reactie anderen:snel zwanger van de tweede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muisje14, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

#1 muisje14, 19 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2010
    Ik ben nu 8 weken zwanger en Bas is bijna 14 maanden. Hij zal 1 jaar en 9 maanden zijn als de baby komt. Ik vind dat zelf een mooie leeftijd. Wij wilden er ongeveer 2 jaar tussen hebben zitten. We hebben het geluk gehad dat we snel zwanger zijn geraakt.

De reactie van mijn schoonmoeder was al niet al te leuk...." o ja ehh ik ben verbaasd. ik had het niet verwacht dat jullie nu al voor een tweede zouden gaan"
    Afgelopen week belde ze op. Mijn man nam op. Mijn schoonmoeder had tegen een vriendin van haar verteld dat wij weer een kindje verwachten. Die had gezegd 'zo dat is al snel'. Toen zei mijn schoonmoeder doodleuk tegen mijn man: 'ja dat vind iedereen dat het alweer snel is'

Mijn man heeft er verder niet op gereageerd, alleen gezegd dat wij dat niet vinden en deze leeftijd ertussen ook wilden.

Sorry hoor, maar ik vind die reactie van haar echt niet kunnen. Wij zijn super blij met deze zwangerschap en dat gaat zij doodleuk zeggen dat iedereen het snel vindt. Ik weet dat ik me er niks van aan moet trekken, maar toch doe ik dat.
    Mijn schoonzusje mag niet meer zwanger worden (dat is te riscovol) Ze heeft nu 1 kindje en dat steekt natuurlijk dat wij nu een tweede krijgen. Dat snap ik allemaal wel, maar kunnen ze niet gewoon blij voor ons zijn.

Wat vinden jullie? Die reactie is toch niet normaal. Iedereen moet toch zelf weten hoe snel ze aan een tweede beginnen en ik vind dit echt niet te snel.

X Linda

2. Alita

Alita Niet meer actief

pff jammer hoor en dat van je iegen moeder/schoonmoeder!!!

Hebben jullie wel een goede band met haar dan?

3. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ja precies zo is het! Als jullie het zo willen, dan kunnen ze wel wat aardiger reageren :) Ach meid.. als jullie er maar blij mee zijn toch!
    Gefeliciteerd in ieder geval :D

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

jeetje wat een stomme opmerking zeg
    waar bemoeit ze zich mee !!
    hier gelukkig geen last van schoonmoeder lief moest huilen van geluk !

5. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik heb een redelijke band met haar. Mijn eigen moeder is overleden en misschien kan ik daardoor ook wel minder van haar hebben.

Ik denk ook dat ze zo reageert doordat haar eigen dochter dus niet meer zwanger mag worden. Maar goed je kunt toch wel blij zijn voor je zoon.

Ik heb altijd al gemerkt dat haar dochter meer is dan haar zoon (mijn man) mijn man was altijd het slaafje.
    Bij haar dochter past ze op en bij ons niet. Dat komt omdat ze 2 jaar geleden is geopereerd aan haar blaas/baarmoeder. Nu mag ze niet meer dan 5 kilo tillen. het kindje van haar dochter is bijna 3 en kan dus gewoon lopen, maar ja die van ons niet dus kan ze niet oppassen. Wij moeten dus 3 dagen kdv en mijn schoonzusje heeft een moeder en schoonmoeder die oppassen en hoeft dus helemaal geen kdv te betalen. Ze werkt er ook nog eens 4 dagen bij. Vind ik zelf best veel als je een kindje hebt. Ik werk 20 uur en dat vind ik net mooi (daar was mijn schoonmoeder het ook al niet mee eens) Ze vond dat ik weinig werkte. Ja hallo, ik wil ook van Bas genieten hoor.

Zo zijn er wel meer dingen die mij aan haar irriteren, maar dat heeft iedereen denk ik wel mijn zijn schoonmoeder, er zijn altijd wel wat dingen

6. Alita

Alita Niet meer actief

Ik zou niet eens willen dat zij dan zou oppassen meid....
    Het beste is denk ik dat je je er niet zoveel meer over opwindt, is uiteindelijk ook het beste voor je kindjes, die krijgen het toch mee allemaal...;)

Ik heb zo`n band met mijn eigen moeder die een hele rare vrowu is. Nu neem ik afstand en negeer haar rare gedrag zodat mijn dochter niet ziet hij ik regaeer op haar, terwijl zij het zelf schuld is maar dat ziet mijn dochter natuurlijk nog niet.

