Hallo Ik heb aan de rechter kant een borstontsteking had ook flink koorts erbij dit is nu Door de antibiotica al minder maar heb nog een flinke harde plek in me borst en veel bultjes krijg het niet weg gemasseerd en heb ook niet het idee dat het minder wordt Door het drinken van me dochter Iemand tips?
Goed in de gaten houden. Ik heb het het ook gehad bleek 2 abcessen in mijn borst te hebben. Als je het niet vertrouwd terug naar de huisarts gaan.
Ik heb bij de oudste ook een borstontsteking gehad. Een hele erge. 2 AB kuren achterelkaar voor het over was. Ik heb toen nog heel lang een harde plek in mijn borst gehad. Het heeft geloof ik een maand of 2 geduurd voor die helemaal weg was. Ik kon gelukkig wel doorgaan met BV.
Als je een.borstontstking hebt, is stoppen met voeden echt het aller- allerlaatste wat je moet doen! Een ontsteking moet je zien als een propje in een rietje, dat vast zit. Doorstroom is dus van groot belang. Dus hoe pak je dat aan? De borst vóór het voeden verwarmen, met een warm compres of washandje. Na het voeden koelen. De borst masseren, voorzichtig. Veel drinken, rustig aan doen. Eventueel antbiotica. Maar vóóral: aanleggen! Je kindje zorgt er voor dat de verstopping weggedronken kan worden. Zodat de melkkanaaltjes weer kunnen doorstromen. Ik heb zelf 2 x een b.o. gehad, en een abces. Bah, wat naar. Voeden was verder geen probleem. Je borst zit er nog aan en doet het nog, dus het verhaal dat je moet stoppen is echt een onlogische fabel. Waar komen die verhalen toch vandaan? Als je last blijft houden, inderdaad terug naar de HA!
Ultrasound geprobeerd? Ik heb het onlangs nog gehad bij de fysio. Het is iet nieuws. Je mort twee dagen achter elkaar naar de fysio en met ultrasound maken ze het beter. Duurt ook maar 5 minuten per behandeling.
Dit dus. Verder kan je ook nog onder de douche het warme water er een tijdje op te zetten. Sterkte! Ik heb het ook gehad en ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld...
Weinig toe te voegen aan bovenstaande. Mijn lactatiedeskundige adviseerde me om echt 24/7 met warme pittenzak/kruik erop te lopen. Is ff gedoe, maar werkt echt perfect!! Goed masseren idd (ook al doet dat **** pijn). Harde plekjen duren meestal wel ff. Ik kreeg ook pas na de koorts rode vlekken.... Trokken later weer weg. Sterkte!!