Hi! Mijn mannetje heeft 2 schattige tandjes, welke we dus poetsen. De laatste paar dagen sabbelt hij op de tandenborstel (met name als er tandpasta op zit, hij vindt het gewoon lekker... ) Alleen kan ik nu niet meer bij zn ondertandjes. Hij houdt zn tong ervoor... Met een beetje geworstel lukt het wel, maar het gaat op een strijd lijken zo en dat wil ik dus helemaal niet! Ik wil dat tanden poetsen en leuk en gezellig ritueeltje blijft... In het begin ging het prima hoor, leuk liedjes zingen enzo, niets aan de hand. Maar nu lukt het dus niet meer, kan er simpelweg niet bij. Iemand een goede tip hoe hiermee om te gaan? Of die tong te omzeilen
Haai, wat hier hielp: - Aaaaah zeggen, mijn dochter deed vanzelf mee; - Aan het lachen maken, dan kan je overal bij; (Vaak m.b.v. pappa) - Speeltje of boekje in d'r handjes; - Mijn dochter poetst mijn tanden en die van haar knuffeltje tussendoor. Vindt ze erg grappig. (Weet niet of je mannetje daar groot genoeg voor is) Succes! Edit: Zie nu dat hij 9 maanden is
Dank voor je tips! Als Julan wat groter is, kunnen we er meer een spelletje van maken... Lachen helpt inderdaad wel, maar zodra ik begin te poetsen komt die tong weer tevoorschijn! Vanavond min of meer onder lichte dwang, gelukkig kon hij er nog om lachen... Misschien handiger als hij gaat huilen, kan ik er tenminste bij Mja... Dan wordt t er niet gezelliger op...
Je wilt niet weten wat voor rare capriolen wij al uitgevoerd hebben haha. Als dat op film zou staan, zou het chantagemateria zijn Toen ons zoontje nog zo jong was deden we er niet te moeilijk over. Wel iedere avond 'poetsen' want dat hoort hij het naar bed gaan, maar als het niet lukte, lukte het niet. Dat met dat tongetje is herkenbaar, ik duw die gewoon aan de kant met het borsteltje. Rond 12 maanden een tijdje gehad dat hij echt pertinent weigerde. Toen hadden we meestal 2 borsteltjes, eentje voor hem en eentje voor ons. Nu gaat het best prima. Gelukkig, want ik wil al die tanden en kiezen wel goed verzorgen. Ik zing meestal een liedje en mijn vriend doet het nog steeds met 2 borsteltjes. Als hij echt niet wil, houd ik hem soms wel even stevig vast. Niet alles hoeft gezellig te blijven, soms moeten de dingen gewoon ook gebeuren.
Vind het ook heel belangrijk.. Mijn gebit is echt waardeloos! Aanleg maar ook laks met poetsen geweest... Al die narigheid wil ik m echt besparen! Misschien iets te paniesch zelfs... T kan indd niet altijd gezellig blijven, heb je gelijk is. Babytjes doen nou eenmaal niet altijd wat je wilt. (gelukkig maar )