij. Daar eten we dan wat kleins bij. Een tosti of een halve portie nasi ofzo. Zo eten we erg weinig vlees en heel veel groenten en hebben we toch lekker gegeten. Ml is al 6 kg kwijt zonder verder echt te lijnen en ik inmiddels 12 maar dat is niet eerlijk Als ontbijt eet ik een smoothie van fruit (diepvries), yoghurt en wat melk. Lekker, snel en mager!
Ik vind tussendoortjes kiezen heel lastig....smiddags eet ik altijd wat van fruit...mandarijnen, aardbeien, blauwe bessen...in de ochtend hou ik van iets vasts een reep ofzo, zijn die sesam en noten repen van zonnatura een slimme keuze? Handje amandelen? Ik heb het meest moeite rond 9 uur in de avond pffff dan krijg ik snaai zin. Ik eet nu op een dag ongeveer; Ontbijt beschuit of boterham met jam of 20 + kaas of magere kwark met blauwe bessen of ananas In de ochtend een zonnatura reep, of een sneetje peperkoek Smiddags drie boterhammen met mager beleg soms een beker vifit erbij of melk Smiddags twee stuks fruit Savonds aardappels groente vlees meestal kip of gehakt of rijst met kip Savonds na acht uur probeer ik niets meer te nemen alleen een glas cola light omdat ik dat echt heel lekker vind en door de dag heen alleen water op mn werk en thee zonder suiker Op zaterdag is de dag dat ik minder streng ben, frietjes en savonds bij de tv iets lekkers Ben ik goed bezig??? Hihi doe ook sinds een maandje fitness.
Ik ben 20 kg in anderhalf jaar helemaal zelf kwijt geraakt en heb niks gevolgd, maar tomatensaus heeft wel veel calorieën. Ik heb gewoon dingen vervangen, bijvoorbeeld geen gewoon gehakt maar mager gehakt, geen gewone braadboter maar light, en de porties halveren. In de ochtend eet ik 1 snee brood met kipfilet erop, in de middag eet ik 1 snee brood met magere smeerkaas van Slankie en in de avond warm eten maar dan een halve portie van eerder. Tussendoor af en toe en stuk fruit en als ik echt honger heb een kopje bouillon, daar zit bijna niks in. Geen snoep meer natuurlijk elke avond, wel 1 keer per week iets lekkers, je hoeft je niet alles te ontzeggen natuurlijk. Maar dan geen zak chips maar een kommetje. Zo ben ik 20 kg kwijt geraakt en mijn vriend 15 kg.
Dat ziet er goed uit.... ook je calorieen goed??? Je moet er toch ong 1500-2000 per dag binnen zien te krijgen. Ik heb 1 dag geprobeerd t bij te houden... ik moet zoveel eten om dat bij elkaar te krijgen... lol en t lukt me dus echt niet.
Ja dit is echt een hele goede manier. Soep is zelf gemaakt heel gezond en daarnaast hoef je dan ook maar heel weinig te eten Ik val af door alleen maar gezond te eten ( noten, fruit, geen koolhydraten, donkere chocolade) en veel witte en groene thee te drinken
Hier val ik enorm af als ik iets minder koolhydraten eet (niet helemaal schrappen, maar wel echt beperken qua hoeveelheid) én lekker sporten!