Weet het niet meer....

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door marloes22, 14 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

Ik heb een vraagje...
    Op 6 juni heb ik een lichte bloeding gehad en besloot toen omdat ik dat vreemd vond een zwangerschapstest te doen.
    Uieindelijk zijn het er 3 geworden maar alle 3 waren ze meteen positief!
    Vk gebeld en moest een termijn echo laten maken omdat ik geen idee had hoe ver ik zou kunnen zijn...
    Afgelopen donderdag heb ik die echo gehad maar was er helaas niets te zien!
    Nu vertelde ze mij dat het of nog maar heel pril is of dat ik een mk heb gehad :(
    Vind het moeilijk om positief te blijven!
    Ik heb niet veel bloedverlies gehad of stolsels zoals vele zeggen dat ze hebben met een mk...
    Heb wel een hele lichte bloeding gehad maar dat was meer bruin donker rood en alleen met afvegen... :rolleyes:

Maar wat ik ook niet snap is :
    Ik ben ongesteld geweest 21 tot 25 mei....
    En 6 juni al 3 positieve testen in handen.
    Dacht dat je pas kon testen als je overtijd bent ?

Hier alle datums van begin tot nu :

16 april : Menstruatie doordat de pil niet werkte ivm medicijn gebruik en veel naar het toilet moeten...(Wel pil door geslikt)

20 april : Menstruatie nog niet over dus huisarts gebeld met de vraag wat ik het beste kon doen , stoppen met de pil of gewoon doorgaan en afwachten wanneer de bloeding stopt....

21 april : Gestopt met de pil op advies van doktersassistente...

26 april : Menstruatie is gestopt ...

21 mei : werd ik weer ongesteld.....

25 mei : was ik er alweer vanaf!

6 juni : S ' middags in 1 keer een lichte bloeding...

6 juni : Zwangerschapstest gedaan ----- positief zwanger .....

6 juni : S'avonds bloeding gestopt!

12 juni: Termijn echo gehad ... Niets met de echo te zien ....

12 juni: Nog een test gedaan en nog steeds positief!

Zou jij mij kunnen en willen zeggen hoe jij erover denkt ?

Liefs marloes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Marloes,

ik vind het ook een beetje een raar verhaal. Bij 2-3 weken kun je eigenlijk nog niet positief testen. Je HCghormoon is dan nog niet hoog genoeg voor een positieve urinetest. Op 12 juni zou je volg je laatste menstruatie 3 weken en 2 dgn zijn en dan is er inderdaad op een echo meestal nog niets te zien, da's veel te vroeg. Dus of je bent inderdaad heel pril zwanger en heb je toch een hele vroege positieve test gehad of je hebt inderdaad een miskraam en was je laatste menstruatie toch geen echte menstruatie maar een innestelingsbloeding of een vroege miskraam.

Heb je nog een vervolg echo staan? DIe moet dan denk ik uitsluitsel geven en tot die tijd afwachten geblazen.

Groetjes Brigitte

3. Tot hoelang kan een test na een mk positief zijn ?
    Want als die menstrutatie van 21 mei geen mentstruatie was maar een mk kan ik dan nog positief testen ?

Ik heb geen vervolg afspraak voor een echo.
    Woensdagavond heb ik een afspraak met een verloskundige .
    Zal dan wel horen hoe of wat...

bedankt voor je reactie!

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Marloes,

een test kan nog tot 3-4 weken positief blijven na een miskraam. Dus het kan wel. Hopelijk krijg je woensdag nog meer antwoord op je vragen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina