Leuk om al die reactie te lezen. Mijn vriend mag de navelstreng wel doorknippen. Zo hoort het een beetje. Vind ik dan he. En de placenta...ja ik ben bij de bevallingen van mijn zus geweest en heb alles maar dan ook alles gezien.. Ik vond het allemaal heel indrukwekkend om te zien. Maar dus geen geschiedenis achter het door knippen van de navelstreng.... naja maakt ook niet uit was gewoon nieuwschierig. Groetjes.
Ik heb wel eens gehoord dat dat is omdat de vader dan de fysieke band die mama en kindje tot dan toe samen deelden mag verbreken zodat het kindje van beiden wordt zeg maar. Klinkt wel een beetje onaardig eigenlijk, de vader die de band tussen moeder en kindje doorknipt.... Lientje
Zo dacht ik ook dat het zat. Die van mij mag het zelf bepalen wat hij doet. en als hij het niet wilt zal mijn moeder het een hele eer vinden als zij het mocht doen
Hier heeft manlief het ook gedaan. Het moest wel heel snel gebeuren, maar ik ben blij dat hij dat toch mocht doen. Ik vond het ook een vies idee dat een kindje onder de smurrie zo bij je op de buik wordt gelegd, maar op dat moment boeide me dat echt niet. Ik heb ook de placenta gezien. Vond het echt geweldig om te zien waar Luca al die tijd in heeft geleefd. Zo mooi. Helaas heeft manlief hem niet gezien. Hij is met Luca meegegaan omdat het niet goed ging. Mijn vk had de placenta aan de kant gelegd om hem aan manlief te laten zien, maar een verpleegster heeft hem opgeruimd
net gevraagd wat hij wilde; Hij pakt de kleine niet aan maar wil wel de navelstreng doorknippen. ach misschien verandert hij nog van mening
Volgens mij is het ook symbolisch dat de vader de verbinding tussen het kind en de moeder verbreekt. In de eerste jaren is het ook de moeder die nog het meest verbonden is met het kind. Maar langzamerhand is het de vader die het kind steeds meer uit de "veilige zone" van de moeder haalt en laat kennismaken met de wijde wereld.
Leuk onderwerp. Hier mag vriend ook de navelstreng doorknippen. We hebben het er eigenlijk nog niet over gehad. Maar ik neem aan dat hij dat wel wil. En ik vind het ook een mooi gebaar dat hij de verbinding verbreekt. Hij heeft tenslotte ook al die maanden alleen maar kunnen toe kijken. De placenta wil ik juist heel graag zien. Daar heeftvons kindje al die tijd ingezeten. Wil er ook een foto van. Dat heb ik wel al tegen m'n vriend gezegt.
Mijn vriend heeft de navelstreng doorgeknipt. Ook heeft hij de placenta uitbundig bekeken haha! Mn moeder heeft de placenta zelfs mee naar huis genomen en in de tuin begraven wuahahaa! ( Dat ding heeft toen nog 2 dagen liggen rotten in onze kattebak van de auto WOEHAHAHA!)
mijn man kon de navelstreng niet door knippen. door dat ik een streptokokken bacterie had moest het allemaal snel gebeuren en heeft de gyn hem door geknipt , wel jammer maar ja het was niet anders
Mijn man heeft de navelstreng doorgeknipt, dat vond ik wel een heel bijzonder moment om te zien. De placenta..ik had altijd gezegd dat ik dat écht niet wilde zien hoor, bah! Maar toen de vk 'm aan t onderzoeken was, vond ik t toch wel erg interessant en heb ik 'm goed bekeken, dat was toch de afgelopen 9 maanden het beschermhulsje van onze meid, heel bijzonder om te zien en niet zo vies als ik verwachtte.
Maakt mij echt niet uit, of m'n man het doet of de arts. Alstie het niet leuk vindt, dan hoeft het niet voor mij hoor. Nouja... als het maar gebeurt, natuurlijk he? 8)
mijn vriend heeft de navelstreng dus doorgeknipt zoals ik eerder zij maar de placenta nee dat vond ik niks en heb ook niet echt gekeken toen ze het aan het onderzoeken waren. sommige maken er ook een foto van maar zelfs dat vond ik niet nodig hoor vies ding. wat ik wel raar vond is dat de verloskundige zij"tegen de assistent "hij is oke gooi hem maar in de vriezer" wat gaan ze der mee doen vraag ik me dan af. de navelstreng bleek hier trouwens niet helemaal in orde en had geluk dat ik haar levend op de wereld had gezet maar heb eigenlijk nooit gevragen wat er precies aan de hand was omdat ik te druk was met me meisje te bewonderen. ik wil het nu eigenlijk wel graag weten denken jullie dat ze dit nog weten?
Ja vreemd dat ze zoiets zeggen en geen uitleg geven. Mijn placenta was verkalkt en ze vroegen of ik flink gerookt had . Nou, ik rook helemaal niet eens. Nou, dan zou het wel tijd geweest zijn dat ze er uit kwam. Tja, nu denk ik ook, ze is een paar dagen eerder geboren, maar wat als ze 2 weken later geboren zou zijn? Ik dacht er ook pas later allemaal aan. Ik was op dat moment gewoon met andere dingen bezig en dat valt dan wel koud op je dak.
waarschijnlijk is ze dus juist daarom niet twee weken later geboren... Mijn man heeft de navelstreng doorgeknipt. De placenta heb ik wel gezien en hij staat ook op de foto. Ik vond het wel interessant om te zien waar Rick al die tijd in heeft gezeten. Was nog verbaasd hoe groot ie eigenlijk was.