Vitamine d

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mary12, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naar aanleiding van een topic hier zag ik dat iemand een vitamine d tekort had en dit werd aangevuld. Bij sommige die reageerden werd dit getest door hun vk.
    Ik ben hier nooit op getest en ik ben 20 weken zwanger. Ik heb in het verleden ooit vitamine d getest en deze was toen niet al te hoog.

Ik slik wel davitamon met vitamine d maar ik denk niet dat het dan genoeg is. Moet ik vragen om een test? Of kijken ze me straks heel raar aan als ik dit vraag? En zo ja waarom wil ik dan een test, ik hoor dit niet heel vaak met een zwangerschap.

2. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is vitamine d ook nooit getest voor zover ik weet en slik t ook niet...

3. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    bij mij is het ook niet getest, en ik slik de davitamon visolie waar ook vitamine D in zit.

4. Mafkels

Mafkels Lid

7 apr 2013
    68
    0
    6
    http://dehersenspinsels.blogspot.nl/
    Rozenburg
    Het is bij mij getest tegelijkertijd met de andere testen (rhesus-factor, HIV, en alle andere zaken). Dit wordt zo rond de twaalf weken gedaan, door de VK zelf of door een verwijsbrief naar het ziekenhuis. De standaard bloedafname dus. Of althans, voor zover ik weet is het standaard.

Als je denkt dat het handig zou kunnen zijn, zou ik het zeker vragen! Ik denk dat verloskundigen wel gekkere vragen krijgen ;) en bovendien wordt het vergoed, dus volgens mij heb je er recht op!

5. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Je kan ook gewoon in de zon gaan zitten. Niet tussen 11 en 3 als ie hard schijnt, maar wel lekker met blote armen en benen. Eventjes is al genoeg rond deze tijd. Veel beter dan kunstmatige vitamientjes!

6. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Dat ligt er dus aan, want de zon moet wel een minimale zonkracht 3 hebben voordat het effect geeft.

Deel Deze Pagina