Hoi hoi, Aangezien ik geen idee heb wat ik hier mee moet vraag ik het maar aan jullie haha . Sinds een paar dagen is de huid rond mijn navelpiercing-gaatje "ontstoken", er zitten korstjes op en het jeukt verschrikkelijk. Mijn navelpiercing heb ik vanaf ongeveer week 20 niet meer in (ik kreeg pas heel laat een buikje haha). Het gaatje zelf is nog niet dichtgegroeid. Ik maak het gaatje nu elke dag schoon, maar de huid er om heen blijft rood en geïrriteerd. Het is echt de huid rond het gaatje dat ontstoken is, niet mijn navel zelf. Heeft iemand een idee in hoeverre dit kwaad kan en hoe ik het daar weer rustig zou kunnen krijgen?
sterilon alleen niet te lang gebruiken, even voor het ergste of betadine. daarna spoelen met zeezout oplossing. evt een titanium piercing of een teflon staafje gebruiken zodat je allergie ook kan uitsluiten
Dan ga ik dat zo even halen, betadine! Ik heb er nu helemaal geen staafje in, en heb jaren nergens last van gehad. Kan het dan wel een allergie zijn?
Ik denk dat t door het rekken van je vel komt. De huid rond mijn navel is soms ook wat trekkerig en rood. Kan me voorstellen als je er dan een zwak plekje in hebt zitten zoals een gaatje van een piercing dat t dan extra trekt daar en misschien zelfs een heel klein beetje inscheurt (vandaar de korstjes). Met lauw water schoonhouden en niet laten broeien zou ik je als advies geven, dus geen pleister erop ofzo. Misschien als t erger wordt bij je volgende controle even vragen wat je het beste kunt doen.
Is idd van het groeien. Hier ook gehad en in het gaatje van de piercing is tijdens mijn 1e zwangerschap een striem ontstaan, deze zwangerschap is het weer flink gaan rekken en ook rood geweest. Nu is het vooral droog, het gaatje is inmiddels een breed spleetje geworden hihi, vreemd gezicht. Kan verder weinig kwaad denk ik, goed schoonhouden
Nooit nooit nooit sterillon of unicura zeep gebruiken op een piercing gaatje! Vooral sterillon zal elke goede piercer je afraden. Dat is alleen bedoeld voor je oorgaatjes, en zelfs daarvoor ben ik er geen fan van... En unicura zeep... Pff praat me er niet van, daarvan gingen mijn piercings juíst ontsteken... Omdat die de huid zo grondig 'schoonmaken' dat het langer open blijft, er makkelijker vuil in kan en hup, ontsteking.. Ik raad je aan het gewoon met lauw warm water een paar keer per dag schoon te maken, verder goed op letten dat er geen vuil in komt. Open laten (zonder pleister) is het beste maar er gaat kleding overheen dus dan zou ik het wel even afdekken met een pleister of een gaasje, om te voorkomen dat er pluisjes en vezels van je kleding in blijven zitten... En als het met een paar dagen niet beter is, gewoon even een goede piercer bellen of langsgaan. Die weten het beste hoe je er mee om moet gaan. Succes!