Hallo! Mijn man en ik hebben sinds eergisterennacht last van een hevige buikgriep... gelukkig gaat het sinds vanmorgen beter en is de diarree en overgeven nu gestopt... Voorlopig houden we het op beschuitjes en thee en water... Na het overgeten poets ik altijd eens mijn tanden om die vieze smaak kwijt te geraken (zonder tandpasta), maar nu kan ik die dus niet meer gebruiken om opnieuw ziek worden te voorkomen... Ik heb onze tandenborstels nu even gekookt in de snelkoker om de bacteriënte doden. Zou dit voldoende zijn of moet ik toch achter nieuwe gaan?
Je kan zelf niet nogmaals ziek worden van je eigen bacteriën. Dus uitkoken had niet nodig geweest. En het lijkt me ook niet echt het beste voor een tandenborstel. Ik zou gewoon een nieuwe kopen.
Ik heb er nog nooit bij stilgestaan dat je de bacteriën overdraagt op je tandenborstel... Maar volgens mij klopt het ook wat Dreamer zegt. Als je toch twijfelt, zou ik gewoon een nieuwe kopen. Je moet eigenlijk toch elk seizoen een nieuwe tandenborstel gebruiken, dus dan zit je ook wel goed.
Alleen anderen kunnen ziek worden van de virussen (nee dames, geen bacterien ) op je tandenborsten. Maarja, als je niet toevallig je tandenborstels deelt met de buren zal dat wel geen probleem zijn. Jij hebt immers dat bepaalde type virus al gehad, en hebt nu dus afweerstoffen ertegen. Het zit er nog wel, maar je kunt er niet meer ziek van worden.
Ik koop elk seizoen een nieuwe tandenborstel. Is zo heerlijk als de haartjes nog zo super zacht zijn! Gelukkig is het bijna herfst!
Ik heb ondertussen een nieuwe En ik haal ook wel zo om de 2-3 maanden een nieuwe, voor de frisheid en omdat manlief nogal erg hard duwt en de haartjes dan snel breken...