Leg het naast je neer en laat haar in haar waarde, zij mist iets uiteindelijk!!!:D

7. Seth

Seth Niet meer actief

linda2

och.... hier ook een hoop domme reacties hoor...
    EN en dicht op elkaar..... EN dan ook nog een derde....!!

hier had schoonma maar lopen vertellen dat het ongepland was... PARDON!!! tis gepland hoor...!!!
    De meeste domme reacties ga ik zeker nog krijgen, mijn familie weet nog niets.... :D

hier natuurlijk ook nog reacties als:
    "hoeveel willen jullie er wel niet"... (is dan eerste wat ze zeggen)
    "ga je voor een elftal?"
    "bij jullie is het einde zoek"..... etc. etc. etc....

tis toch onze en JULLIE eigen keuze...!!!
    hadden we dan een poll moeten beginnen?
    "mogen we al zwanger worden" ja/ nee....

lekker laten gaan!!!

8. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Het had mijn verhaal kunnen zijn! hahaha! Hier zal onze dochter ook 1 jaar en 9 maanden zijn als de tweede komt. Wij vinden het helemaal leuk en prima zo! Maar het eerste wat mijn schoonmoeder zegt:' Is dat niet een beetje snel?" gelukkig kreeg ze zelf al een rode kop toen ze het vroeg...waar bemoeien die schoonmoeders zich toch altijd mee!!!
    Zegt ze zelfs gister nog tegen een vriendin van haar waar ik bij ben, die vriendin haar schoondochter is ook zwanger en daar waren ze al een tijdje op aan het wachten zei ze. Zegt mijn schoonmoeder: 'Nou, wij hadden de tijd niet eens om na te denken over wanneer zij voor een tweede zouden gaan!"

Vroeger ergerde ik me echt kapot aan haar, nu laat ik het maar of ik zeg er wat van!

Maar jullie zijn blij (want het blijft een super wonder!) en laat dat gevoel je niet wegnemen hoor!

Enne, natuurlijk van harte gefeliciteerd!

9. Alita

Alita Niet meer actief

ja dat ze blij zijn dat ze weer oma worden!!!!
    Alsof ze zelf zwanger zijn he.....

10. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    vervelend zulke opmerkingen, hopen op bijdraaien heeft vast weinig zin. Ga maar vooral zelf lekker genieten en van de leuke reacties genieten, die er hoop ik wel zijn?!? :)

11. jonibra

jonibra Niet meer actief

Ben hier ook wel benieuwd naar de reactie's...
    Als ze het bij jullie al snel achter elkaar noemen ;)
    Mn jongste is nu 6 maanden en ben nu 7 weken zwanger.

Liefs mij

12. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Pfff...fijn zeg zo'n schoonmoeder:( Leuk als ze zo reageert maar niet heus! Meid, laat je niks wijsmaken hoor! Het is jullie keuze en jullie zijn er blij mee! Daar heeft zij verder niks mee te maken.

maar het is wel vervelend als het zo gaat. Zeker als ze er ook anderen bij betrekt.
    Wat betreft het feit dat ze vindt dat jij zo weinig werkt: ik denk dat ze jaloers is dat jij meer tijd hebt om van je zoontje te genieten en haar dochter niet!
    Denk ik hoor....
    Laat haar maar lekker praten...!!

En nog gefeliciteerd trouwens!!!!:D Ga er lekker van genieten! Mijn zoontje is nu bijna 1 jaar en 10 maanden, en ik vind het zelf een makkelijke leeftijd, zou er best 1tje bij kunnen hebben hoor..;)

13. kim1979

kim1979 Actief lid

9 nov 2007
    337
    0
    0
    Lekker van je zwangerschap genieten, zo heeft iedereen altijd een mening klaar, wees blij je weer zwanger bent. Je hoort ook zo vaak dat het de tweede keer niet meer lukt, dat is helemaal erg toch? Ik ben nu ook weer zwanger van een tweede wonder, vind het super, tussen mijn zoontje en de baby zit straks 2 jaar, dat vinden sommigen misschien ook wel snel maar wij zijn er heel blij mee.
    Genieten dus en laat je schoon moeder fijn praten !!

x Kim

Deel Deze Pagina