Ik lees fftjes mee. Ons zoontje word 5 Oktober besneden. We hadden dit al besproken voordat hij geboren was maar nu is het zelfs medische noodzaak geworden. Hij heeft een enorm vernauwde voorhuid ( pinball effect noemde de uroloog het) en krijgt hierdoor telkens urineweginfecties. De beste oplossing was dus besnijden voor hem.
het heeft niet perse met de pijn te maken, maar feit is wel zeker dat de heling op jongere leeftijd gewoon veel sneller gaat. Dus liever op babyleeftijd.
Heb de eerste paar paginas gelezen maar ik heb niet zoveel zin in een discussie over het waarom en al helemaal niet in woorden als belachelijk etc... Mijn zoontje is afgelopen vrijdag besneden. De eerste ruim 24 uur is hij zonder luier geweest, ik heb zijn wond niet schoongemaakt met water (volgens de dokter hier mag er juist geen water bij komen) maar telkens ontsmet met betadine en poeder. Vannacht voor het eerst weer een luier geprobeerd, en dat gaat goed. Plakt niet vast ofzo, de wond is ook al dicht en het is niet meer blauw. Nu moet alleen de zwelling nog wegtrekken. Ik heb hem vanochtend gewoon gewassen met een washandje en zn haren gewassen door hem boven de wasbak te laten hangen.
Oh en nog over de leeftijd: zeker heelt het veel sneller op jonge leeftijd. Mijn zoontje is nu bijna 20 maanden en eigenlijk had ik het liever eerder gedaan, toen hij nog niet liep en kroop.
Ik vind het heel erg dat je dit tegen je gevoel in hebt laten gebeuren. Wil je veel sterkte wensen en er zijn al veel goede tips gegeven.
Even dit topic weer omhoog halen. Sinds gister is het deel van de penis waar mijn zoontje besneden is, knalrood. Ik heb hem toen in bad gedaan, daarna leek het weggetrokken. Maar vandaag na het in bad gaan, is het momenteel ook weer heel knalrood, hij klaagt niet echt over pijn. Kan dit een wondinfectie zijn of is dit wel normaal? Maak me een beetje zorgen. Als het een wondinfecte is, dan moet het ook heel erg pijnlijk zijn of niet?
lekker belangrijk wrom dit en dat?! ze vraagt voor tips niet voor waarom ze het gedaan heeft... niet alleen moslims doen dat.. joden doen het ook .. het is war wij doen moslims en joden en zelfs mensen die denken dat het beter en hygienist... veel suc6 en ik zal dokter bellen ! me broertje is besneden toen hij 5 werdt.. wat een ramp was dat! na aantal dagen komt het weer goed!
tuurlijk vraagt ze niet om meningen maar je bent op een forum dus dan kan je dat verwachten. ik ga dus niet uitgebreid mijn mening geven, ik heb spijt dat ik dit topic geopend heb want met je openingspost krijg ik echt de rillingen. dat je zoontje zo moest huilen en het toen allemaal ging gebeuren echt heel heel heel erg zielig.. en pb70: ben het met je eens, en over hygiene idd wat een gelul, je kan het super makkelijk schoonhouden mét voorhuid. maar het leed is al geschied..
Ik zou sowieso bellen, al is het maar voor de zekerheid. Al denk ik wel dat het normaal is hoor, hier is het stukje dat besneden is ook telkens rood. Maar pijn heeft mn zoontje niet. Het is toch een open stukje, waar nu langzaamaan een wittig beschermlaagje op komt. Heeft hij ook koorts? Want koorts is wel een duidelijk teken van een infectie.
Je wordt toch met lichaamshaar geboren en dat verwijder je toch ook ( deels)? Of laat je je schaamhaar tot op je knietjes groeien haha.. (sorry Miss heel kinderachtig, maar vind het een beetje een stomme manier van redeneren.. Alsof we niks verwijderen waarmee we zijn geboren - nagels, haar, snot enz-. Overigens: uit Verschillende onderzoeken is gebleken dat het hygiënischer is en dat er veel gezondheidsvoordelen aan vast zitten ).
Maysa: Dat kun je toch niet met elkaar vergelijken!! Een piemel is een lichaamsdeel. Haar, snot etc noem je niet zo. Doet geen pijn. Dus die vergelijking gaat niet op. Vind het ook een maffe uitspraak van degene die dit verzonnen heeft. Ach je moet toch wat verzinnen om zoiets goed te keuren.
Ik vind dit topic altijd zo hypocriet! Eigenlijk, is een besnijdenis gewoon een vorm van verminking.. Want je verwijderd een deel van een lichaamsdeel. Maar omdat het dan zogenaamt moet van een 'profeet', word het op ALLE mogelijke manieren goed gepraat.. Ik zou mijn kind nooit zoveel pijn doen en zo egoistisch zijn omdat ik dit geloof zou hebben. Klinkt heel hard allemaal, i know. Maar als ik voor mijn geloof een oorlel af moest knippen, want ach, je haar knip je toch ook? En het is hygienischer, want er blijft nu geen oorsmeer aanhangen.. Dan moet je eens horen wat je allemaal over je heen krijgt.
Ben het helemaal met je eens. Wat mij betreft wordt deze vorm van verminking en besnijdenis in het algemeen wereldwijd verboden, in elk geval totdat iemand 18 is en zelf een overwogen keuze kan maken. Kan wel janken als ik de begin post lees, wat sneu om zo'n klein peutertje onnodig pijn te laten lijden! En dan de vader ook nog z'n zin laten doordrijven terwijl je er als moeder eigenlijk helemaal niet achterstaat? Ik kan mij er echt niks mij voorstellen, dat zou hier gewoon echt niet aan de orde zijn. Over mijn lijk.
als jij je kind zijn kop kaal scheert of je vent zijn schaamhaar met de bosmaaier te lijf gaat en hij vindt het niet mooi/fijn of hygienisch groeit het weer aan he. lijkt mij met een voorhuid niet het geval of ik heb iets gemist vroeger met biologie sjongezeg. ik stel een normale vraag gewoon. maar laat maar.
sommige culturen snijden zelfs de clitoris bij een kind/vrouw eruit, echt ziek vind ik dat ( veel over gezien op school) waarvoor doen ze dat dan? Dat lijkt me ook niet echt uit hygiënisch oogpunt, kan je eigelijk ook niet meer herinneren bij welk geloof ze dit doen
Edit:lees gelukkig dat de vrouwenesnijdenis hier verboden is en er 12 jaar gevangenisstraf op staat Vrouwenbesnijdenis - Wikipedia
klopt. dit doen ze omdat de vrouwen dan meer vrijheid krijgen. mogen ze alleen de straat op bv. omdat ze dan toch geen genot meer hebben met de seks denken hun mannen dat ze niet achter een andere vent aan zullen gaan. ( terwijl ze zelf meestal wel 5 vrouwen hebben) ik dacht dat dit in egypte ofzo was. ow afrika zie ik nu
als ik de eerste post leest heb ik echt medelij met het jongetje , ik dacht dat die onder een narcose ging in deze tijd? maar zo bij het volle verstand eerst wat prikken erin....arm arm kind wil de moeder niet een rotter gevoel aan praten maar dat kind lijkt me best getraumatiseerd , hij heeft dus geen keuze gehad het was een gedwongen feit , echt zal dit nooit maar nooit! met een kind doen en dan ook zo oud ...dat ze het besef hebben onder een roesje okay voor je geloof respect maar zo? met volle verstand..... nazli waarom zou je bij isa het nog laten doen zo laat? kan hij geen roesje krijgen?