Hoi Meiden, Ik hoorde net van een vriendin die ook zwanger is dat volgens haar arts je beter geen extra vitamines kan innemen want daar zouden teveel vitamine A inzitten en dat zou schadelijk zijn. Zelf heb ik prenatal voor zwangeren en zogenden van Solgar. Wat zijn jullie ervaringen en welke vitaminepreparaten slikken jullie?
Als je zwanger bent worden inderdaad de gewone vitamine preparaten afgeraden. Maar de speciale voor zwangeren zijnnet goed om te nemen! Dus gewoon blijven slikken!
Ik slik VSM mama. Dit zijn speciale vitamines voor zwangeren waar geen vitamine A in zit en extra foliumzuur. Deze mag je dus wel hebben. groetjes Stephanie
Zolang je vitamine's slikt speciaal voor zwangeren is er niks aan de hand. Daar zit een aangepast gehalte aan vit. a in.
Ik slikte ook speciale vitamines voor zwangere, die van de kruitvat! ..ik krijg er alleen steeds verstopping van! Krampen en kan niet naar de WC! Omdat ik het idee heb te weinig fruit binnen te krijgen, slik ik ze nu 2 maal per week ipv elke dag! hhhahahahaha
Hmm gravitamon hier daar zit in plaats van vitamine A dus BetaCaroteen in. je lichaam kan als het nodig is betacaroteen omzetten naar vitamine A echter.. is het niet nodig idan gebeurd dit ook niet en laat de betacaroteen je lichaam gewoon weer via de natuurlijke weg zo krijg je dus wel vitamine A binnen maar nooit te veel. vind ik een geruststellend idee maarja het is dan ook niet voor niets speciaal voor zwangere vrouwen zoals de rest van bovengenoemde vitaminepreparaten
Ik kan je de VSM puur Mama Zwangerschapsvitamines aanraden. Deze zorgen ook voor een goede stofwisseling.. Ingrediënten: Vulstof (cellulose), mineralen, vitamines, maltodextrine, antiklontermiddel (stearinezuur, silicium dioxide), magnesium stearaat, verdikkingsmiddel (hydroxypropyl methylcellulose), kleurstof (titaandioxide, ijzeroxiden en ijzerhydroxiden), stabilisator (azijnzuuresters van mono- en diglyceriden). Samenstelling per tablet: Vitamines/dag ADH Mineralen/dag ADH Foliumzuur 400 μg 200% Calcium 200 mg 25% Vitamine B1 1,4 mg 100% Koper 1 mg - Vitamine B2 1,6 mg 100% Magnesium 150 mg 50% Vitamine B3 18 mg 100% IJzer 12 mg 86% Vitamine B5 6 mg 100% Jodium 75 μg 50% Vitamine B6 2 mg 100% Selenium 50 μg - Vitamine B8 75 μg 50% Zink 10 mg 67% Vitamine B12 1 μg 100% Vitamine C 60 mg 100% Vitamine D3 7,5 μg 150% Vitamine E 5 mg 50% β-caroteen 1,2 mg - ADH = door de Gezondheidsraad aanbevolen dagelijkse hoeveelheid Toepassing: VSM Puur Mama zwangerschapsvitamines is speciaal bedoeld voor als je zwanger wilt worden, zwanger bent, herstellende bent na de bevalling en als je borstvoeding geeft. De selectie en dosering van vitamines en mineralen is specifiek afgestemd op jouw vitaminebehoefte in de periode voor, tijdens en na de zwangerschap, maar ook op de behoefte van je ongeboren of borstgevoede kindje. De tabletten bevatten een beperkte hoeveelheid vitamine A in de vorm van β-caroteen, verschillende vitamines B, en vitamine C, D en E, en mineralen. Deze vitamines en mineralen zijn geselecteerd om jou als (aanstaande) moeder in goede conditie te houden. Verder bevat dit product de door de Gezondheidsraad geadviseerde hoeveelheid foliumzuur. Foliumzuur bevordert een goede ontwikkeling van het zenuwstelsel van je ongeboren baby. Vitamines β-caroteen (voorloper van vitamine A) Afhankelijk van de behoefte van het lichaam wordt dit omgezet in vitamine A, zodat er nooit teveel aan vitamine A wordt opgenomen. Deze vitamine draagt bij aan het gezichtsvermogen en speelt een rol bij de vorming van botten en tanden en is nodig voor een goede huid. Foliumzuur (vitamine B11) De inname van foliumzuur is van belang vlak vóór de zwangerschap en in het eerste stadium van de zwangerschap. Het speelt namelijk een essentiële rol bij de ontwikkeling van het zenuwstelsel. Vitamine B´s De verschillende vitamines B zorgen voor energie, dragen bij aan een goede spijsvertering en een goede stofwisseling. Bovendien hebben ze een positieve invloed op de ontwikkeling van het zenuwstelsel, bloedcellen en een gezonde