Fietsen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door PrutskeKim, 25 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrutskeKim

PrutskeKim Actief lid

31 mei 2006
    228
    0
    16
    hey ik heb gehoord dat fietsen tijden je zwangerschap niet goed is vermits je dan een miskraam of een te vroege bevalling kunt opwekken.
    wie kan me helpen vraag me het echt af

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Hoop t niet.. ik heb een paar dagen geleden nl 40 km gefietst! Ja mountainbiken ofzo kan ik me wel voorstellen, zo hobbelen enzo... maar gewoon fietsen lijkt me niet hoor!

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wat raar, Want overal lees ik juist dat DE GOEDE sporten voor zwangere vrouwen is: wandelen, fietsen en zwemmen.

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Volgens mij is dat echt niet waar hoor. Fietsen wordt juist aangeraden! Het is iets wat je tot het laatst kunt doen. Fiets zelf heel veel aangezien het lopen me wat minder af gaat.

5. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    raar! het moet niet gekker worden zeg!
    Maar ik geloof het ook niet... ik mag zelfs paardrijden dus fietsen vast ook wel!

heb wel t idee dat t wat minder snel gaat de laatste tijd...hihi

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Even een citaat van mijn huisarts: Je mag alle sporten blijven doen, behalve diepzeeduiken en parachute springen.

Dus volgens mij kun je gewoon blijven fietsen!

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Dat is echt de grootste onzin die er is!

Gewoon lekker blijven fietsen! De hele zwangerschap kan je dit 100% zeker blijven doen. Het is zelfs goed om te blijven bewegen, dan ga je fitter de bevalling in en fietsen is daar echt een hele goede en veilige manier voor.

Fietse!

8. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Volgens mij mag je inderdaad gewoon blijven fietsen...

Maar toen ik 3 weken geleden een keertje ging fietsen protesteerde de kleine enorm. De kleine ligt al helemaal ingedaald en probeerde het hoofde te draaien...nou dat waren echt enorme steken!
    Dus ik denk dat zodra de kleine aan het indalen is het voor de kleine niet meer zo prettig is als mama gaat fietsen.
    Daarvoor kun je lekker genieten van de fiets ;)

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zolang jij je prettig voelt lekker blijven fietsen.

Kwebbel

10. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @PrutskeKim

Ik heb een keer een topic gelezen bij vraag aan de VK.
    Die zei dat je gewoon kunt blijven fietsen.
    Maar zodra ik zwanger ben stop ik wel (tijdelijk) met wielrennen i.v.m de kans op valpartijen enzo. Afgelopen weekend was er ook weer een valpartij en daar wil ik niet bij liggen als ik zwanger ben.

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik loop bij de fysio ivm bekkenpijn en ook ik mag nog gewoon fietsen. Is zelfs goed.

12. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

fietsen is juist goed hoor, zoals daphne beschreef zelfs met bekkenpijn enz. mag je wel fietsen, met fietsen belast je juist zo min mogelijk je bekken en pezen daaromheen. zwemmen is natuurlijk het beste maar fietsen kun je zeker blijven doen hoor.

velobabe; ik zou idd het risico ook niet lopen hoor, om tussen de horde te liggen, enne ik heb zelf een mountainbike, maar fiets nu toch echt niet meer lekker hoor ivm druk op je buik :( , ik ga voor een normale fiets. lekker rechtop fietsen.

gr saskia

13. PrutskeKim

PrutskeKim Actief lid

31 mei 2006
    228
    0
    16
    iedereen hartelijk bedankt! ik vond het zelf al heel raar vermits ik toch al paar dames met een mooi rond buikje heb zien fietsen. zo weer een zoveelste onzin opgehelderd en ik weet wat ik mag doen als het ooit mijn beurt is ;)

groetjes

Deel Deze Pagina