Niet meer dan twee personen per dag ontvangen, raar?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door MaMa, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Niet meer dan 2 mensen per dag op kraamvisite raar?

1. Nee hoor heel niet vreemd om een maximum aantal bezoekers per dag toe te laten.

2. Ja wel wat vreemd zo weinig mensen op een dag

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Wij hebben gemerkt dat ons zoontje sterk reageert op kraambezoek, en vooral wanneer zij in grote aantallen komen. Resultaat was janken en krijsen de hele nacht door.
    Om die reden hebben wij besloten de regel aan te houden niet meer dan 2 mensen per dag op bezoek. Dat gaat prima, hij rustig de visite kan hem goed bekijken wat ons betreft perfect.

Nu stuiten wij bij enkele mensen op een dosis onbegrip, dit brengt me aan het twijfelen; is het zo raar om niet meer dan 2 mensen toe te laten per dag en de kraamvisite over een wat langere tijd uit te rekken?
    Wat mij betreft gaat de behoefte van mijn zoon boven de wens van eventuele visite maar misschien is het inderdaad wel een heel absurde regel van ons wie weet..
    Graag jullie mening

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Op zich vind ik het niet raar.. Maar wat als een gezin van 3 of 4 ofzo langs willen komen? Dan kan dat niet?
    Ik zou me denk ik eerder beperken tot 1 bezoek per dag... Maar goed, ik heb verder geen ervaring met een kindje dat daar erg van slag van raakt, dus misschien zou ik er dan wel heel anders over denken.

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind er niks raars aan hoor! Is je goed recht om dat te beslissen. Je bent net een week bevallen, ik vind het raar dat mensen daar geen begrip voor hebben.

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Die situatie hebben we gelukkig niet maar anders zou het voor een keer niet heel erg zijn maar dan zouden we hem in elk geval op bed leggen en niet laten vasthouden die dag.

We hebben wel een opa zonder vervoer dus die komt met oom en tante mee, dan leggen we hem ook gewoon te slapen en krijgt hij er maar weinig van mee.. niet leuk voor de visite maar dat is dan niet anders

Als ook nog 3/4 mensen hem vast houden dan heb je helemaal de poppen aan het dansen.
    Verder is hij erg makkelijk zolang je de prikkels maar laag houdt en rust en regelmaat biedt heb je er haast geen omkijken naar :)

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Niet raar hoor, je baby is belangrijk. Bezoek die met meer mensen willen komen kunnen ook over een paar weken nog wel komen als je baby wat meer ritme heeft gevonden en meer kan hebben.

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Gewoon doen waar je kind (en jullie zelf ook als ouders) het meeste baat bij hebben. Als mensen raar reageren dan kan je altijd nog erbij zeggen dat jullie kindje niet zo goed reageert op veel bezoek en dat jullie daarom max 2 mensen over de vloer willen. Snappen ze het dan nog niet dan komen ze toch lekker niet?
    Desnoods blijf je lekker in bed zitten en laat je max 2 mensen boven komen. Bied ze alleen koffie/thee aan in de woonkamer. Dan blijven ze meestal niet zo lang.

Ik ga zelf deze week ook op kraamvisite en zodra de ouders aangeven dat ze iets niet of anders willen dan zal ik daar direct naar luisteren. Snap nooit zo goed dat mensen hun eigen belang voor het belang van zo'n hummeltje plaatsen.

7. Maia

Maia Niet meer actief

inderdaad, als er een gezin zou zijn met meerderen zou ik die ook gewoon met zijn allen laten komen, maar ik vind het absoluut niet raar dat je er perk en paal aan stelt. Wij hebben dat met onze dochter toen ook gehad, ze was net geboren, op 1 dag natuurlijk ouders, zussen met aanhang enz... en wij zaten de hele nacht met een zwaar overprikkeld pasgeboren kindje... hebben we niet meer gedaan :) ook niet bij Tim. en iedereen snapte het en als ze het niet gesnapt hadden, hadden ze pech.

8. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik ben blij dat de meningen unaniem zijn, dankjullie wel!

Ik heb degene die er geen begrip voor had nogmaals gemaild met uitleg waarom dit besluit is genomen. Ik weet niet hoe ze het op zal vatten dat is even afwachten de vorige keer kwam er in elk geval een zeer egoïstische reactie terug dit is dus mn laatste poging anders komt ze maar niet

9. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ben ik wel benieuwd naar de mening van de ene persoon die heeft gestemd dat het wel raar is.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Kijk naar je kind. Jullie zien hoe jullie kindje reageert en kunnen het beste bepalen hoe je daarmee om gaat.
    Overigens vind ik één bezoekmoment per dag ook een uitstekende regel voor de ouders, zelfs als je geen prikkelgevoelig kind hebt! Ik vond het zelf vreselijk om èn 's middags èn ' s avonds mensen over de vloer te hebben. (Of misschien ligt dat aan het feit dat de mama in ons gezin wat prikkelgevoelig is, haha.)