huid. Vitamine C Vitamine ter verhoging van de weerstand. Vitamine D Deze vitamine speelt een cruciale rol bij de opname van calcium door het lichaam. Calcium is nodig voor de opbouw én de instandhouding van sterke en gezonde botten en tanden. Vitamine E Vitamine E geeft extra energie en is goed voor de spieren en de rode bloedcellen. Mineralen Calcium Dit mineraal is noodzakelijk voor de opbouw en de instandhouding van gezonde botten en sterke tanden bij zowel de aanstaande moeder als het nog ongeboren kind. IJzer IJzer is een belangrijke component is het bloed voor de vorming van bloedcellen en de zuurstofvoorziening. Een zwangere vrouw kan een verhoogde behoefte aan ijzer hebben. Koper Dit element is onder andere betrokken bij de vorming van rode bloedcellen. Magnesium Magnesium speelt een rol bij de stofwisseling en is een belangrijke component voor de overdracht van prikkels in het zenuw- en spierstelsel. Jodium Dit mineraal helpt bij de groei van botten en spieren. Selenium Selenium speelt een belangrijke rol bij de bescherming tegen vrije zuurstofradicalen en helpt zo de gezonde cel te beschermen. Zink Dit spoorelement speelt een belangrijke rol in de stofwisselingsprocessen en bij de weerstand van de mens. Dosering: VSM Puur Mama zwangerschapsvitamines is bestemd voor inname via de mond. De tabletten bevatten een uitgebalanceerde samenstelling en zijn geschikt voor langdurig gebruik. Één maal daags 1 tablet met water innemen, bij voorkeur bij de maaltijd. Je kunt de zwangerschapsvitamines al gebruiken vanaf het moment dat je stopt met anticonceptie. Geadviseerd wordt tenminste een maand voordat je zwanger raakt te beginnen om zo de hoeveelheid foliumzuur goed op peil te krijgen. Ook tijdens de zwangerschap, in de herstelperiode na de bevalling en in de periode van borstvoeding kan het nuttig zijn deze vitamines te gebruiken. Het is raadzaam de aanbevolen dosering niet te overschrijden. Gelijktijdige inname van andere vitaminepreparaten is ongeschikt en kan alleen in overleg met een deskundige.
Mijn probleem is dat ik geen pillen kan slikken, vreselijk gewoon krijg ik echt niet weg vandaar dat ik spiraal had ipv de pil, kan je nagaan hoe klein die is Die VSM zijn die groot of kan ik ze fijnmaken...die ik nu heb zijn redelijk makkelijk fijn te maken met een pillenstampertje.
Hoi Sabine, Je kunt de pillen makkelijk fijn maken. Ze zijn wat groot om te slikken, maar we wilde ook graag alles in 1 pil stoppen, ipv verschillende pillen.
Die van VSM zijn inderdaad vrij groot ik denk ong 1 cm. Ik krijg ze zelf erg goed weg....ik heb geen idee hoe groot de andere vitamine pillen zijn.
Ik slik VSM puur Mama. Kan je zowel voor, tijdens en na de zwangerschap slikken erg handig En ja ze zijn best wel groot maar net wat stephanie zegt makkelijk weg te krijgen.
Ik slik ook puur mama , mijn zoontje zei kijk mama jou naam staat erop ik zat te lezen op de potjes welke ik zou nemen. De keus was gauw gemaakt hahaha
gravitamon is ook ong. een cm groot maar ik kauw er gewoon op en dan een flinke slok melk erbij.. dan gaan ze wel weg melk tegen de smaak zegmaar... ik hou ook niet zo van pillen zegmaar
Als ik dit zo lees kun je volgens mij het beste bij je huidige preparaat blijven, want die is speciaal voor zwangeren en jij kunt ze fijnmaken. Ik heb ook een poosje geen pillen kunnen slikken, dus ik weet hoe dat is. Ga dus lekker door met waar je mee bezig was, dat lijkt me geen probleem. Succes!
Gravitamon kan voor verstopping zorgen en je schijnt maar rond de 3% ! op te nemen. Natuurlijke vitamines zoals in Solger of Viridian (speciaal voor zwangeren en moeders die borstvoeding geven) zijn veel beter, te koop bij een vitaminestore of natuurwinkel. Daar zit ook visolie in.
Als je normaal eet heb je die uitgebreide vitaminepreperaten niet nodig. Wat je in ieder geval wel nodig hebt zijn de eerste weken foliumzuur en verder gedurende de hele zwangerschap vitamine D, dus deze slik ik dan ook gewoon (eigen merk etos). Verder slikte ik visoliepillen, want die werkten goed tegen vergeetachtigheid.