Navelstompje stinkt en er zit steeds bruin op de romper?

Discussie in 'Verzorging' gestart door bonbonnetje, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Is er nu sprake van een infectie? Aanraken doet geen pijn, en het ziet er ook niet rood/onstoken uit.

Ik heb geen kraamzorg meer, dus kan ik nu beter een arts bellen?

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nee hoor is heel normaal,
    er zal ook wel wat groene pus bijkomen,hij is nu aan het afsterven en daarom stinkt het zo..

ik vond het ook behoorlijk stinken op dag 6 is ie er afgevallen..

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier precies het zelfde.
    (erg he dat het zo stinkt!)
    op dag 10 viel die er af en daarna heeft het nog wel even geroken en bleef er nog nattigheid aan de romper zitten. Dit is vanzelf over gegaan, heeft tijd nodig!

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ja, is normaal. Hier op dag 6 eraf. Daarna moet het ook nog even genezen. Mocht het nu lang open blijven, kun je even contact opnemen met CB. Verpleegkundige van het CB komt ook nog bij je langs als het goed is (dacht ik?). Als ik me niet vergis kijken ze zelfs specifiek naar de navel.

Overigens rook ik zelf helemaal niks! Mijn man vond het zo stinken en ik rook het gewoon niet? Zal wel door de hormonen komen :D

5. Bri

Bri Niet meer actief

Dit is heel normaal. Zo gek, dat ze daar niets over schrijven in 'de boekjes'.
    Ik had me zo verheugd op een lekker ruikend babytje, want daar heeft iedereen het steeds over. Nou, die van mij stonk gewoon een uur in de wind. Wat een meur, dat navelstompje. Het is afstervend vlees, dat stinkt, niks aan te doen. Ik mocht het zeer lokaal aanstippen met een wattenstaafje met alcohol. Dat versnelt het indrogen en ontsmet ook nog. Wel oppassen dat je alleen het navelstompje aanstipt en niet de goede huid eromheen; het droogt nl gigantisch uit.

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Als het ging stinken, moest ik juist bellen met het cb van de kraamhulp??!

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier zei de kraamverzorgende dat het stinken er echt bij hoorde. Mijn man heeft er in elk geval genoeg over geklaagd tijdens de kraamweek... ;)

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier stonk het ook erg...Hij viel er op dag 4 al af, zonder aanstppen ofzo..
    Daarna ging het redelijk snel dicht...gelukkig maar hihi

9. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Je kan een poeder kopen van Weleda, speciaal voor baby's naveltje, hielp hier super met het indrogen/genezen. Nooit gestonken of vlekken op rompertje gehad.

10. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Had Miriam ook, ze meurde een uur in de wind ;) Op dag 5 viel-ie er geloof ik af, daarna hield het stinken snel op en had ik een heerlijk ruikend babietje :)

11. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Hij is er uiteindelijk aan het einde van dag 8 afgevallen. Ik vond het dus echt stinken. Gisteren ook nog wel wat vlekken op haar rompertje, maar nu is het naveltje mooi aan het indrogen.

A.s donderdag komt er inderdaad iemand van het cb, ben benieuwd of ze het naveltje nog gaat keuren!

12. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb niks geroken eerlijk gezegd. En hier viel het stompje er pas met 2 weken af.

Maar nonstop in een couveuse liggen is misschien anders dan wanneer je de hele dag met je wordt omgetut, misschien zat ie daarom wel langer vast....

13. adi

adi Niet meer actief

Ik wilde het ook schrijven, ik rook ook niks. Maar die van ons lagen toen ook nog in de couv natuurlijk.

Bij mijn dochters viel ie wel snel eraf, na 6 dagen of zo. Bij Aldin ook pas na 2 weken.

Deel Deze Pagina