Had hij er niet beter al bij de schepping rekening mee kunnen houden? (of misschien later nog wat kleine aanpassingen kunnen maken? Hij heeft daar immers al een paar duizend jaar de tijd voor gehad?) Aan TS: kun je hier niet alsnog wat informatie over aanvragen bij het ziekenhuis? Zoniet, er is op internet zowieso heel veel informatie te verkrijgen. Veel sterkte!
ons zoontje is besneden om een medische reden, hij was 1,5 en ik was natuurlijk bezorgder dan hem hij begreep het natuurlijk nog niet, nadat we terug waren uit het ziekenhuis rende hij alweer door de kamer!! we hebben extra vaak zijn luier verschoond en soms voorzichtig schoongedept met een doekje maar er verder niet teveel aangedaan idd de eerste keer dat hij onder de douche ging alleen met water maar ik denk dat het juist goed is om het wel droog te houden! het is vrij snel genezen!
Hier tips van andere mensen, misschien wel handig voor je? - elke dag 15 min baden helpt, en vaseline zodat het niet gaat plakken tegen de pamper aan want dat is pijnelijk! - Juist veel baden is goed - bij het verschonen met een nat washandje geen zeep! schoon maken dan met een klein gaasje insmeren met vèèl witte vaseline dan op het wondje houden en zo de pamper omdoen. Hier heb je nog een speciaal forum over besnijdenissen: Besnijdenisinfo.nl :: Index Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Jazeker, maar dat wil echt niet zeggen dat ik voor alle ideeën kies die mijn man heeft. Als ik het niet met hem eens ben of hij niet met mij, dan zoeken we een redelijke middenweg. Het maakt in mijn ogen weinig uit, we zijn allemaal een individu, ook als je samen verder gaat.
Inderdaad. TS vraagt om tips en adviezen. Discussies over het geloof zijn niet toegestaan. Willen jullie hier rekening mee houden?
nog even overlegd met mijn vriend maar ons is toen juist gezegd om het droog te houden i.v.m. de hechtingen!
Volgens mij is vaseline niet heel goed inverband het afsluiten van de wond. Biotex is toch ook altijd goed tegen ontstekingen? Sterkte voor je kleine man!
ik zou zeggen bel een dokter! verder zou ik me er maar niet over uitwijden! arm kindje.... oh en vaseline is echt niet goed hoor! dan komt er geen lucht meer bij en dat is nou net niet goed! bel gewoon een dokter op en leg het uit en die weten precies wat je moet doen!
vaseline doen ze altijd de eerste dag hoor om het een beetje vettig te houden, het is geen enorme wond oid. morgen (vandaag dus) gewoon weer wat gaan afspoelen.
en aub geen badedas oid, zo'n wondje is enorm snel geheeld. niet gaan laten indrogen dmv middeltjes als het een gezonde situatie is.
ik ben het hier mee eens maar daar heb je nu weinig aan het is al gebeurt...ik hoop dat het snel geneesd en de kleine het snel vergeet..
Mijn zoontje is vorig jaar besneden in het besnijdeniscentrum, hij was toen 3 maanden. Als nazorg moest ik hem vanaf de 2de dag elke dag 15 min badderen in lauw/warm water en bij elke verschoning een klodder vaseline op z'n geslachtsdeel smeren zodat de huid/ wond niet vastplakt aan de luier. Verder verschoonde ik hem heel vaak zodat de urine niet ging intrekken in de wond. De wond heelt erg snel hoor, je zoontje zonder luier laten lopen is ook erg goed voor de wond!
Ons zoontje is met 5mnd besneden. Wij kregen de nazorg duidelijk op papier. En ook wat jij zegt Shereen, vanaf de 2de dag elke dag een min. of 10 badderen in lauw/warm water en bij elke luierverschoning een klodder witte vaseline erop, zodat het niet aan zijn luier ging plakken. Hier heelde de wond heel snel en netjes.
Sommige hebben niet goed gelezen, ik heb wel een brief meegekregen over de nazorg, daar stond ook precies in wat sommige dames zeggen, vaseline insmeren en vanaf de 2de dag 15 minuten badderen zonder zeep. Maar mijn vraag was meer, hoe doe ik dat nadat hij geplast had, moet ik die plas gewoon afvegen, of met water over zijn piemel heen gieten, zodat het een beetje schoon blijft. Ik had beide manieren geprobeerd, maar het deed hem zoveel pijn. Daarom wist ik niet precies wat ik moest doen. Hij is al zindelijk overdag, dus ik doe hem geen luier aan. Alleen 's nachts voor het slapen, krijgt hij nog een luier. Maar vannacht hebben we die luier ook maar niet aangedaan. Ik zal hem straks in bad doen, denken jullie dat het pijn zal doen, als hij in bad moet straks? Daar ben ik nog wel bang voor en hoe kan ik hem goed droogdeppen, want als ik hem wil afvegen bij zijn piemel, dan schreeuwt hij al meteen van de pijn.
Ik zou een beetje lauw water gebruiken na het plassen. Dan spoel je eventuele bacterien weg en met vegen, veeg je ze misschien in het wondje. En droogdeppen met een hele zachte handdoek. Misschien een hydrofiel luier proberen als je die nog hebt.
Ik zou na elke plasbeurt z'n geslachtsdeel met water afspoelen dan reinig je het gelijk. Niet met wcpapier dat lijkt me erg pijnlijk voor hem. Over paar daagjes kan je het denk ik wel met wcpapier vegen dan is de wond ook wat beter geheeld. Veel sterkte, t is best moeilijk om op zijn leeftijd te besnijden puur omdat ze er dan echt besef van hebben en ook meer last hebben. Maar goed beter nu besnijden dan als ie 16 jaar is ofzo.
goed spoelen met wter ne hat plassen en eventueel afdeppen maar is persee nodig. ook komt er meer lucht bij de wond wat het sneller doet genezen. verder veel vazeline etc en zorgen dat urine zo min mogelijk de kans krijgt om bij het wondje te komen (pff denk dan weer meteen aan plassen na de bevalling wat urine wel niet doet met een wondje brrrr). als je hem in bad doet maak het water niet te warm. eerder iets kouder dan normaal. water voelt op een openwondje vaak warmer aan dan het is. ik zelf heb geen ervaring met besnijdenis. hoewel mijn partner half turks is. ik laat de kids later zelf beslissen. schoonvader had het liever anders gezien maar ik en mijn partner willen de kids niks verplichten ook dit dus niet. ook hebben ze geen geloof want dopen of bekeren kan altijd nog. dat een besnijdenis op jongere leeftijd beter is lijkt me totale onzin. minder pijn etc. is nooit bewezen. kleine kinderen kunnen nu eenmaal niet goed verteleln hoeveel pijn het doet en volwassen mannen zijn al tegen de dood aan met een griepje dus kunnen niks hebben.
Ik zou (even van mezelf uitgaande na de bevalling ) tijdens het plassen wat lauw water gieten zodat het niet zo brand en dan indien mogelijk aan de lucht op laten drogen.