Goedenavond, We zijn bezig met zwanger worden van een tweede kindje. Onlangs heeft de tandarts geconstateerd dat ik ontstoken tandvlees heb (paradontitis). Er is nu een kweek gemaakt van mijn tandvlees en krijg daar volgende week de uitslag van. Mogelijk krijg ik het advies om een antibiotica-kuur hiervoor te nemen. Dat zou gaan om een combinatie van amoxicilline en metronidazol. Als ik daar volgende week mee zou starten, zou dat waarschijnlijk rond of net na mijn eisprong zijn. En de kuur duurt 5-7 dagen. Ik vroeg me af of dit kwaad kan. Van de amoxicilline weet ik inmiddels, van de apotheek, dat dat veilig tijdens een zwangerschap (en ga ervanuit ook voorafgaand daaraan) gebruikt kan worden. Van het andere middel zijn er volgens de apotheek te weinig gegevens bekend, maar proeven bij dieren hebben niets aangetoond op dit gebied. Kunnen jullie mij vertellen of ik die kuur in zou kunnen nemen of dat dat kwaad zou kunnen? Ik hoor graag van jullie.
Hallo, We weten niet of antibiotica invloed heeft op de vruchtbaarheid. Ik kan je niet meer informatie geven over de AB dan dat je al van de apotheek weet. Groetjes Ineke