Navelstreng bloed doneren?!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama Larissa, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw

:$:( Dat kan toch niet? Je moet op voorhand een hele vragenlijst invullen en overal handtekeningen zetten...

2. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Had het graag gedaan, maar woon in Middelburg, kan hier dus helaas niet!

3. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Lastig onderwerp. Toen ik 8wk zwanger was ging ik naar een kraammarkt waarbij Sanquin aanwezig was. Er werd mij gevraagd of ik het wilde doneren en vroeg de dame of ik het ook voor mijn eigen kindje kon laten opslaan. Die mogelijkheid was er absoluut niet.

Toen ben ik mij er eens in gaan verdiepen, want ik ben ook best bereid anderen te helpen (ben niet voor niks donor), zolang het geen nadelige gevolgen heeft voor mijn kindje.
    Door mijn research ben ik er van overtuigd geraakt om dit NOOIT en te NIMMER te doen.

Ik ben er van overtuigd geraakt dat ik alleen mijn kindje het beste mee kan geven als ik de navelstreng volledig laat uitkloppen (en niet 3 min extra). Daarmee krijgt zij de start en de volledige stamcellen die zij nodig heeft. Dus wat dat betreft ben ik het helemaal eens met Tigra.

Kinderen/mensen die nu stamcellen op deze manier nodig hebben, zijn in mijn ogen wellicht babys waarbij de navelstreng te vroeg is doorgeknipt en dus niet die broodnodige stamcellen zelf hebben meegekregen.

Ik wil alleen zeggen, ga zelf nadenken en uitzoeken voordat je hier een beslissing in neemt.

4. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan het wel doen.
    Wordt idd niet meteen doorgeknipt, vorige keer ook pas na een paar minuten.
    Hoop dat we er iemand mee kunnen helpen!

5. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Ik ben er best lang over getwijfeld, me er in verdiept en uiteindelijk gekozen om t niet te doen. Bleek later ook niet eens mogelijk omdat de navelstreng in mn vagina al werd doorgeknipt.

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ik had een geboorteplan gemaakt, stond niks bijzonders in maar wel dat ik wilde dat ze de navelstreng uit lieten kloppen. En dat ik niet wilde doneren en dat is dus wel gebeurd. Was te suf om ertegenin te gaan maar was daar best wel verdrietig van daarna.

Ik vind het is ieders persoonlijke keuze. Als iemand het doet.. Heel goed. En als iemand het niet wil doen is dat ook goed.

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb het gedaan via het ziekenhuis waar ik bevallen ben. Kreeg een paar weken erna een mooie bedankbrief van de president van catalonië. Wel leuk.

8. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Ik heb voor een halve Lotus bevalling gekozen waarbij de navelstreng pas een tijd na de geboorte wordt doorgeknipt dus dan is het al geen optie om te doneren.

Ik vind het het allerbelangrijkst dat mijn kind bij de geboorte al het goede uit zijn navelstreng/placenta kan halen en het voelt voor mij niet goed om dat bloed wat hij kan gebruiken te gaan doneren.

9. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Bij ons in het ziekenhuis hebben ze hiervoor wel reclame gemaakt dus ik wel helemaal overtuigd, maar had geen idee over de nadelen... Ga op mijn lijstje om eens te vragen aan huisarts en gynaecoloog...

Mijn huisarts is hiervoor heel toegankelijk, als ik hem dan vraag wat zou je willen dat je eigen dochter doet; dan krijg ik wel een heel eerlijk antwoord...

Dank dus voor de info, al blijf ik nog steeds neigen naar het wel doneren... maar ik ga het nog even afwachten en bespreken met de artsen :)

Deel Deze Pagina