Navelstreng als jongetje vergist?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Furretz, Apr 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoi allemaal!

Ik heb verleden week op 16+1 een echo gehad voor geslachtsbepaling,
    het duurde even voordat het geslacht duidelijk werd omdat de navelstreng tussen de beentjes zat. Uiteindelijk heeft de echoscopiste dan toch besloten dat het een jongetje is, ze heeft me deze foto meegegeven

DSC_0151-001.jpg (kan op de foto klikken voor grotere duidelijke versie)

Maar als ik de foto vergelijk met andere geslacht echo's van jongetjes met 16-17 weken, lijkt zijn penisje wel erg groot dat er zelf een kronkel in zit! En loopt het ook door waar normaal het scrotum hoort te zitten, ik zie wel iets maar ben natuurlijk geen deskundige.
    Ik heb een vermoeden dat het misschien toch de navelstreng is, ook de witte vlek op het begin en eind, ik weet het gewoon niet zeker!

Daarnaast zegt mijn gevoel ook heel sterk dat het een meisje is, al betekent dat eigenlijk niks haha :D En zo ongeduldig als ik ben, en ik de medische echo pas op 21 weken heb, wilde graag vragen of er mama's zijn die een jongetje hebben en de echo ook ongeveer er zo uitzag. Of mama's die misschien ervaring ermee hebben dat de navelstreng inderdaad als jongetje werd gezien!

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor reacties, ben echt zo gestresst hierdoor, ik wil graag de kamer en kleertjes gaan klaarmaken haha!

Liefs, mama Furretz

2. rikki

rikki Bekend lid

Aug 6, 2012
    739
    27
    18
    Ik durf ook niet met zekerheid te zeggen dat het een piemeltje is.
    Bij mijn zoontje was dat echt veel duidelijker in beeld.
    Het is wel een goed onderaanzicht en ik kan ook niet zien dat het een meisje is... Dus lastig :) Ik weet nog wel dat ik me verbaasde over de grootte van de ballen en het piemeltje op de echo. Ik vond dat ook erg groot ;)
    Wanneer heb je de 20 weken echo? Dan misschien nog een keer vragen?

3. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

Jan 24, 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik durf je geen antwoord te geven. Maar mag je niet een keer terug? Vaak is dit toch zo bij een geslachtsbepalingsecho dat als het moeilijk te zien of niet zeker is.

4. Op 12 mei heb ik de twintig weken echo dus dat is nog wel ff, ik ben dan ook al 21 weken tegen die tijd. En het lijkt zo groot inderdaad haha :D

En de echoscopiste vond dat het een jongetje was dus helaas geen tweede echo en dat heb ik eerlijk gezegd ook niet gevraagd omdat het me pas echt goed opviel toen ik met andere foto's begon te vergelijken. Maar gelukkig heb ik de twintig weken echo bij de andere mevrouw die wel al veel langer ervaring heeft, ik hoop dat daar duidelijk uitkomt wat echt het geslacht is.

Ik heb namelijk al een dochtertje en als het een jongetje is dan kan ik al zo veel meer voorbereiden, maar begrijp me niet verkeerd, jongetje of meisje, beide zijn even welkom!

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hmmm ik vind hem ook niet echt duidelijk.

Ter vergelijking mijn jongste mannetje zag er zo uit met 16 weken

View attachment 452797

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Bij meisje is 3 streepjes te zien. Hier zie ik dat echt niet.
    Op navelstreng lijkt dat ook niet echt.
    Echoscopieste heeft ook van andere kanten gekeken toch?
    Als je erg twijfelt ga naar pretecho dan;))

7. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Ik denk zeker jongetje

8. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Lastig. Hij had even de bloedscirculatie knop of zoiets aan kunnen zetten. Dan zie je waar de aders zitten rood en blauw...dan had je snel kunnen checken of het de navelstreng was....

Ik zou ook denken dat ik naar de navelstreng zit te kijken omdat je hem tussen de benen door ziet lopen ja...maarja ik ben een leek ;)

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ik denk ook zeker een jongetje. Ik zie nl een balzakje.

Dit is ons 2e knulletje met 16+5, een soortgelijke foto.

Attached Files:

10. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Twijfelgeval, ik zie geen balzakje maar ook geen streepjes.. Ik zou terug gaan.

11. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    1,130
    1
    36
    Noord-Holland
    Snap je twijfel wel.
    Heb bij al m'n jongens een geslachtsbepaling laten maken en nooit getwijfeld over de uitslag.
    Ter vergelijking, hier de echo van mijn jongste bink in wording :D

Attached Files:

12. panda6

panda6 Lid

Feb 10, 2013
    26
    0
    0
    Ik vind het duidelijk een jongen eigenlijk.

13. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Ik vind het wel echt een jongens echo. Voor mijn gevoel zag het er hier ook zo uit.

14. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Vind het ook een jongen hoor. Een navelstreng zie je als een soort rondjes boven elkaar..

15. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Dit is van mijn beebje..

Attached Files:

Share This Page