parfumvrije zonnebrand welke?

Discussion in 'Verzorging' started by beautifulboys, Jan 25, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beautifulboys

beautifulboys Niet meer actief

wij gaan begin mei op vakantie met onze ouders en onze 2 kids ( dan 2 en 4 jaar ) nu was ik een beetje aan het rondkijken naar goede zonnebrand zonder parfum.
    mijn oudste zoontje heeft aflopen jaar zo ontzettend last gehad van zijn kinderzonnebrand . hij zag eruit of hij extreme eczeem had. ( enorm gevoelig voor parfumachtige middeltjes ) dit jaar wil ik dit graag voorkomen met een juiste zonnebrand. maar welke is nu echt aan te raden?

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    woon je dicht bij de duitse grens? Dan alverde van de DM supermarkt (verreweg t goedkoopst). Anders is Lavera ook een goede.

3. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
    Mijn dochter kan ook slecht tegen zonnebrand, kreeg irriterende ogen, uitslag haar gezicht van elke zonnebrand die ik probeerde (niveau gevoelige huid, Ambre Solaire, Vision etc). Toen hiermee naar de apotheek gegaan en daar kreeg ik het advies La Roche Pose te proberen. Echt super goed spul, parfum vrij, goed te smeren, ze heeft nergens meer last van gehad, dit is sindsdien de enige zonnebrand die ik voor haar koop. Wel iets duurder dan de gemiddelde zonnebrand bij de drogisterijketen, maar dat is het mij (en mijn dochter ;)) dubbel en dwars waard.

Bescherming voor gevoelige kinderhuid - Anthelios - La Roche-Posay

Ik koop het altijd bij de apotheek, maar zag net dat het ook online te koop is.

4. beautifulboys

Ik heb even naar de ingrediente gekeken maar er zit nog best veel chemicaliën in zoals benzoate.en dat is iets wat irritatie kan geven. Als ik het met lovea vergelijk heeft lovea 0 slechte stoffen

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier ook goede ervaringen met lovea en 2 eczeem kindjes. Met deze zonnebrand nooit last, andere wel. Alleen jammer van de kleine verpakking met 2 al wat grotere kinderen.. voor 1 vakantie meerdere verpakkingen nodig..:D

6. beautifulboys

ow echt goed dat je het zegt! . ik heb wel bij lovea proefmonsters aangevraagd voor de zekerheid maar als ik het zou bestellen is inderdaad wel handig om naar de hoeveelheid te kijken. zou je het ook bij de apotheek kunnen kopen?

7. Modra

Modra Fanatiek lid

Jul 24, 2014
    1,656
    445
    83
    Groningen
    Hier hebben we ook Lovea. Deze zonnebrand heeft geen chemische filters, maar alleen minerale filters. :) Voordeel daarvan is ook nog eens dat de bescherming van minerale filters niet afneemt gedurende de dag.

8. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    Mijn allergische dochter kan alleen maar tegen ultrasun

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
  10. beautifulboys

die heb ik ook gehad in mousevorm. helaas zat hij daarvan ook onder de uitslag. zit toch net iets in waar hij niet tegen kan.

11. Ninge

Ninge Bekend lid

Jan 27, 2016
    900
    123
    43
    Female
    Wij hebben die van Jetske Ultee. Daar was ik erg tevreden over. Smeert ook heel goed uit!

12. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,308
    10,276
    113
    Wij gebruikte no ad maar is niet overal meer te koop. Eerst was het te koop bij de kruidvat.

Share This Page