Advies gevraagd

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Wardi, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Beste kraamverpleegkundige(n),

Ik zit met het volgende: ik woon in een land waarin professionele kraamzorg aan huis niet bestaat. Dat betekent dat na de bevalling ik thuis zelf bepaalde dingen zou moeten regelenen doen. In principe is dat geen probleem op 1 gebied na: het controleren en bijhouden van de ontwikkeling van mijn kindje. Het is wel zo dat je dan om de paar dagen naar het geboortecentrum moet (dan houden ze het kindje en de moeder in de gaten) maar dat is dus niet dagelijks.

Welke handelingen raden jullie mij aan wel dagelijks te doen?

Ik had zelf bedacht: tempraturen (hoe vaak per dag en wanneer?) en het naveltje goed schoonhouden. Ik heb geen speciale weegschaal om zelf de baby dagelijks te wegen (is dat iets om wel te regelen?)

Verder las ik het een en ander over vitamine K en D. Ik ben van plan borstvoeding te geven. Kunt u mij vertellen vanaf welke periode en voor hoe lang ik die het best kan toedienen?

Sorry voor de vele vragen...
    Alvast bedankt voor de genomen moeite en tijd!

Groeten,
    Wardi

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik weet niet waar je woont, maar als je een weegschaal kan regelen zou dat mooi zijn. Dit om in de eerste week te kijken of de kleine niet teveel afvalt.
    Temperaturen doe je de eerste 24 uur bij elke verschoning. Als de kleine de temp dan zelf redelijk goed kan houden kan je naar bijvoorbeeld 3 x per dag gaan en zo verder afbouwen.
    Het navelstompje laat je i.p droog zodat deze kan indrogen om vervolgens af te vallen. Daarna bij geen bijzonderheden mooi droog laten.
    Vitamine K.....hier krijgen alle pasgeborenen een startdosis om vervolgens na 1 week thuis verder te gaan. Dit geef je dan tot de derde maand. Vit D begin je rond dag 14 mee.

Succes.

Ilja

Deel Deze Pagina