Ik wil kijken of inbakeren iets is voor onze dochter. Ze heeft last van refluxklachten en daardoor is ze zo onrustig. Door het constante bewegen van haar armen en benen blijft ze maar wakker... Aangezien er weer 100duizend soorten inbakerdoeken zijn vroeg ik mij af met welke jullie de beste ervaringen hebben en welke ik beslist moet laten liggen...?
Ik gebruik zelf de puckababy Deze bevalt goed. Geen gedoe met spelden en mijn zoontje slaapt heerlijk. Groeten Jane
Ik vond de pacco erg fijn. De swaddle me zou ik nooit gebruiken, is niet stevig genoeg en heeft bij mijn dochtertje echt toch een gevaarlijke situatie geleid.
Hier ook een pacco gehad (incl dochter met reflux). Heb ook de puckababy geprobeerd, maar was veel te los! Ik zou het als ik jou was wel even overleggen(met kinderarts oid) of je mag inbakeren met reflux! Volgens mijn niet geheel zonder risico (is mij toendertijd verteld)
Kindjes met refux zijn heel erg gebaat bij rechtop houden. De perfectie combinatie van inbakeren en rechtop houden is een draagdoek/ergonomische drager. En je hebt dan ook nog je handen vrij. dat zou misschie een mooie oplossing kunnen zijn voor overdag. 's nachts vond ik de puckababy erg fijn. In landen waar kindjes veel gedragen worden komt reflux bijna niet voor. En ik kan me voorstellen (als zwangere met maagzuur in bed) dat liggen erg pijnlijk kan zijn, helemaal met reflux.
Ik heb aantal weken de pacco gebruikt maar mocht niet meer inbakeren ivm reflux en vermoeden van kiss syndroom. Iedere arts denkt hier anders over dus ik zou het ook eerst navragen..
Inbakeren met reflux moet altijd in overleg met de kinderarts....het werd ons afgeraden. En toen onze dochter geen pijn meer had was het ook helemaal niet nodig om haar in te bakeren. Die onrust komt echt voort uit pijn bij reflux en de pijn wordt niet minder door in te bakeren
IK heb vanavond een belafspraak met de kinderarts over nieuwe refluxmedicijnen en dan ga ik gelijk vragen of inbakeren zou helpen. Als ik groen licht van haar krijg dan bestel ik gelijk een inbakerdoek.. Thanks iedereen!!
Ik had een pacco, erg fijn. Mijn dochtertje had reflux en mocht wel ingebakerd worden, de meningen verschillen nogal.
Hier ook zo de puckababy piep tot 3 maanden en zeker omdat je daar een opvolger van hebt de puckababy mini van 3 tot 6 maanden. Daar kan je dan mee afbouwen en dat is hier heel goed gegaan. Ons meisje heeft verborgen reflux dus zonder spugen en mocht ook gewoon ingebakerd, het was juist een advies van het cb maar dat deden we toen al.
Wij gebruiken de Dream swaddle. Echt super. Eerst andere gebrobeerd maar daar kreeg ze telkens voor elkaar om de armen los te krijgen. Dit is tevens een slaapzak. Hier ook reflux. Kortom een aanrader!
Mijn dochter is 9 weken.... heeft het eigenlijk wel zin om nog te proberen in te bakeren? Wordt ze dan niet hysterisch? Ze is nu immers gewend aan haar vrijheid....
Ik denk dat je het best kunt proberen! Als je haar nu onrustig vind dan kan ze er alsnog baat bij hebben. Mij werd het geadviseerd op het cb toen ze 8 weken was. Dat deden we toen al maar het starten is nooit te laat.