Nazorg tongriem en lipbandje bij dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LK13, 14 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LK13

    LK13 Nieuw lid

    14 jul 2021
    1
    0
    1
    Hi,
    Heeft iemand ervaring met het laseren van de tongriem en lipbandje bij een dreumes en de nazorg die er bij hoort?
    Ons kindje van 1 is gisteren gelaserd, die behandeling op zichzelf was al dramatisch waarna ze hyperventilerend aan de borst zat.
    Nu moeten we 4x per dag gedurende 3-4wkn nazorg geven: zacht masseren vd wondjes en lip en tong stretchen.
    Ons kindje is hier echter absoluut niet van gediend en raakt hiervan volledig over dr toeren. Het is niet zozeer de pijn denk ik, maar de handeling in dr mond die ze niet wil.
    Ze is best sterk, met 2 man die haar vasthouden/fixeren lukt het me nog steeds niet, ze klemt dan gewoon haar kaken stijf op elkaar, zet haar tanden in mn vingers of huilt zo hard dat ik haar tong of bovenlip met geen mogelijkheid omhoog krijg. Ze is op geen enkele manier af te leiden. Het zou een handeling van een halve minuut kunnen zijn, ik ben nu een half uur bezig. Ik wil dit niet meer op deze manier doen, ze begrijpt het zelf niet maar vindt dus wel dat we haar iets verschrikkelijks aandoen, lijkt me niet goed voor de hechting en haar vertrouwen in ons. Zeker als dit bij elkaar geteld 2uur per dag zo gaat.
    Iemand die hier ervaring mee heeft met een wat ouder kind en tips? Hoe groot is de kans dat als we dit niet meer doen of half-half dat het allemaal weer vastgroeit?
    Hoop dat iemand kan helpen!
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Bij mij zoontje met 2 weken laten doen. Niks aan na zorg gedaan. Was achterhaald volgens de tandarts. En niks terug aangegroeid oid. Wel een ontzettende verbetering.
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Hier toen iets jonger maar ook drama. Wij hebben het spelend gedaan. Van de oefening spelletjes maakt. Bijv tong uitsteken naar links/ rechts/ boven/ onder. Vaste voeding was ook een goede oefening omdat de tong dan ook moet bewegen. En lip bandje deden we toch even ‘ optillen’, kan bij tanden poetsen bijvoorbeeld. En je kan het ook zelf voordoen. Evt een liedje er bij. Zou niet voor dwang gaan. Met een jaar kun je het ook op andere manieren oefenen. succes, hopelijk heb je wat aan m’n tips
     

Deel Deze Pagina