Candida, schimmelinfectie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Maartje 1, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje 1

Maartje 1 Lid

19 nov 2014
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geneer me wel een beetje maar ik vermoed dat ik een schimmelinfectie heb, candida. Jeuk en irritatie en opgezette schaamlippen. Bij de apotheek heb ik hiervoor een capsule gehaald: canesten gyno 1.
    Inmiddels 40 weken zwanger.
    Heeft iemand ervaring met canesten gyno??

2. meid84

meid84 Lid

9 dec 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, zelf ook veel last van schimmelinfectie. Capsule 1 keer gehad maar vind het niks. Heb nu zelf. Kun je verder niks aan doen. Er zijn veel vrouwen die hier last van hebben. En helaas tijdens de zwangerschap vaak wat meer dan normaal.

3. meid84

meid84 Lid

9 dec 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoel dat ik nu zelf zalf heb

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Schimmelinfecties komen vaker voor tijdens zwangerschap door de hormonen, daardoor verandert de pH in de vagina en krijgen schimmels meer kans.

Aangezien je 40 weken bent, is het belangrijk het goed en snel te behandelen anders kun je de baby besmetten tijdens de bevalling en krijgt hij/zij spruw. Verder kan een schimmelinfectie niet zoveel kwaad volgens mijn vk.

5. manonniii

manonniii Actief lid

4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Als je ook veel uitwendige klachten hebt is het misschien verstandig om in overleg met de HA ook een zalf te vragen om te smeren.

6. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    Man man ik had daar bij mn vorige zwangerschappen ook zon last van. Zelfs de dag voor dat ze vliezen gingen breken. Ik had niet van die eieren die lijken open te breken :( maar meer die ruwe. En uitwendige crème. Ik kreeg toen als advies meteen uitwendig te smeren als uk een beetje kriebel voelde opkomen. Heeft mij toen geholpen, voor jou nu een beetje laat advies....
    vervelend he!

7. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    Mag je wel die 1 tijdens de zwangerschap?
    Ik moest toen aan die 3.

8. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

13 apr 2014
    178
    33
    28
    Het zou ook helpen geen suiker, melk en witte meel producten te eten. Sterkte!

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    De crème kun je gebruiken om aan de buitenkant de boel te verlichten maar mag je niet met opzetstuk inbrengen. Die eitjes kun je wel gewoon gebruiken.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja super vervelend.. Heb je er al naar laten kijken of wat aan gedaan? Ik ben nu 39 weken en heb al heel lang steeds het gevoel: heb ik het of niet? Toch maar vorige week even laten nakijken en ja dus. Terwijl ik eigenlijk vrijwel geen jeuk heb (heel af en toe wel irritatie en idd opgezette schaamlippen) maar wel veel afscheiding enzo. Ik heb nu van de vk gyno canesten zalf gekregen die ik 3 nachten moet inbrengen dmv een plastic hulsje. En 7 dagen 3 maal daags uitwendig smeren. Ze zei verder dat het geen kwaad kan voor de baby, mocht ik al gaan bevallen. Mocht ie ergens last van krijgen oid (spruw heet dat geloof ik?) dan was dat volgens haar zo te verhelpen.

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb het ook helaas. Die eitjes van de dokter kan ik niet tegen, en ik dacht dat ik canasten niet mag gebruiken eigenlijk. Ik heb nu kokosolie gesmeerd en ik moet zeggen, de jeuk is wel weg...

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Onmiddelijk (eventueel nu via de HAP!!) 1 groot ei én de zalf regelen. Ei vannacht nog inbrengen en de zalf de komende dagen aan de buitenkant smeren. Echt, je wilt echt niet dat je dit ook tijdens je bevalling nog hebt: voor de gezondheid van je kindje en voor jezelf, au au!

Deel Deze Pagina