Eisprong (temperaturen en ovutesten)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sammy79, 20 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

Hallo,

Mijn vraag gaat over de eisprong. Ik kom er even niet meer uit. Ik gebruik ovulatietesten van Sensitest en ik temperatuur. Ik heb nu al twee maanden het volgende. Ik neem deze maand even als voorbeeld. Ik heb 1 november mijn menstruatie gekregen. Ik had al twee maanden een cyclus van 31 dagen. 14 november begonnen met de ovu-testen. 16 november was er s'morgens ineens een dikke positieve streep. Maar de ochtend ervoor nog praktisch niets te bekennen. temperatuur was 15/11 36,6. En 16/11 met de positieve test 36,4. om 13.00 uur gemeenschap gehad. S'avonds nog een testje gedaan en was nog steeds dik positief. De volgende ochtend weer getest en de test was een stuk minder positief en mijn temperatuur was gestegen naar 36,8 en is hoog gebleven. Hebben wij nu nog optijd gemeenschap gehad. Daarvoor geen gemeenschap gehad want mijn vriend was ziek. Dit was vorige maand ook maar ik dacht dat als je een positieve test in hadden hebt dat de eisprong dan plaats zal vinden binnen 24 tot 48 uur. Maar volgens mij komt dat bij mij dan niet uit. gezien mijn temepratuur de dag erna gelijk gestegen was. En het volgens mij betekend dat mijn eisprong dan al geweest is. Ik hoop zo dat we dan niet telaat zijn geweest en of het kan dat mijn test pas positief is vlak voor de eisprong en geen 24 tot 48 uur later.

Een heel verhaal maar hoop wat duidelijkheid te krijgen. Dan weet ik wel wat me eventueel volgende maand te doen staat. Alvast bedankt.

Groetjes, Sammy

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sammy,

als je gemeenschap hebt rondom je eisprong (op de dag ervoor, de dag zelf of de dag erna) is het prima.Probeer er niet gefrustreerd over te doen, je weet toch nooit precies het moment van de eisprong. En een eitje en zaadje zijn meestal langer levend dan we denken. De kans op bevruchting is elke maand zo'n 20%. Afwachetn dus maar!

Mirjam

3. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie Mirjam.

Zijn er misschien nog meer dames die dit herkennen? Graag zie ik jullie reacties.

Groetjes, Sammy

Deel Deze Pagina