Weet niet welke provider je hebt maar bij de KPN heb je dus inderdaad dat je geen extra kosten meer betaald voor het gebruik van internet in Europa. Ja Googlemaps verbruikt veel MB's maar ook niet extreem veel hoor, maar bij KPN zal je ook geen extra kosten betalen als je buiten je bundel komt, je internet zal alleen langzamer werken.
Let erop dat het verboden is in Frankrijk om flitser waarschuwing te hebben! Ik heb geen idee of ze het daadwerkelijk merken, maar het is verboden. Bij onze ingebouwde navigatie gaf hij in Frankrijk geen flitsers aan. In andere landen wel!
Wij hebben een app voor op de telefoon. Betaal je eenmalig en jaren plezier van. Update is gratis. Het heet Sygic . Heel handig
Ik schrijf altijd de grote steden op volgorde uit om via de borden in de buurt te komen. Zodra dat niet meer genoeg is zet ik de navigatie aan.
Dat omzeilt onze TomTom door 'gevarenzones' aan te geven. Uiteraard staat er in die gevarenzones steevast een flitspaal. Hij geeft alleen niet de exacte locatie aan, dus je moet een paar km binnen de max. snelheid blijven.
Als je thuis of in NL de navigatie start via Google maps dan laadt hij de kaarten. Daarna kun je je internet uitzetten en gebruik je verder geen mb's. ideaal! Hebben wij afgelopen vakantie in zowel Amerika ala Portugal gedaan.
geen probleem, hij meld vanzelf dat je verkeerd gaat. mobiele gegevens even aan en hij haalt een up to date route binnen waarmee je verder kan en mobiele gegevens weer uit. opgelost.
Bij t-mobile heb je dan geen internet maar kan je een mb aanvuller binnen een minuut aanschaffen, ideaal vind ik het.
dankjewel allemaal! we hebben inmiddels wase en dit een aantal keer bij ritjes in de buurtje geprobeerd. erg fijn. ook onverwacht nog een vrij nieuwe Tom Tom kunnen lenen dus wij komen wel op onze vakantie tien bestemming