borstvoeding in openbaar

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamzie, Apr 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal.

Heeft iemand tips om discreet borstvoeding te geven in het openbaar?

Hoe bedek je je borst het beste? En op wat voor plekjes kun je het beste gaan zitten? Zijn er dingen waar je rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!
    Groetjes van Kiowa :)

2. sim

sim Niet meer actief

ik heb nooit bv gegeven in het openbaar, voel ik me ongemakkelijk bij, en dan wou het ook niet zeg maar..

maar hoe in het openbaar bedoel je, bij familie ofzo?

want je kunt op de hennes site heel handige shirtjes (niet duur) bestellen en dan hoeft er zeg maar geen hele borst uit

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ja, ik voel me ook ongemakkelijk bij het bv geven in het openbaar. Ik ben er een aantal keren niet onderuit kunnen komen. Noa moest nou eenmaal eten en ik was met haar in de stad. Tja, ik ben toen met haar naar de mc donalds gelopen. Daar heb je een speciale bv ruimte. Het staat met een bv sticker trouwens aangegeven waar je ongestoord kunt voeden. De andere keren heb ik in een eetgelegenheid gevoed of buiten op een bankje. Met de rug naar de mensen toe en met een hydrofielluier over mijn schouder en haar hoofdje, zodat je helemaal niets zag. Maar prettig is anders hoor. Het is meer je eigen gevoel, de mensen kijken heel discreet de ander kant op. de meeste mensen hebben het niet eens in de gaten dat je aan het voeden bent, want je ziet net niks. Het hoofdje van je kind zit er immers voor.

4. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Bij de H&M kun je speciale bv-kleding kopen. Dan doe je een soort van flapje open of schuift een laagje iets opzij en je ziet nauwelijks wat.

Ikheb me laten vertellen dat het bij deV&D ook goed kan. In het restauranteen rustig plekje opzoeken en met je rug naar de mensen gaan zitten.

5. Cis

Cis Actief lid

Jun 12, 2006
    274
    0
    0
    Ik heb er helemaal geen problemen mee.
    Ik probeer het natuurlijk wel zo discreet mogelijk te doen. Ik hou Bob er al voor als ik het klepje van mijn bh losklap en dan leg ik Bob snel aan. Zelfs al heb ik mijn t-shirt omhoog (en een blote buik) dan ligt hij er al grotendeels voor en derest doen mijn armen dan wel.
    Verder zoek ik wel zoveel mogelijk een uithoek op en draai zover mogelijk mijn rug naar andere mensen toe. Ook vraag ik het meestal even of er geen bezwaar tegen is.
    Maar druk kan ik me er verder echt niet om maken. Ik zie wel gekkere dingen om me heen.

6. sim

sim Niet meer actief

dat is ook zo, je kunt het heel discreet doen, maar voor mij was het toch een ongemakkelijk gevoel. heb het ook wel eens bij familie gedaan, maar dan merk je ook wel dat zij er wat ongemakkelijk van worden. vooral als je merkt dat ze niet weten waar ze heen moeten kijken :)

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Echt? Hoewel voeden in het openbaar mij ook soms een ongemakkelijk gevoel heeft gegeven heb ik me nooit afgevraagd of anderen daar bezwaar tegen hadden..het blijft toch de eerste levensbehoefte van je kindje :)

Als anderen zich ervoor generen is dat hun probleem, vaak kunnen ze het sexuele niet loskoppelen van het noodzakelijke..

@ Kiowa..een mooie sjaal om je nek of speciale bv kleding houdt het allemaal wat meer bedekt, je kunt ook een blouse met knoopjes dragen of een wikkeltruitje/vestje zodat je niet ook met je buik bloot hoeft (kan zo koud zijn).

8. safian78

safian78 Actief lid

Jan 26, 2006
    428
    0
    0
    Ik heb er helemaal geen problemen mee, meestal heb ik een hemdje onder mijn shirt, shirt omhoog, hemd omlaag, en je ziet er bijna niets van. Ik heb nu wat hemdjes besteld bij www.prettymum.nl
    Opzich wel prijzig maar enorm handig volgens mij.
    Maar wat is er nou mooier dan een kindje dat bij zijn moeder drinkt.
    Overal heb ik nu al gevoed: bij de Hema, de VenD, de sportkantine, ouders/schoonouders, vriendinnen, in een restaurant.
    Ik vind het alleen maar heel praktisch, je hebt altijd voeding bij je op de juiste temperatuur.
    Ook handig voor koninginnedag, dan ben je vaak lang de stad in en om nu te zorgen dat je binnen 3 uur weer thuis bent zodat je kan voeden, mij niet gezien!

9. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik heb er totaal geen problemen mee hoor, het interesseert me ook niet zoveel wat andere er van denken, als mijn kindje honger heeft en ik ben onderweg leg ik werkelijk overal aan! In de auto in een eettent, buiten, bij mensen thuis! Wat ik doe is eerst de borst bloot leggen, dan leg ik mijn meisje aan en ik leg dan wel een spuugdoekje over de tepelhof zeg maar, zodat er geen verleiding is om daar naar te gaan staren (wat wel gebeurd hoor en wat er nou sexy aan is, ach ja mannen... maar dat is hun eigen probleem)!
    Of ik neem een grote hydrofielluier die steek ik met een punt onder mijn bh-bandje de doek leg ik over mijn kindje heen, leg haar aan en zodra ze drinkt haal ik de doek over haar hoofd vandaan en dan kan ik zo mijn tepelhof verbergen of mijn dochter tegen de zon en de wind!

