Hoeveel dagen achtereen mag je paracetamol gebruiken bij doorkomende tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Djairo, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djairo

Djairo Lid

29 sep 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje van bijna 10 maanden heeft inmiddels 4 tanden maar de 5de en 6de zijn nu al een kleine week onderweg, ik zie ze doorkomen. Maar nu is mijn probleem dat ze er overdag vrijwel geen last van heeft maar 's avonds met het naar bed gaan juist wel, nu geef ik al 4 dagen achtereen 's avonds als ze wakker wordt door de pijn een zetpil. Nu geef ik deze overdag niet en blijft het de laatste dagen echt bij 1 zetpil op een dag, alleen vroeg ik mij nu af hoelang mag dit? Ik verwacht namelijk niet dat ie morgen door is :(, zal nog wel 2 daagjes duren. Ik twijfel enorm maar ze heeft haar slaap nodig vind ik. Kan ik deze eventueel nog 2 daagjes doorgeven of is dit niet verstandig?

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

mijn huisarts zegt altijd een dag of 3 / 4 en dan stoppen. Hebben we hier ook steeds gedaan als het nodig was. Zeker als je het alleen bij het slapen geeft. Is iets anders als je de hele dag door geeft.

mijn huisarts zegt altijd: Bij koorts hoger dan 39,5, bij pijn of algehele malaise. Na een dag of 3 naar de huisarts.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb mijn oudste wel eens 2 weken achter elkaar savonds paracetamol gegeven. Ik vind dat geen probleem, zolang je niet 2 weken de max geeft zeg maar. Die ene pil per dag is echt niet erg.

Maar goed, ik vind dat mensen vaak nogal hysterisch doen over paracetamol ;)

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

@supersam, je gaat toch niet naar de huisarts als je zeker weet dat het van de tanden komt?

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Precies heb ik ook wel eens gedaan hoor voor de nacht en ook wel meer dagen
    ik wil graag dat ze lekker kan slapen en wij ook. Zeker als we moeten werken...

6. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Dat is niet helemaal onterecht. Paracetamol heeft de naam onschuldig te zijn, maar als je je niet aan de dosering houdt kun je er ernstige nierschade door oplopen.

On topic: 1 per dag gedurende een week bij doorkomende tandjes lijkt me niet zo'n probleem. Mits je zeker weet dat het om tandjes gaat.

7. Djairo

Djairo Lid

29 sep 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig is het desbetreffende tandje vanmiddag doorgekomen waardoor ze veel minder last heeft, dus hoop voorlopig even geen zetpil meer nodig te hebben :). Maar gelukkig zijn er meerdere mensen die ze langer dan 2 dagen gebruiken, begon echt te twijfelen.

8. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Haha nee hoor. Dat is wat hij algemeen zegt. Ajb niet ook nog voor tandjes nee, zit er al vaak genoeg heb een abbonnementje :)

Deel Deze Pagina