M´n zoontje is morgen 2 weken oud. Vanaf het begin maken we 1x per dag z´n naveltje schoon met wat alcohol en een gaasje/wattenstokje. Met dag 9 ongeveer is z´n navelstompje eraf gevallen maar nogsteeds komt er wat viezigheig uit. Beetje gelig slijm en ook afentoe wat rood-bruine troep. Nu vind ik dat het vandaag ook wat roder is. Moet ik me zorgen maken en de huisarts bellen of kan het geen kwaad en gewoon doorgaan zoals ik doe? Ik weet het eigenlijk niet meer zo goed.
Hoi, Normaal is het beste om een naveltje droog te laten. Ik begrijp dat jij tot op heden dagelijks het naveltje al schoon maakt met alcohol. (doe dit trousens niet met een wattenstokje). Als jij het idee hebt dat er meer viezigheid uitkomt en dat het naveltje roder wordt zou ik toch even langs het cb of huisarts gaan voor de zekerheid. Blijf wel even het naveltje met een gaasje en wat alcohol schoonmaken nu. Doe dit bij elke verschoning. Gebruik het gaasje één keer en veeg van de navel af zodat de viezigheid er niet in kan. Ilja