Wat me wel opvalt, is dat je het er over hebt dat als er drie of vier mensen komen dat hij dan ook bij drie of vier mensen op schoot zit. Dat hoeft niet hè. Je kunt je kindje ook zelf vasthouden of in de box laten. Ik denk dat vier mensen op bezoek en bij mama op schoot zitten voor een baby net zo rustig (zelfs rustiger!) is dan twee mensen op bezoek en bij beiden op schoot.

11. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik had zelf het anders gedaan visite beneden ontvangen en daarna even boven kijken bij de baby. Zo kun je iets meer visite ontvangen maar gun je kindje wel genoeg rust. Zoiezo een dagdeel vrij houden voor de rust van jullie beiden.

12. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Heb je natuurlijk gelijk in probleem.is alleen dat iedereen hem ook ast wil hoiden als ze op bezoek komem en je kan dan.niet tegen een groepje van.4 zeggen jij wel en de rest niet.. dus dan kan niemand hem vast houden van het bezoek en is dat het volgende gezeur. Dan beter per twee en die hem wel vast kunnen houden

13. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier heeft niemand haar gewoon vastgehouden op de opas en omas na. En bezoek kwam pas na de kaamweek. Vind er niks raars aan hoor, doen wat goed voelt voor jullie!

14. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    nou reactie van de persoon in kwestie terug gehad, ze heeft er geen begrip voor, is van mening dat zij gewoon mag komen op de datum die zij aangeeft ookal komen er dan al 2 andere mensen (waarvan 1 opa) die hem ook zeker vast willen houden.
    Even voor de duidelijkheid zij heeft hem al 2 maal gezien en beide keren kwam ze zonder aankondiging langs (terwijl haar was verzocht van te voren te bellen om een tijd af te spreken) waarvan 1 maal middenin een voeding waarop we haar hebben laten wachten.
    Ze heeft niet meer gereageerd op de nog wel openstaande dagen dus ik laat het verder voor wat het is, jammer dat zij het raar vind dat zij niet vóór iedereen gaat en geen begrip op kan brengen voor de grenzen van onze zoon.. Als ze zelf niet met een andere datum komt dan komt ze maar gewoon niet..

15. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Niet raar hoor! Lekker doen wat goed voelt.

16. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik vind het wel wat raar maar komt misschien omdat ik er wat makkelijker in ben. iedereen mag komen, had bij de eerste soms wel 6 mensen per dag en iedereen mag de kleine vasthouden als ze dat willen.
    Ik vind dat een kleine er maar aan moet wennen, ik sleepte de eerste na 2 weken ook al het hele land door (2,5 uur in de auto).
    Als je ze niet laat wennen aan al die mensen word het voor mijn gevoel alleen maar lastiger als ze groter worden.
    En dat niet mogen vasthouden vind ik ook zo iets, ik snap niet dat je als moeder zo territoriaal bent, ik wil juist de kleine aan iedereen laten zien. alsof ze die kleine uren vasthouden ik denk dan maar zo, ik heb de andere 22 uur per dag nog.
    Nu krijg ik vast allerlei commentaar en dat interesseert me niet zo veel iedereen denkt er over zoal hij wil.

17. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Hm, die persoon klinkt als een nieuwe oma ;)

Gewoon niet meer opendoen voor haar als ze weer onverwachts langs komt. Jullie hebben het haar duidelijk gemaakt dat het niet op prijs wordt gesteld, dan houdt het op.

18. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind het helemaal niet raar om voor jezelf een maximum in te stellen, als het je anders te druk wordt.

Zelf hield ik wel van wat meer bezoek tegelijk, en 2 als maximum vond ik voor ons niet wenselijk. Dan zou ik mijn ene broer bijvoorbeeld moeten zeggen dat hij z'n (grote) kinderen niet mee kon nemen, of tegen mijn andere broer dat als hij mijn moeder meenam, zijn vrouw maar thuis moest laten.

Maar als jij merkt dat het niet gaat en je denkt dat het beter is voor je baby om max 2 per dag te doen, dan doe je dat. Als mensen met meer tegelijk willen komen, zullen ze gewoon even moeten wachten tot je kindje iets meer gewend is aan het leven buiten de baarmoeder. Hij is ook nog wel heel erg klein nu.

19. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter is graag bij andere mensen, ondanks dat ik haar nooit heb afgegeven. Wat is dan precies de reden om dit wel te doen?

20. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Doen wat voor jullie goed voelt!
    Er wordt al gezegt; je hoeft je kindje niet aan iedereen te geven om vast te houden! Maar mijn ervaring is dat dit ook niet bij iedereen goed valt. Dit snapt ook niet iedereen.

Er zijn altijd mensen die anders vinden en t raar vinden wat je beslist. Maar het is jullie kraamtijd, jullie kind, jullie energie, jullie huis. Dus jullie zijn degene die het beste kunnen beslissen wat goed is voor jullie en wat jullie fijn vinden. Lekker zo doen!

Mensen die met veel langs willen komen.. kunnen na een paar weken ook nog wel komen wanneer het wel goed voor jullie is!

Deel Deze Pagina