Gisteren is mijn kies afgebroken of de vulling is eruit gevallen dus ik had gebeld naar de tandarts en het verhaal uitgelegd en dat er een stuk wortel van een andere getrokken kies in de weg zit. Zegt ze ja, we zitten wel vol dus nou moet ik wachten tot volgende week vrijdag ik vind het best wel lang. vinden jullie dat ook niet lang?
ja dat vind ik inderdaad wel erg lang, er zou vast wel een gaatje in de agenda zijn dat je toch even langs zou kunnen komen, lijkt mij..
Hmm nou of mijn tandarts het nu wel of niet druk heeft, in dit soort gevallen heb ik tot nu toe altijd mogen komen. Dezelfde dag nog, of de dag erna maar zeker niet een week wachten. Er komen nu allemaal bacterien e.d in lijkt me..
jee dan laten ze je idd wel heel lang wachten ik zou het niet pikken hoor toch niet normaal heb je er veel last van?
Dat duurt lang zeg!! normaal hebben ze toch spoedplekken bij een tandarts? Vind het wel beetje raar om je een week te laten wachten met dit probleem
Dat vind ik ook wel lang, al is het maar om even te kijken en een noodreperatie te doen.. Heb je er last van (pijn, met eten), want dan zou ik vandaag of morgen gewoon nog eens bellen, zeggen dat je dat geen week volhoud..
ik zou je tandarts bellen en een vervangende voor vragen .. jij mag dat !.. je kan gewoon naar een andere tandarts... of hij moet het doen ! je zegt gewoon dat je niet zo lang wil wachten want het doet zo zeer flink overdrijven
wat lang! Hier kan ik meestal dezelfde dag wel terecht, op zn laatst de volgende dag.. Heb je er veel last van? Je zou ook tot vrijdagmiddag kunnen wachten en naar de weekendtandarts gaan.. maarja als je erg veel pijn hebt is dat ook wel lang wachten natuurlijk.. succes..
Ook ooit eens gehad heb toen gelijk een andere tandarts gebelt en ben daar gebleven. Vind het schandalig dat sommige artsen je zo lang laten lopen.
ze hebben hier altijd extra tijd voor spoedgevallen en daar valt dit denk ik wel onder. Je kan er zo meer last van krijgen. Ik heb ook een keer een stukje afgebroken maar dat was maar een klein stukje (niet tot de kaak zelf zeg maar). ik vind het te lang duren, je zou wel een noodvulling moeten krijgen lijkt me. ik zou nogmaals even bellen en uitleggen dat je bang bent dat het te lang duurt en dat je er last van hebt
Vond het gewoon raar dat ik anderhalve week moest wachten en ik heb best wel een hoge pijngrens dus nergends last van alleen gisteren merkte ik dat er een stukje af was (dun stukje van de achterkant) Dus ik wou voelen om te kijken hoeveel het was en toen deed ik het een beetje te hard en drukte ik op die stomme zenuuw. En het is de eerste afspraak die ik heb bij die tandarts omdat ik een jaar of 7 niet meer bij de tandarts geweest ben. Ik heb nou een tandarts gezocht die met angstige patienten om kan gaan.
bij een angsttandarts? ik weet niet of dat hetzelfde gaat als bij een 'gewone' tandarts. Misschien hebben die het wel drukker. Maar als je echt je zenuw voelt lijkt me dat niet prettig daar een week voor te moeten wachten. Kon je anders nog een andere tandarts vinden?
Qua spoed, moeten ze alleen plek maken zover ik weet, op het moment dat je écht veel pijn hebt... Dan moet je binnen 48 uur terecht kunnen geloof ik? Ik ben verder geen tandarts of tandarts assistent, dus ik weet verder niet of het kwaad kan.
Jammer dat er gen tandarts is of tandartsassistent. Maar het is geen angsttandarts maar een gewone maar hij kan goed met angstige patienten om gaan.
hier een tandartsassistente, meestal wordt er inderdaad tijd vrij gehouden voor spoed/pijnklachten. heb je er geen pijn aan dan kunnen ze je inderdaad "langer"laten wachten. echte spoed gaat vaak voor. Bij ons in de praktijk laten we in ieder geval de pijnklachtpatient langskomen binnen 48 uur. je kan altijd een spoedtandarts bellen buiten de openingstijden. is vaak een alg nr van een post die je uiteindelijk t nr doorgeeft van de dienstdoende tandarts. maar ik begreep dat je kies was afgebroken? wat je zelf tijdelijk kan doen is als huistuinenkeukenmiddeltje een klein stukje kauwgom uitkauwen en dat in t gat stoppen om af te dichten(uiteraard suikervrij) maar wat voor pijn heb je?
Het kan nog gekker hoor... Had in augustus eigenlijk naar de tandarts gemoeten, en in september gebeld voor een afspraak (meteen vervolg afspraak maken doen ze niet aan, moet zelf maar bellen na een half jaar), want begon toch wel kiespijn te krijgen en dacht dus er aan dat het weer tijd was voor controle. Kon in januari terecht voor de controle. Bleek een gaatje te hebben (goh!) en die mocht eind maart gevuld worden... (stond wel op de lijst voor als iemand af zou zeggen en ben ook 2x gebeld met de vraag "kan je nu?" maar helaas...) Nu brak kort na de controle in januari een hoek van mn kies af. Ik heb er eerst 2 dagen mee rond gelopen, tot er steeds meer af begon te breken en het pijn begon te doen. Toen kon ik voor die kies de week erna terecht, en het gaatje moest alsnog eind mei gevuld worden... Ach ja... tis wat met de werkdruk tegenwoordig Na wat geklaag heb ik het voor elkaar gekregen in januari om de vervolg afspraak meteen te plannen. Mag dus komende maand weer op controle, om weer die ene kies die afgebroken was opnieuw erop te laten zetten want er is inmiddels weer een stuk afgebroken van de vulling... Heb er nu alleen iets minder last van, dus ga ook niet lopen stressen met afspraken verzetten enzo... Zal waarschijnlijk pas in augustus of september een nieuwe vulling krijgen, gezien de zomervakantie er ook aan zit te komen 8) Verder heb ik een schat van een tandarts!!! Die geweldig werk levert, pijnvrij, en goed verdoofd! Heel wat anders dan mn vorige, die niet in spuiten geloofde...
@kiristel79 Kauwgom dat kan ik niet gebruiken heb een prothese en daar blijft het aan plakken en dat gaat er niet meer af. Pijn heb ik er niet aan maar ben bang dat ik weer een ontseking krijg aan die kies en wil hem graag houden anders heb ik geen kiezen meer aan die kant. Gisteren werd wel even de kies en mijn kaak gevoellig (geen pijn) maar dat is nou weer over @moppie1981 zo lang wachten dat is toch niet normaal dan had ik al wel een andere tandarts gzocht denk ik.
bij een angst tandarts is het heel normaal dat je zo lang moet wachten, met angst doen ze nooit iets voor nood of met spoed omdat ze alle tijd voor je willen. ik vind zelfs dat je nog snel geholpen word. succes