Ik werk door tot 36 weken, het is mijn eerste kindje en heb liever die 2 weken erna. Maar inmiddels word ik een beetje simpel van al het gezeur van die mensen die vinden dat je 6 weken voor die tijd moet stoppen En alle opmerkingen over "straks komt de baby eerder". Herkennen jullie dit of zal t aan mijn omgeving en Zorgcollega's liggen?
Ik stop lekker 6 weken van tevoren (half juli) aangezien het ook lekker weer is en misschien te heet om nog tot 36 weken door te werken, heb fysiek best een zware baan. Ik heb echter heel veel dagen opgebouwd waardoor ik tot januari vrij ben, daarom ook 2 weekjes eerder. Als ik geen extra dagen had en puur afhankelijk was van m'n verlof, had ik zolang mogelijk doorgewerkt hoor, lekker genieten van de kleine. Het kan inderdaad eerder komen maar het kan ook twee weken later komen Overigens, de meeste meiden die ik ken werken door tot 36 weken hoor.
Ik heb het beide keren gedaan, eerste keer beviel ik met 37+5! Dus toen van tevoren niet zolang verlof gehad, ik voelde me prima dus vond dit geen probleem. Nu ben ik weer met 36 weken gestopt met werken, maar het viel me dit keer een stuk zwaarder en achteraf was ik liever met 34 weken gestopt. Maar als je je goed voelt moet je het gewoon doen hoor!
Bij ons op t werk stoppen er veel met 34 weken, misschien dat dat ook mee werkt. Heb fysiek best een zware baan in de zorg, maar mn uren erop aangepast en werk al tijden geen weekenden meer. Als t mooi weer was had ik het ook wel geweten, daarom heb ik na mn verlof 4 weken zomervakantie!
Blike, komt t dat t nu zwaarder was omdat je al een kindje thuis hebt? Want kan me voorstellen dat je dan thuis nog drukker bent, ik doe momenteel thuis vrij weinig, hierdoor hou ik t op mn werk wel vol.
Ik probeer ook door te werken tot 36 weken (wel 2e kindje), ook omdat ik zoveel mogelijk weken erna wil over houden. Bij mijn eerste was ik na 1 week verlof ook al klaar met alles. Kamertje was af, kleertjes gewassen en toen dacht ik al: wat ga ik die andere 3 weken nog doen?? Uiteindelijk beviel ik met 37 + 3, dus heb ik maar 1,5 weken verlof van tevoren gehad. Ik vond het heerlijk dat ik er daarna nog zo lang van kon genieten. Als echter blijkt dat het toch te zwaar is, kan ik er altijd nog iets eerder uit.
Kan ik me goed voorstellen Danielle, heb je toch meer tijd met je kindje! Het kamertje is al af en t meeste heb ik al in huis, dus verlof hoef ik ook geen dingen meer te regelen etc.
Ik heb ook doorgewerkt tot de 36e week, maar nu werkte ik sowieso nog maar 1 ochtend in de week. Enkele dagen daarna werd mijn zoontje geboren.
Ja, dat denk ik absoluut! kom gewoon thuis veel minder aan mijn rust toe! Maar nu vind ik het wel lekker dat ik na de bevalling wat langer met de kleine heb hoor
Hier nog een dappere dodo die doorwerkt tot week 36 En eerlijk....hier hoor ik ook constant zo dan moet je nog even!!! en wat als? Tjsa...maar wat als ik te laat beval?!? Ik kan er ook niet bijzonder goed mee omgaan moet ik eerlijk bekennen, maar ach...het is nog maar even
Bij mijn dochter ook doorgewerkt tot 36 weken, ik voelde me nog prima en wilde liever meer tijd erna. Maar 2 dagen nadat ik was gestopt was ze er al. Dat overviel me best wel al had ik dus echt extra lange tijd erna dat was wel fijn. Maar nu merk ik toch dat het zwaarder is, waarschijnlijk omdat je er dus nog eentje hebt rondlopen en sowieso hier een zware tijd achter de rug. Daarom nu gestopt met 34 weken. Ben benieuwd hoelang we nu moeten "wachten" Maar niets aantrekken van anderen hoor, gewoon doen waar je je goed bij voelt toch!
Ik ben ook met 36 weken gestopt ( werk 36 uur als fysio, dus ook fysiek inspannend). Ik voelde me goed en ben er nu blij mee. Na 3 weken thuis mag die kleine weleens gaan komen Maar ik kreeg inderdaad ook veel vragen/opmerkingen of het niet beter was om eerder te stoppen....
Zo herkenbaar! Ik roep nu standaard, als ik 2 weken overtijd loop dan zit ik 8! Weken thuis te koekeloeren zonder baby als ik 6 weken van tevoren stop..
Ik werk ook door tot 36 weken.. En daarna nog een paar uur per maand die ik blijf werken (van thuis uit). Ik heb namelijk liever straks wat langer de tijd met ons kindje, dan dat ik nu thuis op de bank moet gaan zitten wachten tot hij of zij eindelijk komt. Laatst 1 dag vrij omdat ze de meubels kwamen leveren, ik verveelde mij enorm.
Ik moet doorwerken tot 38 weken. Maar vind het enorm zwaar en is niet echt een vrijwillige keuze.Maar goed, na de bevalling dat wel wat meer tijd met de kleine.
Ik heb bij alle 4 doorgewerkt tot 36 wekenen eigenlijk daarna nog elke dag wel iets gedaan tot de bevalling ik heb echter wel een zittend beroep . Nooit moeite mee gehad .
ik heb gewerkt tot 35+3 weken, officieel dus tot 36 weken maar ik werkte niet op de vrijdag en kwam gewoon zo uit. Vind het ook erg aan het werk liggen en hoe je je voelt.
Ik werk door tot 37 weken de laatste week is maar 1 dag, heb er zelf voor gekozen. Het is wel zwaar, maar denk dan inderdaad die ene dag? @duimelijn waarom verplicht? Dat mag toch helemaal niet?