Inenting baby..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ozzy, 20 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo,

Mijn zoontje heeft vandaag zijn 3de prikjes gehad.
    Dat zijn 2 prikjes dan die hij krijgt, rechterbeen ging goed.
    De linkderbeen prikte ze niet een spier maar een ader of een bloedvat zei ze..het ging bloeden , ik vond het erg. Ik vroeg of het kwaad kon ze zei nee dat gebeurt wel eens..ze zien zowieso niet waar ze raken, want bij Emir in ieder geval zijn die "blauwe" adertjes niet te zien.
    Ik merkte niets vreemds aan hem, hij was erg vrolijk als altijd en ik heb hem thuis toch nog een zetpil gegeven hij deed toch een beetje jengelig.
    De huisarts zei ook dat het geen kwaad kon, dat vban het prikken.
    Net had ik mijn moeder aan de lijn, ze zegt "ohh, dat kan toch niet, strax kan hij niet meer lopen!"...maar zit hier een kern van waarheid in?

Is het bij jullie ook voorgekomen dat ze "verkeerd" prikten? En wat kan hier het eventuele gevolg van zijn? ik maak me nu wel zorgen namelijk..

2. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ze hebben niet in een bloedvat geprikt maar gewoon onder de huid. Maar bij het erin gaan van de naald of eruit halen kan er ene bloedvat geraakt worden en dat levert dan een beetje bloed op. Je hoeft je echt nergens zorgen om te maken.

3. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Echt? dus dat kan ieder kind gebeuren en dat kan geen kwaad dus?..

4. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Kan echt geen kwaad. Hier ook steeds een klein beetje bloed.

5. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Is het ook bij jou gebeurt dan? Pinda?

6. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Hier is het bij bijna alle prikken van mijn kinderen gebeurd geloof ik. En als ik zelf mensen prik gebeird het ook maar zelden dat er daarna niet een beetje bloed komt.
    Zelf denk ik dat het eerder uitzonderlijk is als er geen bloed komt na de prik dan wel :) Of ik ben een slechte prikken, hoewel mijn clienten nooit klagen dus dat zal wel meevallen :)

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    elke enting bij beide kinderen altijd met bloed geweest

8. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    jaa..maar ik bedoel meer het "verkeerd prikken"

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb er nog geen ervaring mee, maar als je kindje straks loopt en eens valt, krijgt hij een blauwe plek, omdat een bloedvaatje knapt. Een bloedvat gaat dus wel vaker kapot, maar heelt zichzelf snel weer.

Ik zou me niet zo'n zorgen maken.

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Geen probleem hoor! Hier ook bij alle 3 wel eens gebeurd ;)

11. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Maar hoe bedoel je verkeerd prikken?
    Heb jij begrepen dat het feit dat er bloed kwam duidt op verkeerd prikken? Of nam de prikker die woorden in haar mond en wat bedoelde zij ermee?
    Volgens mij is het gewoon niet te missen als je in een bovenbeen sluit kan het gewoon niet misgaan.
    want je kunt aders onderhuids nooit zien. Op het bovenbeen liggen die meestal dieper vandaar dat er daar geprikt word.
    Ik kan me voorstellen dat je ervan geschrokken bent, maar er was een hoop meer paniek gemaakt als de vacciantie vloeistof op een plek in het lichaam terecht was gekomen dan de bedoeling was.
    Misschien heb je haar in je schrik verkeerd begrepen?

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    het is denk ik meer de uitspraak van haar moeder waardoor ze zich nu zorgen maakt

ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van verkeerd prikken en niet meer kunnen lopen

13. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    @Natascha30

O, nee als ze het zo bedoel dan sluit ik me bij jou mening aan.
    Want wat kunnen ze geraakt hebben waardoor een kindje later niet zou kunnen lopen?
    Nee Ozzy je hoeft je echt geen zorgen te maken dat het raken van een bloedvat tot gevolg kan hebben dat een kindje later niet kan lopen.

14. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ow oke bedankt voor de geruststellende woorden.
    Jah ze zei "ik raakte een bloedvat (of ze zei ader dat weet ik dus niet precies meer)ipv een spier, maar ja ze kan toch niet zien waar ze prikt? dus door dat te zeggen geeft ze mij aan dat er verkeerd is geprikt.
    Iig op dat plek waar dus bloed uit kwam ziet het er uit als eczeem..
    Ik geloof wel dat het iedereen overkomt en dat er geen afwijking als gevolg hiervan te zien is..althans dat hoop ik natuurlijk.

Deel Deze Pagina