Van wieg naar ledikantje op eigen kamer

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door dolfijn73, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Onze dochter is 9 weken oud en slaapt tot nu toe bij ons op de kamer in een wiegje. Aangezien ze daar bijna uit gegroeid is willen we haar op haar eigen kamer laten slapen in haar ledikantje. Overdag doen we dit al en dit gaat prima. Nu las ik ergens in een boek dat er aangeraden wordt om de eerste 6 maanden je kindje bij je op de kamer te laten slapen ivm wiegendood. We zijn hier een beetje van geschrokken.

Is dit inderdaad een bekend advies en waarom is dit? Lijkt mij toch geen kwaad te kunnen om haar op haar eigen kamer te laten slapen (mits veilig in haar bedje natuurlijk). We hebben een babyfoon die op mijn nachtkastje staat dus lijkt mij dat het zo prima kan. Ben benieuwd naar jullie visie.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je hebt helemaal gelijk hoor. Als ze veilig in haar bedje ligt, op de rug dus, kan het echt geen kwaad. Overdag ligt ze er ook in, en dan zit je waarschijnlijk ook niet heel de tijd naast haar bed toch?

Groetjes Adrienne

3. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Precies! ik begreep er ook niets van toen ik het las, maar je gaat wel twijfelen als je zoiets leest.

Dank voor je snelle reactie!

Deel Deze Pagina