Ik ben aan het kijken voor een geweven doek. Ik heb nu de vipcarrier rekbare doek en die vind ik ontzettend prettig, maar J is al 8kg en ik denk dat het tijd begint te worden om over rugdragen na te denken. Ik heb ook al een Calin Bleu zomerdraagdoek, maar die is niet zo zacht (nog?). Ik hoor veel goede verhalen over merken als Didymos of Girasol. Binnen die merken zie ik ook nog andere 'namen', zijn dat dan andere types of heeft dat puur met de kleur te maken? Zijn er nog andere merken die jullie zouden aanraden en waarom?
Naast motief en kleur kunnen doeken binnen een merk ook nog verschillen qua samenstelling. Alleen katoen, of een blend met hennep, linnen, zijde etc. Zelf heb ik een aantal Yaro's. Is een wat goedkopere doek maar draagt heerlijk. Als het om mooi gaat ben ik fan van Oscha, misschien vind ik nog eens een goede reden voor een doekje van 200 euro.
Ik heb een Hoppediz Das Leichte, maar die zal net zo dun zijn als je eigen doek. De gewone Hoppediz is heel dik, vind ik zelf niet prettig, ik kan hem bijna niet aantrekken (ooit eens geleend). Ik heb nu ook een Storchenwiege, en ondanks dat die ook best dik is, is die wel fijn zacht en goed mee te dragen. Lekker doekje!
Ik heb een little frog, die zijn "zacht uit de doos" en niet heel duur. En een hoppediz das leichte, die is wel wat dunner en stugger. Inmiddels wat zachter. Met katoen kom je een heel eind, dat is gewoon prima.
Wat Arya zegt, met katoen kom je een heel eind. Linnen en hennep schijnen steviger te zijn met peuters. Wol kan fijn zijn omdat het warmte regulerend is. Hangt van drager en degene die gedragen wordt af of dat prettig is.
Ik vind is ie prijsklasse een Didymos indio met linnen fijn (sterk en luchtig) en de Oscha's met katoen of blend met linnen heel goed. Het katoen van Oscha draagt heel krachtig.