Maxi-Cosi Priori: hoofd bijna boven de bovenkant uit.

Discussie in 'Verzorging' gestart door moonlight159, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik ontdekte gisteren dat het hoofd van onze zoon, bijna boven de bovenkant van de autostoel uitkomt.
    De stoel is voor kindjes van 9mnd tot 3,5jaar en van 9 tot 18 kg. Nu is R.oan ruim 2,5jaar en weegt amper 13kg.
    Geldt de regel: "wanneer het hoofd boven de autostoel uitkomt, is de stoel niet meer veilig" ook voor deze groep? Of geldt dat alleen voor de autostoelen van 0mnd tot 9mnd?

Als dit dus wel zo is, hoe gaan we dit oplossen? Iemand een idee? :)

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Die stoeltjes voor 0-9 kilo werken als een soort oester bij ongelukken heb ik begrepen, dus als je kindje daar bovenuit komt met zijn hoofd is dat niet veilig. Bij de opvolgstoeltjes werkt het niet zo, mijn boerenverstand zegt dan dat ze (net als volwassenen) een goede hoofdsteun zouden moeten hebben. Dus een beetje boven de stoel uitsteken kan geen kwaad lijkt me.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij die nr0 stoeltjes, geldt die regel, omdat bij een ongeluk het hoofdje in de stoel kan duiken (afhankelijk van de richting). Als het hoofdje er overheen komt, kan het nekje raar knakken. Niet de bedoeling.

Voor de priori is dat minder het geval. Een klein stukje erboven uit kan wel.. Ik geloof tot bovenkant oren ongeveer..

Daarnaast zijn de nr2 stoelen vaak vanaf 15 kg, omdat de autogordels anders niet goed werken. Bij de priori zitten de gordels vast met klemmen, maar voor nr2 zitten ze eigenlijk al zelf in de gordel. En dan moet het afrem-mechanische gaan werken. Daar is een minimum gewicht voor nodig..

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bedankt voor de reacties. Ik heb ook met Baby-dump gemailt (voor de zekerheid) en kreeg het volgende:

Geachte klant,

Het hoofd mag er inderdaad niet boven uit komen. Dus u kunt naar de volgende stoel door. De gegevens tot 18 kg en 3,5 jaar zijn richtlijnen. Elk kind is anders in grootte en groei.

Anders gaan we wel met hem naar een babyzaak en zoeken we daar een geschikte stoel uit.

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ze mogen wel wat boven de stoel uit komen. Als de bovenkant van de oren boven de stoel uit gaan komen dan moet je over naar de volgende stoel. Als je de lijn doortrekt naar achteren van de bovenkant oren naar de nek achter zie je dat daar het knikpunt zit. Dat knikpunt moet goed ondersteund zijn is dat niet meer het geval dan moet je over naar de volgende stoel.

Ps ik zou als je het zeker wil weten eerder naar de fabrikant maxi cosi mailen als naar de babydump.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    @jewe, mogen ze bij een mc echt niet er boven uit komen??
    (type 0 dus)
    En bij de volgende dus wel, fijn, want die 15 kilo halen we nog net niet

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij het eerste stoel geldt dit ook bovenkant oren knikpunt nek en bij de groep 1 is dit precies hetzelfde.
    Gewicht en leeftijd zijn meestal een richtlijn maar niet bepalend. Het belangrijkste is hoe een kindje in de stoel zit. De laatste groep (2/3) daarbij zit je kindje in de gewone autogordel ze moeten dus wel de juiste lengte hebben zodat de gordel nergens snijd of organen kan beschadigen bij een ongeval.

Deel Deze Pagina