Navelstompje nog niet afgevallen met 16 dagen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nikie86, 20 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het navelstompje van mijn zoontje is nog niet afgevallen. Hij is nu 16 dagen oud. Is dit erg? Ik verzorg het verder goed en het stinkt niet. Vind het er goed uit zien. Maar je hoort overal dat t er na 1 week afvalt, of soms binnen een paar dagen. Ik vind het nu wel erg lang duren. Is hier een termijn voor? En moet ik hiervoor nu langs de dokter?

Ook daarnaast heeft hij wat opgezwollen borstjes maar dat is nog van mijn hormonen las ik ergens. Neem aan dat dit vanzelf verdwijnt?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nikie86,

dat is inderdaad lang zeg. Het zal waarschijnlijk een flink dikke navelstrengstomp zijn geweest. Die drogen inderdaad later in en vallen later af. Zolang het inderdaad niet stinkt of ontsteekt doe je er niets aan. goed laten luchten door de luier terug te slaan en geen bandjes eromheen te doen. Je kunt het schoonmaken met alcohol (al adviseren we dit niet meer omdat het meestal vanzelf los komt). In dit geval kan het wellicht helpen. Als het nu binnen een week nog niet is afgevallen zou je het consultatiebureau eens kunnen bellen wat zij adviseren. Ik ben benieuwd!

Groetjes Brigitte

3. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartstikke bedankt voor het antwoord. Uiteindelijk is het eergister met precies 3 weken afgevallen. Het zal denk ik een taaie zijn geweest :) Hoe moet je de navel nu schoonhouden? Met water gewoon en een wattenstaafje? Ik doe het wattenstaafje er niet helemaal in maar dep eig het (opgedroogde) bloed ervan af.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nikie,

het is inderdaad een taai strengetje geweest dan! Je hoeft op zich niets geks te doen qua schoonhouden. Inderdaad als het een beetje opgedroogd bloed heeft met een nat watje of een nat wattenstaafje. Je kunt beter niet het naveltje ingaan inderdaad, dat gaat er uiteindelijk wel uit met badderen. Je kunt de luier lekker terugslaan om een wat nattig naveltje te laten drogen aan de lucht. Dus 10 minuutjes bij je leggen zonder romper en dan aankleden bv.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina