naveltje

Discussie in 'Prematuur' gestart door winnie89, 2 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnie89

winnie89 Actief lid

19 mei 2006
    107
    0
    0
    Hoi meiden,

Jazzy is op 28-3 met 34,3 wk geboren, maar iedereen die haar ziet vind het een mooi meisje, ze is ook lekker aan het groeien ze woog 1490 en 41cm bij haar geboorte, en 11-5 2410 en 45,5 cm dus dat is top.
    Maar mijn probleem is haar naveltje, die hebben ze in het ziekenhuis niet afgebonden met een navelbandje, nu heeft ze een hele dikke uitpuilende navel, me moeder en me zus enz.. die schrikken er gewoon van zo van wat is dat? als je de naveltje indrukt is het gewoon zacht, maar wie herkent dit ook , en wat kan ik er tegen doen, de arts zegt duurt een jr of 3 a 4 vh goed is. Maar dat kan toch niet hoe moet het als ze in haar badpakje of bikini'tje tegen die tijd loopt dan steekt er zo'n gek ding uit, of erger dat ze een navelcorr moet ondergaan omdat het niet mooi naar binnen is getrokken. Misschien iets geks, maar kunnen de orgaantjes of zo iets niet aan de naveltje mee groeien?

groetjes van winnie89 en xxx van jazzy

2. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi

Het kan zijn.. ik weet niet of ze een navellijntje gehad heeft? Dat ze een navelbreukje heeft. Dit gaat wel weer weg als het niet een grote breuk is. Zou hier over even met de kinderarts kontakt opnemen.

3. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hoi,

Het lijkt mij inderdaad een navelbreuk. Colin had dit ook en het zag er inderdaad niet zo mooi uit... sommige familieleden van mij schrokken hier ook van. Het kan inderdaad van een navel lijn komen (dat was bij Colin het geval) maar wees gerust, in bijna alle gevallen is het binnen een jaar verdwenen. Colin heeft nu ook een net naveltje. Colin had trouwens een behoorlijke breuk, maar de kinderarts deed er niets mee hoor, zij gaf aan dat hij waarschijnlijk binnen het jaar weg zou zijn en ze heeft gelijk gekregen :). Als je je er ongerust over maakt kun je altijd advies vragen bij de kinderarts natuurlijk. Zelf moet je er niets mee doen in ieder geval.

4. inkie

inkie Actief lid

16 mei 2006
    118
    0
    0
    klinkt idd als een navelbreukje. Ons meisje had het ook, haar naveltje stak wel 10 cm uit, maar is met een half jaar ofzo helemaal weggetrokken.

5. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    10 cm? :confused:
    Ik hoop maar dat dat een typfout is :oops:

6. inkie

inkie Actief lid

16 mei 2006
    118
    0
    0
    10 cm is overdreven maar de 7 cm haalde het wel.
    Het bleef groeien tot een maand of 5 toen is het vrij snel weggetrokken.
    Manlief zegt dat het goed te vergelijken is met een pingpongballetje, qua grootte.

Inkie

Deel Deze Pagina