We hebben een egeltje in de schuur, hij heeft een "holletje" gemaakt onder de werkbank van mijn vriend. Hij kan als hij wil zo de schuur uit, want onder de deur van de schuur zit een ruimte van zo'n 15 cm omdat de drempel er af is. Omdat we hem niet kunnen pakken en hij daar volgens mij lekker zit (anders zou hij waarschijnlijk zelf al wel weg gegaan zijn) laten we hem lekker zitten. Ik wil hem wat te eten geven, ik weet dat melk niet mag. Wie weet wat een egeltje dan wel eet?
Ik lees net op wikipedia ook dat je naast kattenvoer ook hondenvoer en dan neem ik aan dat zachte mag geven.
Ah! Dat heb ik hier nog wel liggen, even kijken of ik mijn 2 vraatzuchtige katten weg kan houden dan. Ik denk ook dattie daarom in de schuur is gaan zitten, uit eigen veiligheid. Maar goed, of de kat hem nou zou pakken met die stekels.... Maar ik vind het echt wel super lief!!
vind het altijd zoooooo zielig als ik weer een aangereden egeltje aan de kant van de weg zie liggen.....
Ik zou eerlijk gezegd niet te veel gaan voeren. Een egeltje kan heel goed zijn eigen eten vinden, en met voeren krijgt hij alleen maar te veel / te vettig eten binnen.
Nee, maar volgens mij zit hij er al even, aangezien we van de week al wat hoorde ritselen en er al aardig wat uitwerpselen liggen. Of zou hij heel lang zonder eten kunnen?
Ik zou het egeltje niet gaan voeren. Er is nog zat te vinden in de natuur. Denk dat hij nu zijn winterslaap aan het voorbereiden is. Slaapplek heeft hij al gevonden.