De verloskundige vroeg mij dit afgelopen keer Alleen heb ik eigenlijk zonder na te denken jah gezegd heb,nog niks getekend ofzo Wie heefr hier eravring mee Ik wil wel de navelstreng tot het laaatst laten uitklappen heb gehoord dat dit dan niet kan? Heeft iemand hiet ervaring mee?
Als je kiest voor donorschap kun je inderdaad niet uit laten kloppen. Is dus echt een keuze die je moet afwegen. Daarnaast kun je wel ja gezegd hebben maar kan je er altijd op terug komen. Lees je er even over in en zodra je weet wat inhoudt en wat je wilt en blijkt dan toch niet te zijn, danleg je uit aan VK dat de vraag je wat overviel en na wat gelezen te hebben er toch liever voor kiest om uit te laten kloppen bijvoorbeeld. Ik vond keuze ok even moeilijk ben zelf bloeddonor en donor en help graag waar kan. Maar na lezen vind ik uitkloppen voor m'n baby ook belangrijk. Dus heb ik de keus gemaakt het toch niet te doen.
Ja ik had dit al gevraagd en hun zeiden dat ze het laten uitkloppen maar lees overal dat het niet zo is beetje,raar dan Zal bij het volgende bezoek er maar vanaf zien Als,het goed is word er boj jezelf ook bloed afgenomen na de zwangerschap??
Tegen mij zei de bloedbank, waarmee ik contact heb opgenomen, dat je het wel kunt laten uitkloppen, maar dat het nut daarvan nog niet bewezen is. Ook in het ziekenhuis kenden ze de procedure niet en zagen er ook geen meerwaarde in. Ik heb nu meerdere dingen gelezen, maar ik ben er ook nog niet over uit wat ik ga doen.
Ja ik vind ooj lastig is bij de andere nooit gevraagd jongste is 4 jaar Ik denk dat ik er maar vanaf zie Me man ziet ook niet echt zitten
Je kan ook navelstrengbloed doneren en dan laten opslaan voor je kindje, zodat hij, mocht het nodig zijn, zijn eigen stamcellen kan gebruiken in geval van leukemie. Zijn wel kosten aan verbonden in dat geval....
Bolkje, dit is 9 van de 10 keer pure commercie. Bij de meeste leukemieen bij kinderen kun je namelijk je eigen stamcellen niet gebruiken. Donatie is voor het overgrote deel (als je het niet voor jezelf, dus betaald, opslaat) bestemd voor onderzoek. Er zijn slechts enkele ziekenhuizen in Nederland die samenwerken met sanquin. In deze ziekenhuizen worden de stamcellen wel gebruikt voor transplantatie (maar ook nog steeds veel voor onderzoek). Uitkloppen van de navelstreng is in dat geval niet mogelijk, of soms slechts deels. Laat je goed informeren. Er zijn eigenlijk geen tekorten voor stamceltransplantaties, of je moet een afwijkende hla-typering hebben. Bv mensen van oorspronkelijk niet-westerse afkomst.
Jaah best raar de de vk zei dat die wel kan uitkloppen Over dat opslaan voor je zelf dat kosr 1900 voor 20 jaar best duur Gelukkig nog niks getekend
Ik heb dat ook uitgezocht omdat ik het eerst een mooi idee vond om het bloed te doneren maar toen las ik en vertelde ook mijn gynaecoloog dat ze dan de navelstreng NIET laten uitkloppen en er dus veel essentiële voedingstoffen niet naar ons kindje zouden gaan. Ook schijnt dat heel erg veel gedoneerd navelstrengbloed alleen voor onderzoek gebruikt wordt en met die 2 dingen in mijn achterhoofd heb ik besloten het niet te doen. Ik laat de navelstreng gewoon uitkloppen voor het welzijn van ons kindje.
Uitkloppen betekend dat ze na de geboorte nog heel eventjes het kindje aan de placenta vast laten zitten zodat het alle voedingstoffen die in de placenta zitten nog binnenkrijgt. Doe je het doneren dan is dat dus niet mogelijk.
Wij vinden uitkloppen erg belangrijk. En doen het dus ook zo lang mogelijk, minimaal 2 minuten maar kan ook wel 30 minuten duren. Zo komen er toch nog veel ml bloed bij je kindje die erg belangrijk zijn. : Vrije Geboorte: Het laten uitkloppen van de navelstreng Dit artikel zegt genoeg
Wij laten hem idd ook uitkloppen.. Vrij standaard ook waar wij wonen (San Francisco, USA). Ook donatie of opslag overwogen, maar idd ook gelezen / geconcludeerd dat het waarschijnlijk niet genoeg stamcellen bevat mocht het ooit noodzakelijk zijn. Daarnaast staan er hoge kosten tegenover
Ze doen dit nog maar in een paar plekken in het land (randstad /zuid west nederland) en dan ook alleen bij ziekenhuisbevallingen.
Het zkh waar ik ga bevallen (st Antonius Alnatal) is een van de weinigen die samenwerken met Sanquin. Ik heb ook geinformeerd naar het doneren van navelstrengbloed versus 'uitkloppen'. De gynaecoloog zei dat ze niet uitkloppen bij babytjes die gewoon keurig volgroeid op of rond hun termijn geboren worden. Bij prematuurtjes wél.
Toevallig ga ik daar ook bevallen maar meestal doen ze zo 3 minuten uit laten kloppen ben daar al 3 x eerder bevallen
Zo daar gaat een wereld voor me open! Nooit voorlichting over gehad of geweten dat dit bestond. Ga dit zeker meenemen thnx!