Nazorg na besnijdenis

Discussie in 'De lounge' gestart door loncocacola, 10 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik kende een moslima uit Somalië waarbij dit gebeurd is. niet dat ze erover wilde praten maar zij vertelde wel dat dit daar (toen) gebeurde.
    Echt misselijkmakend idd. ze snijden een stukje van de clitorus af en maken de ingang kleiner door het dicht te naaien. zodat ze er geen genot van ondervinden (en dus vreemdgaan geen nut heeft) en dat ze maar flink bloeden bij de ontmaagding. echt krankzinnig volk, gelukkig schijnt dat steeds minder vaak voor te komen.
    maar het zou sowieso in nl verboden moeten worden, dat hele besnijdenisgebeuren. die arme kindjes weten niet wat er gaat gebeuren en ineens worden ze verminkt en pijn gedaan aan hun meest gevoelige lichaamsdeel:(

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Besnijden willen ze nu ook gaan tegengaan in Nederland lees ik net
    verbieden niet, want dan gaan ze het wel illegaal ergens anders doen ( thuis ofzo)

zie SBS6 teletekst pagina 108

3. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Mijn zoontje kreeg wel een roesje. Thuis eerst paracetamol gegeven, dan een roesje waar hij heel lacherig van werd en daarna pas de plaatselijke verdoving.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Er is een grote kans dat onze jongen ook besneden zal moeten worden. Niet vanwege geloof (dat hebben wij niet), maar omdat z'n voorhuid niet over z'n eikeltje past. Had z'n vader ook last van, die is met 5 jaar onder het mes gegaan.
    Ik geloof niet dat ik dit onder plaatselijke verdoving zal laten doen. Hij is een enorme bikkel, die heel wat kan hebben, maar voor zoiets ingrijpends zou ik toch liever willen dat hij het niet bewust hoeft mee te krijgen.

Qua nazorg weet ik het niet. Ik zou zeggen dat het altijd goed is om met wat (lauw) water na te spoelen na het plassen en er verder zoveel mogelijk af te blijven.
    Sterkte, ik hoop dat hij er gauw van herstelt.

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja als die een roesje krijg heb ik er geen problemen mee

maar als ik TS lees vind ik het zo traumatisch over komen voor dat arme joch

6. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Dus gaatjes in de oren laten prikken bij 4 jarige dochters (en zoons) is dus ook verminking?
    Zolang een besnijdenis onder verdoving gaat en er voldoende nazorg advies wordt gegeven, heb ik er geen problemen mee. Men heeft echt vaak moeite met dingen accepteren, gewoon omdat het zo is. Je hoeft niet alles te begrijpen, maar respecteer het op z'n minst, hoe zeer je het er ook niet mee eens bent.
    Het is niet dat ze z'n penis er af snijden.

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Los van deze hele discussie: kinderen onnodig onder narcose plaatsen brengt veeeeeeeeeeeeeeel risico's met zich mee. Daarom kiest men er tegenwoordig voor als het om ingrepen gaat die niet perse algehele narcose behoeven om plaatselijk te verdoven. Dit is vele malen gezonder/beter voor het kind dan narcose.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    vrouwenbesnijdenis heeft niks met de islam te maken, genot tijdens de daad voor de vrouw is juist erg belangrijk.

overigens vind ik als moslima dat je gewoon zo vroeg mogelijk moet besnijdenis, niet pas op 2,3,4 jarige leeftijd.

9. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Helemaal met je eens!

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Aangezien dit topic toch uitmondt in een discussie over geloof en rituelen, gaat dit topic op slot. Zoals in de regels te lezen is, is dit namelijk niet toegestaan.

Deel Deze Pagina