Over de Streep

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Yotsuba, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik weet niet of iemand dit al eens heeft gepost maar ik kon het niet vinden.
    Ik heb net deze documentaire gekeken en ik ben van mening dat ieder mens dit een keer moet zien.
    Het is onwijs indrukwekkend en het zet je echt even met beide benen op de grond.
    Het is een documentaire van Jessica Vellerius;

Challenge Day is een Amerikaans concept dat al meer dan twintig jaar met veel succes op scholen door heel Amerika en Canada wordt toegepast. Challenge Day wordt onder andere ingezet om pesten op scholen tegen te gaan en wederzijds respect te stimuleren. De methode werd nog nooit eerder in Nederland toegepast. Villerius: “Ik zag verbluffende resultaten in een uitzending van Oprah Winfrey. Ik ben naar Californie gevlogen om zelf meerdere Challenge Days mee te maken. Dolgraag wilde ik zien of het ook in Nederland zou aanslaan.
    Op veel scholen hebben we momenteel te kampen met onuitgesproken woede en gebrek aan interesse in elkaar, waardoor onveilige situaties kunnen ontstaan.’ Uiteindelijk kreeg ze toestemming om de allereerste Nederlandse Challenge Day in de geschiedenis vast leggen met haar crew. Dit gebeurde op het IJburg College in Amsterdam.

Over de streep: de film! 26 Mei bij de KRO op Nederland 3 - OVER DE STREEP: WIE DURFT?

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Niet gezien.

Ik ga dat deze week eens doen. Lijkt wel interessant.

3. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ja het is echt machtig interessant, ook erg emotioneel moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook wel een traantje gelaten heb ;)

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wow,
    Ik heb de eerste 30 minuten gezien.
    Constant met tranen in mijn ogen.
    Wat herkenbaar. En wat ontzettend tof dat er mensen zijn die dit doen.
    DIT is wat zo-veel jongeren nodig hebben.
    Echt geweldig!!
    Top ook dat je het met ons deeld.
    Had misschien beter in de lounge kunnen staan, daar word naar mijn idee veel sneller iets gelezen. ( ookal hoordtie daar niet )
    Je zou dit toch aan iedereen willen laten zien?
    Ik vind het super....

5. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ja misschien was de Lounge idd beter geweest, misschien als dat mag kan een mod hem nog verplaatsen :)
    Ik haal echt energie uit het feit dat er nog mensen bestaan die dit soort dingen doen om het leven wat mooier te maken :)

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb het gezien. Had het al eens eerder gezien maar dan in de VS.
    Erg indrukwekkend!
    Heb dan wel direct 100 vragen maar dat ligt aan mezelf:D Ben hulpverlener en ook met jongeren gewerkt, vandaar denk ik.

7. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb m inderdaad een paar jaar terug bij oprah gezien. erg indrukwekkend!

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zo te lezen is het wel typisch iets Amerikaans ;) Ik denk zelf dat het minder effectief is in Nederland (gezien de cultuurverschillen), maar dat het alsnog wel veel kan doen. Maar goed, ik heb het alleen nog gelezen en nog niet bekeken ;)

9. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    kheb de docu idd ook gezien 3 de goede docu die ze maakt dit zouden ze op iedere school moetten doen!

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het was ook wel heel amerikaans hoor! Ik kreeg er ook een beetje een 'praise the lord, halleluja!' gevoel van..;)
    Ik denk dat het in NL wel degelijk effectief kan zijn, mits er rekening met bepaalde dingen gehouden wordt en het minder amerikaans gebracht wordt.

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Nou dat heb ik dus ook!!
    Soms denk ik echt: waar gaan we toch heeen.
    En dat er dan mensen zijn die dit doen, echt top!

12. luuus

luuus Niet meer actief

echt super joh....!!!! vond het echt een super mooie docu om te zien zeg, heel ontroerend..

Deel Deze Pagina