auto rijden/of er naast zitten in de laatste weken...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door karin29, 30 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hallo,

Ben benieuwd wie de laatste weken van de zwangerschap nog autorijd en/of naast de bestuurder zit?
    Ik zelf rijd niet meer maar zit er nog wel langs.
    Groetjes Karin

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Je kunt een speciale autogordel kopen die de riem bij je buik weg houdt. Misschien dat je dat prettiger vind. Hij is o.a. te koop bij babywalz.nl

Ik weet niet hoelang je al niet meer auto rijdt, maar ik ben nog niet zo ver, maar voor mijn werk heb ik straks geen keus. Zal toch echt in dde auto moeten.

3. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Halllo,

Ja mijn moeder las gisteren bij de verloskundige dat afgelopen maart alle zwangerschapsriemen zijn afgekeurd omdat zij juist letsel zouden veroorzaken??
    Maar rijdt sinds mijn verlof geen auto meer, zit er dus alleen nog langs. Groetjes Karin

4. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    Ik rijdt nog wel gewoon, en ben dat ook van plan te doen...ik doe nu wel de autogordel vast, alleen het buikdeel doe ik achter mijn rug. Heb dus alleen het borstdeel om. Geen idee of dit mag, maar ik heb er wel een veilig gevoel bij.

5. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Zelf rijd ik nog auto. Met motorrijden ben ik gestopt toen ik mn pak niet meer dicht kreeg.

Ik denk dat je goed moet bedenken hoe je je erbij voelt. Is je concentratie nog wel voldoende???
    Verder wordt er wel gewaarschuwd voor het niet goed dragen van de auto-gordel. Het is levensgevaarlijk voor jou en je kindje om je gordel half om te doen!!!!!En het is zeker niet de bedoeling om m niet om te doen........Je brengt nu jezelf en je kind in gevaar!
    Als je de gordel om doet goed erop letten dat het onderste deel goed onder je buik zit en het bovenste deel erboven dan is het risico op letsel het minst voor moeder en kind

Narcissen

6. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik rijd ook nog gewoon auto (ik zit nu in mijn 36e week). Je moet niet vragen hoe!! Ik heb een vrij oude Opel Vectra waar je half in ligt onderhand, maar goed als ik er eenmaal inzit dan gaat het nog wel. Ik doe mijn gordel ook om zoals Narcissen hierboven beschrijft. Dus het onderste gedeelte van de gordel zoveel mogelijk onder mijn buik en het bovenste gedeelte boven mijn buik.
    Ik merk wel dat de concentratie wat aan het afnemen is tijdens het autorijden. Dus echt grote stukken rijd ik niet meer.
    Groetjes,

7. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Rijd ook nog gewoon en blijf dat ook doen.
    Bij de 1e ook blijven autorijden; geloof niet dat de gordels schadelijk voor je zwangerschap zijn. Heb er in ieder geval geen last van en ze zitten niet strak voor m'n buik maar eronder en erboven.

Geloof ook niet dat je concentratie minder wordt.
    Blijf lekker autorijden anders zit ik straks maar de hele dag thuis :( .

Silly

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Raomi: Als je een ongeluk krijgt met de gordel zo aan, ziet je met je zitvlak naar onderen en hang je jezelf op in het deel wat je wel aan hebt. Niet doen dus!!

Ik denk dat ik wel zal blijven rijden. Ik rijd liever zelf dan dat ik met iemand mee rijd. Dan heb ik alles zelf in de hand.

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    op de site van de anwb staat info over gordels dragen en zwangerschap. Zoals Narcissen beschrijft is de juiste manier. Het stuk is wel informatief en geeft ook aan waarom andere manieren gevaarlijk voor je zijn!!!!

Karin

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik ben ook gewoon blijven autorijden, maar echt lekker zat ik niet maar ja als je weg moet moet je weg..en ben niet zo dat ik dan denk nou ik pak de bus of wat als ik een auto voor de deur heb....

11. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik rijd ook nog gewoon auto en heb mijn gordel ook nog op de juiste manier om.... ik heb echt nergens last van... ja, we hebben wel een wat grotere auto (opel vectra station)
    het gaat nog allemaal prima!!
    Ik wil niemand veroordelen, maar ik vraag me soms ECHT serieus af, waarom mensen of hun gordel NIET omdoen of op een andere manier?
    Ik heb totaal geen last van die gordel...
    Ok, als je een wat kleinere auto hebt en je zit bijna 'op' 't stuur dan zit je waarschijnlijk wat ongemakkelijker en is die gordel misschien ook niet zo fijn...
    Maar ik snap vaak 't probleem niet...
    en de vraag of je nog autorijdt, rijdt je dan geen auto omdat het niet makkelijk meer zit of voelt het voor jezelf niet meer veilig om auto te rijden?
    Of is er een andere reden?
    Ik vind het juist hardstikke fijn om nog te autorijden, dan kom ik tenminste nog ergens...
    fietsen en lopen is veel minder prettig, vind ik persoonlijk...

Gr. Niki

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ook ik had nergens geen last van, en denk ook niet of het uitmaakt of je een grotere auto rijd of niet (wij rijden zelf in een chrysler sebrin, en destijds ook een opel vectra geen station) , de gordel blijft ongeacht welke auto je rijdt hetzelfde….(bij een klein auto’tje zet je neem ik aan je stoel wat verder naar achteren) wat wel veel verschil uit maakt denk ik is of je een grote zwangerschapsbuik hebt of niet…ik moet bekennen dat ik een “net” buikje had…

Als ik mijn buikje wel eens vergeleek met andere die net zo ver zwanger waren als ik dan kan ik me indenken dat de buik toch echt wel in de weg kan zitten…..en natuurlijk ook of je er wel of geen last van hebt…ik had er geen last van gelukkig maar andere daarentegen hebben misschien wel last van hun buikje die in de weg zit….

De een durft misschien niet meer uit angst, terwijl de ander misschien gewoon niet meer lekker zit…ik ben ook zo’n muts die lopen en fietsen niet echt op nummer 1 heeft staan en blij dat ik gewoon tot de laatste dag nog in mijn eigen auto kon rijden, hoe dat bij een eventuele volgende zal gaan tja dat zal afwachten zijn….hoe dan ook zal ik wel altijd mijn gordel gewoon omdoen…dat men wel eens zegt het kan je leven redden als je em niet om hebt, zal misschien heus wel maar doorgaans red ie je leven toch vaker wannneer je em wel om hebt, en altijd zorgen dat je zo’n hamertje met mesje binnen hand bereik hebt om je gordel in geval van nood door te snijden….

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ben met de andere zwangerschappen ook gewoon tot de laatste dag blijven rijden. gewoon mijn gordel om, of ik nu zelf reed of naast iemand zat. en dan je gordel goed onder je buik langs doen.
    verder ben ik nogal klein, en hebben we een grote auto (een duitser ;) ) dus ik heb ruimte genoeg.

14. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Ik denk niet dat ik in de laatste weken nog kan rijden. Ik ben n.l klein 1,52m en als mijn buik echt in de weg komt te zitten, dan kan ik de gas pedaal niet meer raken. Dus voor mij wordt het dan naast zitten :D

15. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Gordel zal ik altijd blijven dragen hoor :)

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    salomina, ik ben maar 4cm groter dan jou hoor. hihi en het is mij altijd gelukt om te blijven rijden. dus wie weet jou ook wel.
    maar je moet doen waar je zelf je prettig bij voelt. als je er zelf geen goed gevoel over hebt dan moet je je gewoon laten rijden ;)

17. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb tot het laatste nog gewoon auto gereden. Op het laatst wel zo weinig als mogelijk was, omdat die buik me echt in de weg zat met in en uitstappen.

18. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik heb gewoon autogereden tot een dag voor de bevalling hoor! Kan niets geen kwaad.

19. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Ik zit nu al heel dichtbij de stuur. Ik wil wel blijven autorijden, dus ik zie wel hoe het verloopt. :D

20. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    ik rijd gewoon nog zelf... niks geen problemen mee....

Deel Deze Pagina