Hoi dames, Via via kunnen wij een gratis newbornshoot krijgen en daar zeggen wij natuurlijk niet graag nee op . Nou is het wel zo dat de locatie op een uur en 16 minuten rijden van onze deur is... Dus vroeg ik me af: kan dat wel ?! In de 2e week na de geboorte zo'n lange rit maken met een kleintje? Of raden jullie dat af? En hoe pak je zoiets aan dan? Voeden vlak voor vertrek, wel of niet stoppen onderweg, enz.? Benieuwd naar jullie reacties!
Ja, ach.. wij zijn het gewend om altijd grotere afstanden te rijden... dus ik heb mezelf die vraag niet eens gesteld Je moet gewoon goed naar je kindje kijken, wat de behoeftes zijn en plan alvast wel extra voorbereidingstijd en extra reistijd in.... stel dat je kindje bijv ontroostbaar is of een mega-viezepoepbroek heeft onderweg.... dan sta je wel even een poosje op een parkeerterrein Mbt voeding... zorg er in ieder geval voor dat je voeding bij je hebt. Enne veel plezier met de shoot!
Thanx dames!! Stelt me weer erg gerust . Wij reizen doorgaans ook stad en land af hoor, maar de begrippen "ver" en "lang" worden opeens heeeeeeeel anders met zo'n kleintje -voor m'n gevoel althans- . Dus wilde toch ff checken of ik geen beginnersfout zou maken door meteen in de 2e week op pad te gaan... Ik ga de shoot maar toezeggen denk ik .
ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor... hier ook altijd minstens anderhalf in de auto... en zelfs ook wel 3 uur En idd wij als volwassenen zijn het gewend... draaien onze hand er ook niet voor om om "eventjes" in één ruk naar Italië, Zwitserland of Midden Frankrijk te rijden. Onze oudste heeft er nooit echt problemen mee gehad, en nog niet hoor. Maar onze jongste heeft er toch net iets meer last van, zeker op de erg lange stukken. Die heeft er echt al een paar maal voor gezorgd dat we echt zeker een kwartier op een parkeerplaats hebben gestaan omdat ze dus echt ontroostbaar was.... en toen was ze echt al wat ouder dan jullie frummelke straks met de shoot
@ Hopmarjanneke: Ja precies! Wij rijden ook altijd "zomaar eventjes" naar België, Duitsland of Frankrijk, en Nederland zelf cruisen we ook regelmatig op en neer... Maar nu wordt het wel anders vermoed ik ... En zoals je al aangeeft, ieder kind reageert er waarschijnlijk weer anders op, zelfs 2 zusjes dus blijkbaar! Daarom dacht ik "ben ik nou niet egoïstisch bezig door zo'n klein ventje mee te zeulen omdat mama zo nodig een paar mooie kiekjes wil hebben" ... En vroeg me ook af of hij wel 2x 5 kwartier op 1 dag in die Maxi-Cosi mag in die eerste weken ... En dan is het zo fijn dat je die vraag gewoon kan stellen op dit forum en binnen 2 uur van ervaringsdeskundigen hoort dat het gewoon kan .
Hier met 3 weken oude baby 1.5 uur gereden. Tip: zorg voor voldoende brandstof! Die van mij krijste toen ik moest tanken haha. Gelukkig moest ik toen nog maar een kwartier. Ik heb haar gevoed voor vertrek. Klein flesje meegenomen voor het geval dat. Mijn auto was bij vertrek heel koud! Dus ze lag in een romper, shirt met lange mouw, broek, sokken, vest en mutsje en dan nog in een voetenzak. Halverwege de rit werd t warm in de auto. Dus toen huilde ze om de warmte. Toen k haar mutsje sokken en vest uitgedaan had en de voetenzak uitdeed was ze tevreden!
Hier ook bij 2 weken zo'n trip gemaakt, ging prima. Is alleen de vraag af je jezelf fit genoeg voelt, maar daar kun je nu niks over zeggen. Bij mijn eerste zou ik na 2 weken nog niet zo'n onderneming gedaan hebben. Bij de tweede was het geen enkel probleem.
Ik had het niet gekund, niet vanwege de baby, die slaapt wel, maar met 2 week had ik nog zo'n pijn van de ks dat ik echt nog geen 3 uur op een dag in de auto kon zitten. Was al blij als ik 10 minuten op een stoel aan tafel kon zitten.
Thanx voor jullie tips ladies ! Ik heb de shoot inmiddels toegezegd en ga ervan uit dat het allemaal goed gaat verlopen! Mocht ik natuurlijk vanwege een onverwachte keizersnede o.i.d. me nog niet in staat voelen die verplaatsing te maken dan, dan kan ik het altijd nog afzeggen, het is een gratis shoot dus ook geen kosten bij afzeggen .
Bij de oudste had ik het niet gekund ivm ontstoken knip. Bij de jongste zou het geen probleem geweest zijn. Tanken is hier idd ook geen succes
Ik denk dat je beter kan vragen ben je er zelf lichamelijk wel aan toe zo een poos in de auto en dan een shoot en weer terug rijden... Je kindje zal als het goed is alleen maar liggen slapen in de auto.
WIj zijn net terug uit Zuid frankrijk hihi, zoontje was 10 weken toen we gingen. En met 6 weken 2 uur heen en 2 uur terug naar fam. Had dat ook zeker de eerste weken gedaan..... ...alleen was ik zelf niet in staat lichamelijk.... Ik ben behoorlijk ziek geworden na de bevalling. Mijn hechtingen gingen ontsteken en ik kreeg koorts. Kon amper op mijn benen blijven staan. Mijn bloeddruk ging schrikbarend omhoog (een week na de bevalling) en ik hield nog meer vocht vast dan tijdens mijn zw en toen was het al niet meer normaal hoeveel vocht ik vasthield. Daarbij was mijn stuit zo gekneusd dat ik niet kon zitten (ik kon de eerste weken alleen staand ontlasting hebben ivm pijn). En ik had gedacht dat mijn BI direct over was, helaas (nog altijd) niet het geval.. Beeb doet het goed met lange ritten ed. Alleen ik ben nogn iet de oude..na 3 maandne nog altijd niet.
Ja hoor dat kan gewoon, toen mijn oudste twee weken was was mijn moeder jarig, twee uur rijden enkele reis. Ze sliep de hele weg.
Een uur en een kwartier vind ik nog wel mee vallen. Ik zou voor jullie zelf vóór en ná de rit wel vrije tijd/rust inplannen. Als het toch zwaar was, heb je in elk geval geen verplichtingen meer. Ruim op tijd beginnen met klaarmaken voor vertrek, alles klaarzetten, voeden (als het daar tijd voor is). Ik zou op die afstand niet stoppen onderweg, tenzij je op verzoek voedt. Als je vermoed dat je kindje onderweg gaat komen, dan de reistijd ruim plannen en dus onderweg stoppen.
Ja hoor dat is geen probleem als het niet te vaak is. M'n schoonfam. woont zowat 200km. ver en had daarvoor met de VK overlegd of wij zo ver mochten rijden (bijna 2 uur enkele rit) Geen probleem zolang je zoiets niet dagelijks doet. En neem uiteraard voldoende middelen mee spuugdoekjes voor onderweg etc. Je weet maar nooit en dan ben je ineens ver weg.
En wat betreft de zit in de mc.... Je kindje gaat na de rit heen eruit en zal er niet na 15min weer ingaan voor de terugreis. Dus ook dat is geen enkel probleem Have fun!! X