zwanger worden na herstel ziekte van Graves.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door krissy85, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krissy85

krissy85 Lid

20 aug 2012
    59
    0
    6
    verzorgende in verpleeghuis
    alkmaar
    Hoi Meiden,

Ik vroeg mij af of er hier meiden zijn die de ziekte van Graves ( te snel werkende schildklier ) hebben gehad en dit dus is genezen en daarna zwanger zijn geworden? Ik heb momenteel nog steeds de ziekte van Graves al gaat het wel de goede kant op. In 2013 ben ik bevallen van een mooie gezonde zoon. Nu zou ik heel graag een tweede kindje willen nadat ik genezen ben. Maar was benieuwd hoe andere meiden dit ervaren hebben en of het lang heeft geduurd om zwanger te worden na de ziekte van Graves. En of jullie weten of de kans aanwezig is dat de ziekte weer terug keert na genezen.

Alvast bedankt,

2. Patriezz

Patriezz Lid

27 mrt 2012
    77
    0
    6
    NULL
    NULL
  3. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Ik heb Graves gehad. Bij mij is het na een jaar ongeveer verdwenen, dat is nu een jaar en twee maanden geleden. Ik ben nu iedere vier tot zes weken onder controle bij de internist, maar tijdens de zwangerschap lossen je hormonen het zelf vaak op. Juist na je zwangerschap moet je extra in de gaten worden gehouden, volgens mijn internist.

Overigens heeft Graves niets met mijn vruchtbaarheid te maken hoor, ik zat in de mmm omdat ik een vrouw heb en geen man ;)

4. Suzanna1980

11 mrt 2015
    13
    0
    0
    Ik heb ook de ziekte van graves gehad maar dit heeft geen enkele invloed gehad op mijn zwangerschap.

Ik zou toen ook een jodium slok krijgen maar twee weken daarvoor bleek de graves ineens over. Blijft een rare ziekte! Succes!

5. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Bij mij is de jongste op schildklierwaardes geprikt (en moest nog herprik die hij uiteindelijk niet gehad heeft) omdat er wel een gevaar is voor je kindje als jij antistoffen hebt (ik heb te traag werkende schildklier en dan is dat blijkbaar niet van toepassing, daarom herprik niet moeten laten doen). Hou er dus rekening mee dat je kindje beter opgevolgd moet worden en evt. behandeld als er antistoffen zijn.

Deel Deze Pagina