Maar dat geldt andersom toch ook? En als je niet aan besnijdenis doet ben je niet per definitie ongelovig. Vreemde opmerking. Beterschap ts voor je kleine man! Ik hoop dat de pijn snel over is.
En als je ongelovig bent wildat ook niet zeggen dat jeje zoon niet besneden wilt hebben of zelf niet besneden bent. In amerika ben je echt abnormaal als onbesneden man. En die mensen zijn echt niet allemaal gelovig.
Ja sorry ik bedoelde niet alleen ongelovig natuurlijk. Maar met degene met zelfde religie ofzo ja andersom geld dat ook! Je kiest voor elkaar natuurlijk.
Als je met een moslim trouwt betekend dit niet per direct dat je alles moet gaan doorvoeren voor je kinderen wat in de Koran staat. @ts: heb je geen zalf van de arts mee gekregen die je er op moet smeren?
maar verder snap ik ook niet zo goed waarom ts ermee ingestemd heeft. Hebben jullie erover gesproken samen?
Wat een onzin! ik ben getrouwd met een Moslim maar onze zoon wordt niet besneden zolang hij dit niet zelf kan bepalen. Beetje compromissen sluiten in een huwelijk met een partner met een ander geloof lijkt mij wel zo eerlijk. En Ts zegt het had van haar niet gehoeven maar uit respect voor haar man heeft ze het daarom miss wel gedaan? Sterkte met je zoontje in ieder geval
i.v.m. hygiene? Als je als man niet in staat bent om je eigen lichaam schoon te houden zou ik meer energie steken in het bijleren van van goede gewoontes dan lichaamsdelen eraf halen. Ik ga er vanuit dat god of allah die ons allemaal maakt geen dingen erop zet die je vervolgens met veel pijn weer zou moeten verwijderen. Tot zo ver mijn gezanik Voor je zoontje: Na het plassen even spoelen met gewoon kraanwater(lauw). Voorzichtig droogdeppen. Verder zoveel mogelijk laten luchten. Pcm zetpil eventueel. Wanneer de wond gelig word en begint te stinken gelijk naar de huisarts.
Ik had het ook niet over Ts. En ik het erover dat als je geen compromissen kan sluiten. Ik vind het knap van TS dat ze het gedaan heeft ondanks ze eigenlijk niet wilde.
Nee maar besnijdenis word wel gezien als een gedeelte van de "Sunnah" dus hoe een Moslim het beste kan leven/doen. En ik vind niet dat ook al ben je met een moslim getrouwd, je dit ook tot je kinderen moet verplichten. Zeker als je er niet helemaal achter staat als moeder zijnde.
Jeetje ze vraagt om tips en niet om meningen Ik heb drie meiden, maar ik denk gewoon bij het verschonen er wat lauw water erover gieten, droogdeppen en inderdaad zoveel mogelijk luchten. Sterkte!! hoop dat hij er niet lang last van heeft. (kan je je schoonmoeder niet om tips vragen?)
@Ts: heb je zelf geen informatie brief mee gekregen van de arts? Vind dat namelijk wel heel slecht hoor! Heb je het in een besnijdeniscentrum laten doen of ziekenhuis?
ja dat vind ik ook slecht. anders bel je toch sowieso even de hap? of hebben die daar geen verstand van?
Zoals ik het even vertaald heb van een site; - Een zetpil geven bij pijn - Veel laten luchten (Heel belangrijk!) - Wassen met lauw water en geen zeep gebruiken Voor de rest staat er eigenlijk nergens iets wat je kan doen.. Daarnaast vind ik het vervelend voor je dat je het hebt laten doen terwijl je er niet achter stond.. Ik zou nooit iets doen waar ik niet achter sta, ook niet als mijn man dat perse wilt.
Mijn mening laat ik hier even buiten. Maar t.s vraagt alleen hoe het het beste schoon te maken zonder haar kind verder pijn te doen dat is de vraag de rest is ongezouten je mening geven. Waar dus niet is om gevraagd. T,s sterkte denk gewoon water het beste middeltje is en wel in bad laten gaan na 24 uur dan word het wat weker en doet het wat minder pijn neem ik aan. Ben natuurlijk geen man
Allereerst bedankt voor alle reacties. Verder wil ik even reageren op een aantal reacties van de dames die denken dat ik niet achter deze keuze sta. Het is wel zo dat ik altijd wel heb geweten dat als we ooit een zoontje krijgen, dat hij dan besneden wordt. Mijn man was en is daar altijd al heel duidelijk ingeweest. Van mij hoefde het niet persé, maar omdat het in zijn geloof zo belangrijk is, heb ik die keuze wel geaccepteerd. Zelf vind ik het ook hygienischer en vaak lees je toch over vernauwde plasbuizen enzo waardoor die voorhuid toch weggehaald moet worden, had bij mijn zoontje ook een beetje dat gevoel, want als hij ging plassen, dan werd het eerst een soort ballontje, daarna kwam pas de plas. Weet niet of dat normaal is. Waarom ik dus zei dat het niet persé hoefde van mij, is omdat ik het gewoon doodeng vond om hem te laten besnijden. En mochten we ooit een tweede zoontje krijgen, dan zal ik hem zo vroeg mogelijk laten besnijden.