Als we 30 gasten krijgen plus 10 kinderen en we willen een buffet bestellen bij een catering.... Hoeveel bestel je dan voor 30 personen? 15? Op onze bruiloft hadden we voor 60 man besteld en ook 60 gasten en er ging heel veel de prullenbak in dood zonde van het eten maar ook van het geld! Wie heeft er ervaring en kan me helpen!
Voor 30 personen is dit dan met die 10 kinderen of komen die er nog bij? En hoe oud zijn de kinderen. Als het 30 personen zijn inclusief 10 kinderen, dan zou ik voor 25 personen bestellen. Is het 30 personen en daarbij nog 10 kinderen, dan zou ik voor 35 personen bestellen. Liever te veel dan te weinig.
Ik zou voor 35 mensen bestellen ( 30 volwassenen en 5 kinderen...) Maar als je apart voor kinderen kunt bestellen zou ik gewoon bestellen hoeveel personen je hebt.
Ik had de laatste keer een stamppot buffet. Er kwamen 18 volwassenen en 15 kinderen, dus 33 mensen. (Babys niet meegeteld, natuurlijk) Ik had voor 25 volwassenen besteld en ik had veeeeel over! Nog aan zeker 6 mensen eten mee naat huis gegeven en we hebben er de volegende dag nog eens met 8 mensen van gegeten. Als ik nu weer zou moeten bestellen, zou ik voor 20 mensen bestellen... Al hebben we er wel heerlijk van gegeten!
Wij bestellen altijd het aantal volwassenen. Kinderen ouder dan 8 tel ik gewoon mee als volwassen. Wij hebben nu voor de verjaardag van zoon, besteld voor 55 personen en er komen 50 personen. Wat er over blijft eten we de volgende dag. Blijft er heel veel over, dan eten ouders en schoonouder gezellig mee.
Wat je zou kunnen doen als je bang bent teveel te hebben, is iets halen wat je bij tekort snel kunt klaarmaken (mits je het natuurlijk thuis organiseert). Bv dan iets voor de kids: knakworstjes, blikjes fruit voor bowl etc. En wat stokbrood voor in de oven. Heb je genoeg, dan maak je dat niet, heb je te weinig, dan maak je dat erbij.
Ik zou voor 25 mensen bestellen (als het inderdaad 30 volwassenen zijn + 10 kinderen, dus 40 in totaal) Edit: en dat is niet vanuit knieperigheid, maar omdat ik het zonde vind eten te verspillen. Ervaring leert dat het altijd veel te veel is als je exact het aantal gasten aanhoudt.
ligt ook aan het soort eten en aan hoe grote eters je te gast krijgt. Ik zou het vreselijk vinden als ik 40 personen te eten krijg ik heb van alles 15 stuks op een schaal liggen. Of als ik uberhaupt te kort zou komen.... Als je iets viert, doe het dan goed en wat over is gooi je deels in de vriezer (niet alles meteen op tafel zetten maar aanvullen wanneer nodig) en verder misschien meegeven aan mensen of lekker nog een keer van eten met wat mensen.
voor onze bruiloft hebben we de kinderen vanaf 5 jaar als persoon, en de kinderen van 2 tot 5 jaar hebben we voor 3 kinderen 1 persoon. Maar ligt ook weer aan wat voor buffet het is en of je ervaring hebt of ze daar wat ruimer zijn met de porties of juist niet
Gaat trouwens over koud buffet/comunie buffet voor de verjaardag van onze kinderen. We hebben net een lijst gemaakt en 25 volwassen gasten die een uitnodiging krijgen en daar zitten 5 kinderen boven de 6 bij waarvan 2 slechte eters.
Ik zou gewoon voor het aantal personen bestellen die er ook konen. Als ik ergens een hekel aan zou hebben is dat mijn gasten niet genoeg te eten zouden hebben. Vries liever in of geef het mee dan dat er te weinig is.
Mijn ervaring is, is dat je altijd teveel hebt. Zou uitgaan van 25 personen en evt apart stokbrood en kruidenboter serveren. Kun je altijd nog stokbrood afbakken als te weinig is.
Ik zou voor 30 personen gaan. Kinderen dus niet meerekenen. En eventueel inderdaad nog wat reserve stokbrood (desnoods afbakbrood) achter de hand houden. Overigens: Liever wat te veel - en dat de volgende dag opeten - dan mijn feestvolk met honger naar huis laten gaan.
Ik werk in een cateringbedrijf en de buffetten worden echt aangepast op de hoeveelheid mensen. Totaal ongeveer500 gram pp. Dat is wat een persoon gemiddeld aan avondeten eet. Meestal blijft er vrijwel niets over. Hoe meer gerechten mensen kiezen, hoe minder er van alles is zeg maar en we weten ook welke gerechten dan harder lopen, daar is dan meer van dan van gerechten die minder hard lopen! Gewoon voor 30-35 personen bestellen dus.
Je probleem voorleggen aan het cateringbedrijf. Van een koudbuffet kun je vaak niks invriezen. Salades, meloen met ham, gevulde eieren etc kun je niet invriezen. Bij 25 volwassenen en 5 kinderen zou ik voor 27-28 peronen bestellen. Je kunt de restjes de volgende dag eten.
Ik werk zelf bij een restaurant. Wij zorgen er voor dat je altijd voldoende hebt. Niets zo erg dan dat je eters niet genoeg te eten hebben. Dat betekent inderdaad dat het vaak te veel is. We geven altijd evenveel aan iedere klant, maar toch is wel eens voorgekomen dat ze niet genoeg te eten hebben. Dat horen we namelijk achteraf wanneer we onze buffet spullen ophalen.
Oke bedankt voor de tips. We gaan toch maar voor het aantal mensen dat we hebben eten bestellen. En geven anders maar gewoon aan de mensen wat mee na huis!
Ik denk dat je ook moet kijken naar de personen die komen. Zijn het grote eters of kleine eters? Als wij een feestje zouden geven dan is het nogal verschillend met wat er gegeten wordt. Onze vriendengroep zijn stuk voor stuk grote eters maar mijn schoonfam eet alleen van die muizenhapje.Ik zou daar een middenweg in kiezen.
Ik zou het aantal volwassenen opgeven en kinderen vanaf 8 meetellen. Kinderen onder die leeftijd eten toch niet zoveel en snoepen vaak tussendoor ook nog van alles.