Snappie het nog een beetje hihi, succes!

10. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik voel me ook ongemakkelijk om het in een restaurant ofzo te doen. maar soms dan moet het en dan zoek je een plekje achteraf ofzo.

wel vind ik het eigenlijk heel dubbel dat er nog best een taboe op heerst. soms word er lollig over gedaan, en ik hoor ook wel eens dat mensen het belachelijk vinden, alsof je een paria bent als je laat zien dat je bv geeft. terwijl je borsten daar toch voor gemaakt zijn?
    maar ja, als iemand het niet bevalt jammer dan. blijven hun maar thuis, want ik ga er niet voor thuis blijven.

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Misschien eerst eens voeden voor een spiegel, dan zie je dat een babyhoofdje al het grootste gedeelte bedekt.

Verder draag ik nooit bv kleding en voedt overal en niemand die wat ziet. Ik heb meestal een hempje aan onder mn kleding, als ik voed doe ik mn borst over dat hempje heen en mn kleding (tshirt of truitje) omhoog, dan zit ik niet met zo'n blote rug. Enige wat bloot is is mn borst en dan nog alleen te tepel de rest doe ik mn shirt weer overheen. Verder kan je evt. een hydrofiele doek bij de hand houden die je over je heen kan leggen als je het nog te boot vind.

Verder wordt het steeds makkelijker vind ik. De eerste keer buitenshuis voeden deed ik in een pashokje en vanmiddag nog lekker op een terrasje.

12. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ja ik vind het ook heel raar dat mensen er aanstoot aan nemen. Als je toch op straat om je heen kijkt zie je dat sex wordt gebruikt om weet ik wat te verkopen. En dan zou dit niet kunnen? Echt heel erg dubbel en onzinnig.

13. clarike

clarike Actief lid

Mar 22, 2006
    455
    0
    0
    ik slluit me helemaal aan bij safian 78, met een hemdje eronder gaat het prima en ziet niemand wat.

14. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik heb net nog bv gegeven in de auto, heerlijk hoor bv, je hoeft niet aan die vervelende flessen en inhoud te denken! Ik heb ook meestal wel een shirtje met spaghettibandjes aan hoor, het is hier toch bloedheet!

15. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik zou er ook geen moeite mee hebben in het openbaar te voeden hoor maar kailynn zelf is dan te veel afgeleid en gaat rond zich kijken.
    Helaas sjouw ik nog daarnaast met flesjes enzo want mijn productie is te weinig en moet na flessen.ik heb 2 bh shirts van h&m maar vindt ze niet pratischs je bent meer aan het hannessen met het opzij schijven van stukjes stof dat je juist opvalt met het geklungel.

16. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Mijn kleintje ligt nog even in het ziekenhuis (waar je gewoon open en bloot zit te voeden ;) ) maar heb me bedacht dat ik dan gewoon zo'n mooie pashmina sjaal meeneem als ik op stap ga, die om mijn schouders en over Mirthe heen, moet lukken. Ga me zeker niet generen, ga me ook niet druk maken om wat anderen ervan vinden! Alsof ik me moet opsluiten als ik een kindje eten wil geven!
    Er zitten ook wel eens mensen onsmakelijk te eten als ik in een restaurant zit, daar doe ik dan ook niet moeilijk over! Kom nou...haha

17. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ik heb er ook geen problemen mee om te voeden in het openbaar. Zeker in restaurants of bij de v&d voeden is helemaal geen probleem. Meestal neem ik dan zelf in ieder geval iets te drinken en probeer ik een rustig plekje op te zoeken (zodat Silvester niet te snel afgeleid is). Verder heb ik geen speciale bv kleding en heb ook geen extra hempje aan ofzo. Als je je babietje gewoon aanlegd en er niet te veel poespas over maakt, zien de meeste mensen niet eens dat je aan het voeden bent. Het lijkt er meestal gewoon op dat je je kindje vast hebt.

Veel plezier gewenst met het geven van borstvoeding!

Liefs,
    Qwizzle.

18. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ik vind het wel netjes om eerst te vragen of iemand het erg vindt dat je gaat voeden. Meestal heeft niemand dit. Ik was eens op een verjaardag en iemand trok zo de trui omhoog, heel overdreven, nou de kerels wisten niet waar ze kijken moesten. Dat vind ik dan weer niet nodig...

19. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    als ik op een verjaardag ben of op visite, dan vraag ik of ik even apart mag zitten. ik vind dat zelf te onrustig. en ben dan ook niet in mijn eigen huis.
    wanneer ik in een restaurant of iets zit, dan zoek ik een rustig hoekje op en dan moeten mensen er niet moeilijk over doen. ik hoef ook geen toestemming te hebben, evenmin dat ik iemand toestemming hoef te geven als iemand gaat bellen of roken

20. sim

sim Niet meer actief

als je het zo in het publiek gooit kan ik me voorstellen dat je er mensen mee in verlegenheid brengt (door op een verjaardag je trui in de lucht te gooien haha) maar inderdaad even een rustig plekje, dat werkt ook beter)

Share This Page