weigeren langer te slapen dan een half uur maar oh zo moe en maar huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alex1982, 25 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Was vergeten hoe de babytijd was.....Onze mini men heeft heel veel gehuild (nu bijna elf weken) wrs reflux dus medicatie gestart en hij is rustiger! Heeft zelfs dagen uren geslapen overdag. Helaas word meneer nu na 30 minuten wakker maar oh zo moe! Weigert verder te slapen in wagen, draagdoek, auto, op de arm kortom nergens!
    Maar ondertussen oh zo moe dus niet te genieten. Ik ga standaard terug na 30 min om zijn tut erin te doen (ook wel eens niet gedaan in de hoop dat die dan verder zou gaan) maar helaas. Het enige wat kan is erbij blijven en zijn tut erin blijven doen maat dat wil die dan ook s nachts. bovendien geen optie aangezien er nog een rondloopt.

Van mijn hoeft die niet te slapen maar zit ook niet te wachten op huilend kind beneden. Want er helpt niks hij blijft huilen tot voeding...en als je nog een uur moet duurt dat lang kan ik je zeggen... Ga niet om het uur voeden. We hanteren de e gebruikelijke standaarden : slapen, voeden, spelen, slapen ect) redelijk strak. Na het wakker worden duurt het ongeveer een uur voordat hij gaat huilen en dan leg ik hem boven. Beneden kan niet omdat oudste zoon slechthorend is en enorm veel herrie maakt.

Ik weet dat het uiteindelijk wel overgaat maar misschien nog tips...

2. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Met reflux heb ik geen ervaring.. maar ik herken je verhaal wel het enige wat ik gedaan heb is toegegeven en veel aan de borst leggen maarja als je er nog 1 heb rondlopen is dat natuurlijk een stuk lastiger. Is een draagdoek geen optie?

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Weet je zeker dat de medicatie voldoende is? Misschien moet de dosis verhoogd worden?

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat je een strak schema hanteert, maar als hij na de voeding wel weer tevreden is, heeft hij dan niet gewoon honger? Een ritme kan ook bestaan zonder klok maar door een vaste volgorde. Het is ook vrij normaal dat er periodes zijn waarin ze sneller honger hebben.

Ik gaf er bij de jongste ook aan toe, natuurlikk liep de oudste ook rond, maar voeden was veel makkelijker dan rekken.

5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Heel herkenbaar! ZL heeft dat tot zo'n 16 weken gedaan en ik heb tot die tijd kilometers met hem rondgelopen... Pfffff vond het ook best heftig. Na 16 weken had hij het opeens door en sindsdien slaapt hij zowel dag als nacht goed.

Een slaapcyclus van een volwassene duurt 90min maar dat van een baby duurt maar 30min tot 45min... Probleem is dat ze pas na 1,5 uur vaak echt uitgerust zijn. Ze moeten dan nog leren om na die eerste cyclus er een tweede aan vast te plakken.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Als je slapen-voeden-spelen-slapen doet kan er toch nooit een situatie komen dat je kind een uur zit te huilen voor de voeding? Ik zou met een huilend kind na een tijdje niet meer kunnen onderscheiden of hij moe is of honger heeft. Ik denk dat je met een onrustig kind moet investeren in rust en regelmaat, helemaal als je anders met een huilend kind zit. Dat is voor niemand fijn...

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoelang laat je tussen de voedingen? (Wat geef je? En bij fv; Hoeveel geef je en hoe lang duurt een voeding?)

Rust en regelmaat is niet in die zin dat het op de klok moet. Babys kunnen immers geen klokkijken!

8. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Een baby huilt niet voor niks. Ik zou hem zeker niet laten huilen. Het klinkt mij bijna als een overprikkeld kindje in de oren. Speel je misschien te lang met hem? Geeft hij duidelijke slaapsignalen zoals gapen maar ook wegkijken, etc?

Heb je het hoofdeinde van zijn bedje al omhoog? Reflux speelt juist op bij plat liggen.

Mijn kleine huilt ook veel en woont momenteel bijna bij mij in de draagdoek. Hij heeft ook vaak 'mamahonger'. Ik geef er dus maar wat aan toe. We wandelen veel. De oudsten op de fiets of in de buggy en de beeb in de doek. Iedereen blij...

9. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0

Helemaal mee eens

10. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    nou, hij is in totaal anderhalf uur wakker (voeden en spelen). Dan huilt hij niet. Dan begint hij te huilen en leg ik hem in bed.
    Meestal gaat hij dan gewoon slapen voor 30 minuten....
    En dan is hij nog moe maar weigert verder te slapen (waar dan ook)! Drinken zou kunnen maar hij drinkt niet echt dus ik ga er vanuit dat het geen honger is.

Regelmaat was er maar sinds deze week moet de oudste weer naar de behandelgroep waardoor we vier keer per dag een half uur in de auto zitten en waardoor we wel wat moeten plannen.

Om terug te komen om hem niet te laten huilen, dat doen we niet alleen als er niks is wat helpt dan huilt hij dus. (draagdoek helpt soms). Ook in de auto huilt hij standaard maar soms moeten dingen nu eenmaal en is er geen andere oplossing. Mag helaas niet met draagdoek aan rijden ☺.

11. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    alles staat overigens schuin!

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat geef je? Bv of fv?

13. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    borstvoeding! Dus kan vaker aanleggen. Bied het ook aan maar hij wil dan niet.

14. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huilen betekent waarschijnlijk dat hij al te moe is. Probeer hem eens bij de eerste slaapsignalen (wegkijken, gapen, ogen wrijven) in bed te leggen.

15. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wat Hupje zegt. En als ik lees wat de kleine allemaal moet overdag... Vier keer in de auto is wel heel bepalend voor het dagritme. Kan je oudere kindje niet met een keer heen en weer rijden naar de behandeling? Of anders misschien een oppas aan huis als je weggaat? Al is het maar een keer denk ik al dat het zou helpen. Ik heb weken gehad dat één uitje (visite, supermarkt) al zorgde voor onrust.

16. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    Ja, hij moet eerst mee naar de groep en daarna weer naar huis. En dan einde van middag ook weer.
    Tel daar bij op dat vriend volgende week geoppereerd word en drie maanden moet revalideren (geen auto rijden, niet lopen ect). En die operatie moet doorgaan, net zoals de behandeling van zoon en zelf moet hij ook vaak naar het ziekenhuis. De komende periode zal ik nog regelmatig een beroep moeten doen op familie en die wonen niet om de hoek.

En trust me ik voel me er schuldig over maar bovenstaande moet gewoon..... Voel me al vaak te kort schieten en dat gaat helaas nog erger worden. Voel me schuldig naar alle drie toe maar ik zie niet in hoe ik het kan veranderen.

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Iemand hier opperde of zijn refluxmedicatie wellicht niet wat omhoog moet? Daar heb je nog niet op gereageerd?

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Zou je kunnen kijken of er bijvoorbeeld nog een moeder is die in de buurt woont?
    Dat je een soort van wisseldienst opzet?
    Jij brengen zij halen bijvoorbeeld?

19. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    Medicatie ga ik morgen ophogen idd (vanavond gaat hij voor het eerst logeren... super spannend). Hij gaat logeren omdat wij echt bij moeten tanken samen want de relatie staat ook behoorlijk onder druk en vanaf volgende week zitten we aam huis gekluisterd voor een hele lange periode. Hij mag naar 2 x 5 mg. Dit ik dan in de ochtend en in de avond. Met een ander meerijden is geen optie omdat er nog 1 kindje in de buurt woont en die gaat met de taxi.
    Taxi is bij ons door de zorgverzekering afgewezen helaas....Want dat was de oplossing. ..

Er zal weinig anders opzitten en draag hem veel als hij huilerig is om op die manier de beste troost te kunnen bieden....

20. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Die van mij doet dit ook. Ik laat hem inmiddels gewoon in bed liggen want ik weet gewoon zeker dat hij moe is.
    Soms plakt hij er direct weer 45 minuten aan vast. Soms ben ik 30 minuten bezig om hem weer in slaap te krijgen.
    Ik haal hem er nooit direct uit behalve als hij echt hard begint te huilen.
    Anders troost ik hem in zijn bedje. Met hard huilen haal ik hem eruit en zing een liedje voor hem en wieg wat, meestal werkt dit (soms duurt het even).

Het kost enorm veel tijd. Maar mijn dochter deed dit ook en die pakte het ineens op vanaf een maand of 6. Dus ik houd maar hoop.
    Hij slaapt overigens ook alles behalve door in de nacht. Komt nog steeds elke 3 soms 4 uur voor een voeding.

Deel Deze Pagina